Vişnap

Rende Ayva Reçeli...

64
Hepinizi kocaman merhabalarım ile selamlıyorum.Mutluyum,sevinçliyim. Neden derseniz çok basit ama ben böyleyim işte ufacık bir şeyler beni mutlu etmeye de mutsuz etmeye de yetiyor:)Hani geçen muhteşem lezzette zeytinyağlı ayva tarifi vermiştim ya hah işte ben ilk pişireceğimden dolayı açıkcası beğenirmiyiz,olur mu olmaz mı diye iki tanecik ayvadan yapmıştım zeytinyağlı ayvamı.Çok güzel olacağını bilemezdim değil mi?

İşte o ayvalardan geriye kalan iki tanesi her meyve tabağında arzı endam edip masaya diğer meyvelerle  geliyor gidiyor kimse yüzüne bakıpta soyup kesip yiyim dediği yok.Akıbetlerini artık kesin belli ettiler duracak duracak hafiften çürüyüp çöpe gidecek gariplerim diye iki gündür öyle içimden geçiriyordum.

Nihayet dün hemen birden bir kalkıştım bir hamaratlık geldi üzerime bir yandan yemek yaparken kendimi ayvaları yıkayıp rendelerken buldum:)Reçel olmak üzere ilk yolculuklarına başladılar bile ayvalarım.Eminim ayvalarım da mutlulardır her rende darbesini aldıkça:)Haydi mutfağa:)
Malzemeleri:
İki eşme ayvası
Ayva ağırlığınca toz şekeri
Bir çay bardağı su
Yarım limon suyu
1/2 tane karanfil
Tarifi:
Ayvaları yıkayıp kabuğu ile rendeledim.Tarttım tam 500 gram geldiler.Tencereye rende ayvalarımı ve 500 gr toz şekerimi koydum bir kaç tanede karanfil ve ayvanın çekirdeklerinden attım içine.Ani reçel yapmaya karar verdiğim için akşamdan şekere yatıraydım şimdi reçele su koymam gerekmez di.Baktım suyu az bir çay bardağı su koydum.

Çok kısık ateşte pişmeye bıraktım.Ne kadar ağır,kısık ateşte pişirirsek o kadar güzel renk veriyor.Çekirdekleri de buna yardımcı oluyor.Bir de jölemsi kıvam almasını sağlıyor.Mutfağı buram buram karanfillerin kokusu sarınca ayy yoksa fazla mı oldu karanfillerin sayısı diye bir iki tanesini acele ile aldım çıkarttım hemen içinden.İyi de yaptım kalan 1/2 adet karanfil tam kararınca oldu.

Bayağı uzun bir süre de piştiler ağır ağır  kıvam alaraktan ve o güzel hani ayva rengi deriz o renkte oluşmaya başladı.Bir minik tabağa aldım damlattım bir damla .Damla rende ayva reçelim top şeklinde duruyor.Tamamdır deyip kapadım ocağın altını.Ve miktar az olduğu için sıcak sıcak kavanoza boşalttım.Kavanoz tam doldu.Afiyetle yemek nasip etsin Rabbim.
Sevgi ile kalın hafta sonunuz güzellikler ve mutluluklar ile geçsin.

64 yorum: Leave Your Comments

  1. BU OLMADI ŞİMDİ VİŞNEM ÇOK SEVERİM ÇOK
    ALTTAKİ İKİ DİLİMİDE ALIYORUM
    BEN ANLAMAM
    ENFES GÖZÜKÜYOR
    ELLERİNE SAĞLIK GÜLÜM
    HAYIRLI AKŞAMLAR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana feda olsun Gül'üm.Hayırlı hafta sonları.Sevgilerimle..

      Sil
  2. ooy ooy oooy servisini yerim ben senin :)
    canım ellerine sağlık............

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım eline sağlık:) harika OLMUŞ:)Bu yanıt şeysinden yazdım..Aşağıda bi kalp var ben yorum yaptıkça açıldı kapandı falan :):)
      öptüm seni :)

      Sil
    2. ARSELİ-CE'm oyyy açılan kalbim seni selamlar canımmmm.Ben de öpüyorum sevgilerimi yolluyorum.

      Sil
    3. Şirinem tatlım benimm çok teşekkürler sevgiler.

      Sil
  3. Ayvayı çok severim reçelinede bayılırım,ellerine sağlık.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Mehtapcığımm çok teşekkür ederim .

      Sil
  4. çok basit tarifi varmış, gerçi ayvayla aram pek iyi deyil ama bi ara bende deniyeceğim reçel reçeldir zannedersem ayva reçelide güzeldir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muratza senin de kızılcık marmelatın çok güzel olmuş,afiyetle ye :)Evet reçel reçeldir:)))

      Sil
  5. yarın sabah kahvaltıda olsa da yesek..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehtap canımm haydi kahvaltıya gel desem gelirmisin?Gelsen nasıl memnun olurum şekerciğimmm.

      Sil
  6. Dostları ziyarete çıktım, günlerdir bir haberdim hepsinden.
    Sonra Vişnapcan da durdum, mutluluğuma mutluluk eklendi senin ufak şeylerden mutlu olduğunu gördüğümde, MaşaAllah :)
    Sakın unuttum sanma, zeytinyağlı ayva tarifin aklımda.
    İlk fırsatta uygulayacağım inşaAllah kuzum.
    Sarıldım ve kaçtım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GİSİ'm hoş gelmişsin,sefalar getirmişsin.Seni görmek çok güzel.Rabbim mutluluğunu bereketlendirsin kuzum.Zeytin yağlı ayvayı mutlaka yapmanı tavsiye ederim canım üç arkadaşım yaptı burda da komşum yaptı çok beğendiler.Eminim beğenirsiniz evce,sevgiler canımın içi,,

      Sil
  7. Canımmm çok teşekkür ederim güzel yorumuna.Bende ayva reçelini rende severim ellerine sağlık sımsıcak sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Deryacığım oy canım ben de çok teşekkür ediyor ve kocaman sevgilerimi yolluyorum sana buradan..

      Sil
  8. Ayva reçelini bende rende yaparım dilim yediremiyorum, Ellerine sağlık Vişnapım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım can Feray'm.Kocaman teşekkür ettim kucakladım seni kuzummmm.

      Sil
  9. Vişnabımmm reçellerine diyecek yok ama ayva reçeline hastayım susamlı ekmekte çok leziz gözüküyor :))) ellerine sağlık.sevgiler cnm çok öpüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elif'im ayva reçeli sen gelene biter,nasip olur da geldiğinde ki bu sanırım şeftali mevsimin de olur söz sana şeftali reçeli yapacağım biliğimmm.Ben de çok öpüyor sarılıyorum.

      Sil
  10. Ellerinize sağlık, sunum harika bayıldım.Bende beklerim.Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlknur canım beğenmene çok teşekkür ediyorum canım.Tabii gelirim .Benden de sevgiler sana.

      Sil
  11. Allahım ya sizler ne kadar beceriklisiniz sizlere bakınca kendimden umudumu kesiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serap yok canımmm öyle o kadar da değil ama yine de sevindim güzel sözlerine.Ahh haa deme öyle hepimiz sıfırdan başladık şehriyeli pilav pişirmesini bilmiyordum ben ilk evlendiğim yıllarda:))

      Sil
  12. canımmm ellerine sağlıkk harika olmuşşş:) ben çok bayılıırım:) sevgilerimle çoook öptüm birtanem:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanemim kızarmış ekmek tereyağ ve ayva reçeline kadar muhteşem çayı unutmayalım bu arada :)Sevgiler öpüyorum .

      Sil
  13. Merhabalar,

    Ayvayı ben çiğ çok severim, yeter ki boğazıma durmasın. Rende reçeli de çok enfes görünüyordu. Elinize, emeğinize sağlıklar dilerim.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep bey bu sanırım limon ayvası dediklerinden mayhoşumsuydu tadı.Evet ayva boğaza durdu mu kendinden uzaklaştırıyor meyve sevenleri.Çok teşekkürler ediyor ve güzel hafta sonu diliyorum.

      Sil
  14. Bitanem keyifli mutlu olman beni sevindirdi... Yüzün hep gülsün...
    Nefis ötesi reçelinin hımm ellerine sağlık balım tatlı yiyelim tatlı konuşalım..
    Ay bitanem benim de helvamı beğenmişsin tavsiye ederim balık tarifi senden olsun helva benden. Öptüm kocaman...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Banu'm bittim helvanın görünümüne adeta ya gel beni ye ya da kalk yap diyor.En kısa zamanda yapacağım canımm .Ellerine sağlık.Balıklar benden helva senden öpüyorum seni ..Haaa çok yakında balık pastırması yapmayı düşünüyorum:))

      Sil
  15. Bayılırım ayva reçeline en sevdiğim reçel galiba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Damlacığım evet ayva da güzel diğerleri de çok güzel.Benim de en sevdiğim yabani incir reçeli ,sevgiler canımmm.

      Sil
  16. goruntu de cok hos olmus.ne guzel herseyden mutlu olabiliyormussun.keske.senin gibi olabilsek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özgür tatlar evet ufacık şeylerle mutlu oluyorum iyi güzel de ,en ufacık bir şeyle de mutsuzluğun dibine vurmak işte bu hiç güzel olmuyor aslında.Sevgiler canımmm.

      Sil
  17. Ayva reçelini çok severim hem aroması hem de rengi harika oluyor, eline sağlık Viçnapım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Ege'm ben de rengini bulmak için çok kısık ateşte pişirdim canım.Tam pişmiş ayva rengi gerçekten çok güzel oluyor.Sevgilerimle..

      Sil
  18. Canım Vişnabım o nasıl güzel bir renk öyle. Neffissss görünüyor, ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hülya'mmm işte bu değil mi ayva dedin mi rengi böyle olmalı ben de istediğim rengi yakaladım canımmmm.Beğenmene çok sevindim sevgilerimle..

      Sil
  19. Kucuk seylerin seni mutlu etmesi ne kadar guzel birsey..hep oyle ol..Recel nefis gozukuyor..olsada yesem dedim ama Ayva en zor bulunan sey burada bazen gelir bir iki hafta sonra araki bulasin..Afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dostbahçesinden canımmmm yollayım sana buradan imkan varsa üzüldüm.Canım ciddiyim.Kocaman sevgilerimi yolluyorum .

      Sil
  20. Rengi de görüntüsü de muhteşem olmuş. Reçel değil de marmelat olmuş. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili İlhan çok teşekkür ederim.Haaa haa evet ya marmelatta ben neden reçel dedim ki acaba:))Kafam dalgındı sanırım..Çok teşekkürler sevgiler:)

      Sil
    2. Yaşasın ! Bir tatlı konusunda ukelalık ettim ve tuttu. :))

      Sil
    3. Sevgili İlhan sağolun yüzümde kocaman tebessümler oluşturdunuz:))Haaa haaa bari kimseler görmese diyeceğim ama gördüler gördüler:))))

      Sil
  21. Offf tereyağlı dilimin üzerinde yerde yerimm,doyamam..
    Ellerine sağlık canım..
    Çok severim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayat cafem ahh ahhh ya kaymakla o da ayrı bir lezzet.Tereyağ,kaymak,sıcak ekmek ve de demli çay off offf sevgilerimle canımm .Bak karnım açıktı şimdi:))

      Sil
  22. canımm harika görünüyorr ekmek üzerinde hazır kap git:)) görüntüde süper iştah acıcı:) ellerine emegine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bademim çiceğimmm ayhh bu ne ki senin zerdenin yanında.Çarşıya indiğim de ilk işim aktara gidip safran almak olacak fena canımı istettin .Yıllar var ki hasretim.Canımm çok öpüyorum seni..

      Sil
  23. Vişne 1 , ayva 2 numaralı reçelim benim bayılırımmmm ben
    Rengi harikaaa olmuş gerçekten
    Ellerine sağlık arkadaşım
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilaycığım benim de ilk favori reçelim vişnedir.Beğenmen beni mutlu etti canım,çok teşekkürler sevgilerimle..

      Sil
  24. Ayva reçeline bayılırım, üstelik ne kadar koyu kıvamlı olursa o kadar da severim, fotoğraflardan gördüğüm kadarı ile senin yaptığın reçelde muhteşem olmuş, ekmekler kızartılıp üstüne tereyağ sürülüp sıcak bir çay eşliğinde harika olacaktır, ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Mert haa haa var ya bu tam o zaman senin beğendiğin kıvamda olmuş.Uzat ekmeğini hemen tereyağ üzeri ayva reçelinden süremmmm:))Çaylar da senden olsun :))

      Sil
  25. rende fikri süpermiş,bir de öyle denemek gerek,eline sağlık vişnapımm.öpüyorum canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Reyhan'ım dene canım hem de çok kolaycacık oluveriyor,tek sıkıntı uzun süreli olması sevgiler canımmm.

      Sil
  26. slm.....
    rengine bayıldım reçelin....benim yaptığımdan ble güzel olmuş....
    ellerine sağlık...
    sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BAL ANNE'm rengine bende bayıldım.Senin reçelinde çok güzeldir mutlaka canımmm ellerine sağlık olsun sevgilerimle

      Sil
  27. slmlarrr
    benim yapamadığım bir şeyi yapıyorsun yorumlara tek tek cevap yazıyorsun takdire şayan buluyorumm.....
    iyi geceler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım teşekkür ederim.Bloğumu evim gibi görüyorum.Bloğuma gelip değerli güzel sıcacık yorumlarını bırakan blogger arkadaşlarımı da evime gelen misafirlerim olarak görüp kabul ettiğimden.Nasıl evimize gelen misafirlerimizi güler yüzle karşılıyorsak bloğumda da yazılan değerli yorumlara cevap verince mutlu oluyorum.Tabii vaktim olduğu müddet böyle devam etmek istiyorum.Vaktim kısıtlı olduğunda da post dahi girmediğim zamanlarım da olmuştu.Sevgilerimle BAL ANNE'm..

      Sil
  28. kış geldimi vazgeçilmez reçelim:))
    ellerine sağlık çok güzel olmuş
    mutlu haftalar ,sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handeciğim çok teşekkür ederim canımmm.Sana da mutlu,güzel haftalar olsun sevgilerimle.

      Sil
  29. İşte buuu .Rende halinde çok seviyorum ayva reçelini.Eline sağlık vişnapcım.
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Yaseminciğim beğenmene çok sevindim çok teşekkürler canımmmm sevgilerimle...

      Sil