Vişnap

Rende Ayva Reçeli...

64
Hepinizi kocaman merhabalarım ile selamlıyorum.Mutluyum,sevinçliyim. Neden derseniz çok basit ama ben böyleyim işte ufacık bir şeyler beni mutlu etmeye de mutsuz etmeye de yetiyor:)Hani geçen muhteşem lezzette zeytinyağlı ayva tarifi vermiştim ya hah işte ben ilk pişireceğimden dolayı açıkcası beğenirmiyiz,olur mu olmaz mı diye iki tanecik ayvadan yapmıştım zeytinyağlı ayvamı.Çok güzel olacağını bilemezdim değil mi?

İşte o ayvalardan geriye kalan iki tanesi her meyve tabağında arzı endam edip masaya diğer meyvelerle  geliyor gidiyor kimse yüzüne bakıpta soyup kesip yiyim dediği yok.Akıbetlerini artık kesin belli ettiler duracak duracak hafiften çürüyüp çöpe gidecek gariplerim diye iki gündür öyle içimden geçiriyordum.

Nihayet dün hemen birden bir kalkıştım bir hamaratlık geldi üzerime bir yandan yemek yaparken kendimi ayvaları yıkayıp rendelerken buldum:)Reçel olmak üzere ilk yolculuklarına başladılar bile ayvalarım.Eminim ayvalarım da mutlulardır her rende darbesini aldıkça:)Haydi mutfağa:)
Malzemeleri:
İki eşme ayvası
Ayva ağırlığınca toz şekeri
Bir çay bardağı su
Yarım limon suyu
1/2 tane karanfil
Tarifi:
Ayvaları yıkayıp kabuğu ile rendeledim.Tarttım tam 500 gram geldiler.Tencereye rende ayvalarımı ve 500 gr toz şekerimi koydum bir kaç tanede karanfil ve ayvanın çekirdeklerinden attım içine.Ani reçel yapmaya karar verdiğim için akşamdan şekere yatıraydım şimdi reçele su koymam gerekmez di.Baktım suyu az bir çay bardağı su koydum.

Çok kısık ateşte pişmeye bıraktım.Ne kadar ağır,kısık ateşte pişirirsek o kadar güzel renk veriyor.Çekirdekleri de buna yardımcı oluyor.Bir de jölemsi kıvam almasını sağlıyor.Mutfağı buram buram karanfillerin kokusu sarınca ayy yoksa fazla mı oldu karanfillerin sayısı diye bir iki tanesini acele ile aldım çıkarttım hemen içinden.İyi de yaptım kalan 1/2 adet karanfil tam kararınca oldu.

Bayağı uzun bir süre de piştiler ağır ağır  kıvam alaraktan ve o güzel hani ayva rengi deriz o renkte oluşmaya başladı.Bir minik tabağa aldım damlattım bir damla .Damla rende ayva reçelim top şeklinde duruyor.Tamamdır deyip kapadım ocağın altını.Ve miktar az olduğu için sıcak sıcak kavanoza boşalttım.Kavanoz tam doldu.Afiyetle yemek nasip etsin Rabbim.
Sevgi ile kalın hafta sonunuz güzellikler ve mutluluklar ile geçsin.