Vişnap

Patatesli Candarlı Çöreği

0
Merhabalar..
Patatesli Candarlı Çöreği uzun zamandır yapmak için kendime not aldığım bir tarifti.
Bilmem kaç yıl oldu ha bugün ha yarın derken nasip bugüneymiş ve nihayet yaptım.
Pişipte tadına baktığımda ilk aklımdan geçen neden niçin bu kadar zaman ihmal edip yapmadım ben bu harika lezzetli çöreği diye hayıflandım.
Sizlere tavsiyem daha öncesi yapmadıysanız mutlaka hemen yapmanızı isterim.
Boşu boşuna beklemeyin benim gibi:)

Tarif  elcininmutfagi. ndan 2006 yılında yapmış ve bizler ile paylaşmış bu harika tarifi kendisine çok teşekkür ederim.
Umarım blog hayatına bir an önce kaldığı yerden devam eder.
Güzel tarifleri var ben bir kaç tarifini daha yapmak için notlarımı aldım bile.
Ve tarif:
Malzemeler:
1 Su bardağı ılık su
1 Su bardağı fındık yağ veya "sıvıyağ"
1 Tatlı kaşığı sirke
1 Tatlı kaşığı toz şeker
Yarım tatlı kaşığı tuz
1 Paket kabartma tozu
Aldığı kadar un "3,5-4 su bardağı"

İç Malzemeler:
3-4 Adet orta boy haşlanmış patates
2 Adet orta boy kuru soğan
Tuz,karabiber

Üzeri İçin:
1 Adet bütün yumurta
Panko veya "galeta unu"
Tarif:
Kuru soğanları yemeklik doğrayıp tuz ilave ederek 2 yemek kaşığı fındık yağ ile karamelize olana kadar kavuralım.
Ateşin altını kapatıp içine haşlayıp rendelediğimiz patatesleri ilave edip karabiberini serpelim ve harmanlayıp karıştıralım.
Kenara alıp soğumasını bekleyelim.

Diğer tarafta hamuru için hamur yoğurma kabına fındık yağı,sirke ve ılık suyu alalım.
Üzerine toz şeker ve tuzu ilave edip çırpalım.
Kabartma tozunu ilave edip çırpmaya devam edelim.
Üzerine eleyerek ve 3 bardaktan sonra ki unu kontrollü olarak ilave edip yoğurmaya başlayalım.

Kulak memesi yumuşaklığında ele yapışmayacak yumuşaklığa gelinceye kadar yoğurmaya devam edelim.
İstediğimiz kıvama geldiğin de  un ilave etmeyi bırakalım.

Hava sıcak olduğundan ben buz dolabında 15 dakika civarı dinlenmeye bıraktım hamuru.

Süre sonunda fırın tepsisine yağlı kağıt serelim.
Dinlenen hamurdan cevizden az büyük parçalar koparıp çay tabağı büyüklüğün de açalım.
Ortasına birer yemek kaşığı dolusu patatesli iç harçtan koyup uçlarını ortada toplayarak birleştirip kapatıp yuvarlayalım.
Sonra ters çevirerek üzerini hafifçe bastırarak yassılaştıralım.

Bir adet bütün yumurtayı iyice çırpalım,diğer bir tabağa pankolarımızı veya "galeta unu"muzu koyalım.
Yassılaştırdığımız çörekleri teker teker önce yumurtaya sonra pankoya bulayarak tepsiye aralıklı olarak dizelim.

175-180 derece ısıya ayarlayıp ön ısıtma yaptığımız sıcak fırına çöreklerimizi atıp kızarıncaya kadar pişirelim.AFİYETLE..
Sevgilerimle..












0 yorum:

Yorum Gönder