Vişnap

Midyeli İç Pilav.

59
Severim severim çok pek çok severim midye ve midyeli tarifleri:)Ooooo midyeleri aldım geldim coştum coştum:)Hatta fazlaca coştum bir de şarkı tutturdum olmayan sesimle,yetmeyen nesefimle:)Dalgalandım da duruldum   diye diye.Bir de müzik listemden tıkladım fonda Müzeyyen Senar ,mutfakta ben,tezgahta midyeler,kuru soğanlar,pirinçler.Haydi bana kolaylar gelsin.
Malzemeleri:
60/70 adet ayıklanmış temizlenmiş iç midye.
2 su bardağı baldo pirinç
3 su bardağı sıcak su
3 adet orta boy kuru soğan
Yarım su bardağı sızma zeytinyağı
2 yemek kaşığı kuş üzümü
2 yemek kaşığı dolmalık fıstık
1 çay kaşığı tarçın
1 çay kaşığı yenibahar
1 çay kaşığı karabiber
Yarım demet dereotu
2 tatlı kaşığı toz şeker
Tuz
Tarifi:
Temizlenmiş olarak aldığımız midyelerimizi biz yine tek tek bir gözden geçirip pürtükleri filan varsa(benim midyelerim tertemizdi)temizleyelim.Bol su ile yıkayıp süzgece alalım süzülsünler.Pirinçimizi de ılık tuzlu su ile ıslatalım.

Pilav tenceresine ayıklayıp minik küpler halinde doğradığımız kuru soğanlarımızı,dolmalık fıstıklarımızı ve çok az  kuru soğanlarımızı kavuracak miktarda fındık yağımızı alıp kavuralım.Tuzunu da ilave edelim.Süzgüde ki midyelerimizi de ilave edip hızlı ateşte sık sık çevirerek kavuralım.

Midyeler saldığı suyu çekince yıkayıp süzdüğümüz pirinçlerimizi ilave edip pirinçler şeffaflaşana kadar kavuralım.Üzerine ölçülü sıcak suyunu,sızma zeytinyağını,kuş üzümünü,baharatlarını,toz şekerini de koyalım.Öncesi harlı ateşte bir taşım kaynatıp ocağın altını en kısık konuma getirip üzerinin göz göz olup iç pilavımızın pişmesini demlenmesini sağlayalım.
Pişen midyeli iç pilavımıza incecik kıydığımız dereotlarımızı da ilave edip pilavımızı hafifce alt üst edelim.Tenceremizi kağıt havlu ile kapatalım fazla buharını almasını bu arada da dinlenip demlenmesini sağlayalım bir süre.Bu zaman dilimi içinde biz de soframızı kurmak için hazırlıklarımıza başlayalım.

Ve bu güzel nefis enfes tarifimi yazarken girişi güzel bir şarkı ile yapmıştım bitişi de Orhan Veli Kanık şairimizin çok çok sevdiğim bir dörtlüğü ile bitireyim istiyorum.Sevgilerimle...
Cep delik,cepken delik.
Kol delik,mintan delik.
Yen delik,kaftan delik.
Kevgirmisin be kardeşlik.!