Vişnap

Börekitaş

0
Merhabalar..
Aklımda ne zamandır börekitaş tarifini yapmak olsa da asla bugünler de börekitaş filan yapmak yoktu.
Sen istediğin kadar planlar yap hayat kendi doğrultusunda gidiyor sen hayata uyum sağlıyorsun hayat sana değil..!
Olay nasıl gelişti yazayım.

Benim asıl yapmayı düşündüğüm İtalyan usulü patlıcan tarifiydi.
Buna dayanarak geçen marketten 4 adet uzun kemer patlıcan almıştım.
Baktım ev yemek dolu gerek meze türü,zeytinyağlı sıcak yemek vs yapsam İtalyan usulü patlıcanı hiç sırası değil olan yemekler bayatlar sürüklenir atılır diye vazgeçtim hevesimden.

Patlıcanlar da durmaz bozulur kaldı mı başıma of ki ne of ne yapmalı nasıl değerlendirmeli derken onları közledim bir an da.

Ardından aklıma birden börekitaş düştü ve giriştim yapmaya yaptım da.
Nasıl güzel nasıl enfes bir lezzet anlatamam yapın diye çok çok ısrar ederim sadece.

Tarifi aldığım kaynak malzeme listesin de dört beş adet patlıcan yazmış.!
Bu miktar çok çok fazla bana göre tek bir adet büyükçe ya da orta boy iki adet patlıcan yeter de artar bile.

Börekitaş sonrası bir sürü köz patlıcanlı peynirli iç malzemem artınca aman Allah'ım bunları değerlendirmek lazım diye bir başka poğaça yaptım ardı sıra.

N'oldu bitti mi patlıcanlı peynirli iç malzeme vallahi bitmedi.
Gece rüyamda patlıcanları göreceğim bu gidişle.

Kalan iç malzemeyi borcama alıp buz dolabına kaldırdım.
Artık yarın öbür gün ondan da sanırım yufkalı börek yaparım ve patlıcan olayına da noktayı koyarım.
Haydi börekitaş tarifine geçelim artık.
Kaynak: lezzet.borekitas
Malzemeler:
500 Gr un
125 Gr tereyağ
1 Çay bardağı zeytinyağ "fındık yağı kullandım"
Yarım su bardağı soğuk su
1,5 Tatlı kaşığı sirke
1 Adet iri yumurta "akı içine sarısı üzerine"
1 Ufak çay bardağı ezine beyaz peynir
1 Ufak çay bardağı eski kaşar peyniri
1 Tatlı kaşığı tuz

İç Harç Malzemeleri:
125 Gr ezine beyaz peynir
125 Gr eski kaşar peynir
1 Silme tatlı kaşığı karabiber
1 Çay kaşığı dolu dolu tuz
2 Adet büyük kemer patlıcan
Tarif:
Patlıcanları yıkayıp kurulayıp ocak üzeri közmatik tepsisinde veya şartlar neye elveriyorsa odun ateşi vs közleyelim.
Ama ne olursa olsun fırın içinde közlemeyelim zira çok lezzet kaybına uğruyor benden demesi karar sizlerin yine de.

Közlenen patlıcanların kabuklarını soyup ince olarak keskin bıçakla kıyalım.
Tel süzgeç üzerine alıp bekleterek hiç suyu kalmayıncaya değin iyice sularının süzülmesini sağlayalım.
Derin bir kaseye alıp içine kaşar peyniri ve ezine beyaz peyniri rendeleyelim.
Kontrollü olarak tuzunu ilave edelim.
Karabiberini serpip kaşıkla karıştırıp harmanlayalım.
Kenara alıp hamur dinlenene kadar beklemeye bırakalım.

Yoğurma kabına 500 gr unu eleyerek alalım.
Soğuk tereyağını içine ilave edelim.
Parmak uçlarımız ile tereyağı ile unu birbirine iyice yedirelim.
Yumurta sarısını üzeri için ayırıp kenara alalım.
Akını bir fiske tuz ile çırpıp hamura ilave edelim.
Sirkeyi ve tuzu ilave edip parmak uçlarımız ile yedirelim.

Sırası ile soğuk suyu,fındık yağını ve peynirleri rendeleyip ilave edip hamura yedirelim.
Hamurun kıvamı oldukça bayağı yumuşak olup ele yapışmayacak kıvamda olunca üzerini örtüp buz dolabında yarım saat civarı dinlendirelim.

Dinlenen hamuru buz dolabından alıp temiz kuru tezgah üzerinde merdane ile 3 cm kalınlığında açalım.
Ufak su bardağı ağzı ile yuvarlaklar kesip daireler elde edelim.

İçlerine köz patlıcanlı peynirli harçtan koyup ikiye katlayarak yarımşar daire elde edelim.
Kenarlarına çatal ile bastırarak kapatıp şekil verelim.

Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine dizelim.Yumurta sarısı sürüp üzerlerine kaşar peynir rendesi serpelim.

180 derece ısıya ayarlayıp ön ısıtma yaptığımız sıcak fırına atıp alt üst nar gibi kızarana kadar pişirelim.

Sonrası mı.? Söylemeye gerek yok tabii ki de yanına en yakışanı demli güzel bir çay.AFİYETLE..
Sizin de şayet patlıcanlı iç malzemeniz artarsa ki bence artacaktır mutlaka.
Onlardan çok güzel bir başka poğaça yapabilirsiniz.
Ben harika poğaça yaptım tarif arşivimde börekitaş tarifiminden sonra sıra o nefis patlıcanlı poğaçalarımda olacak.
Sevgilerimle.











0 yorum:

Yorum Gönder