Vişnap

Sardalya Tempura.

0
Merhabalar..
Dünden niyetlendim bugün için sardalya tempura yapacağım diye.Nasıl hevesle geçtim başına.

Lezzet on numara beş yıldız fevkalade çok güzel oldular.
Ama ahh o sardalyalar var ya o sardalyalar fotoğraf çekiminde bana kaprislerin en tavanını yaşattılar sanırım fotoğraf çekimi için günüm de değildim.

Bir iki güzel kare yakalamak için hani tabir yerindeyse kırk takla attım ve ancak bu kadar oldu.
İnatları ile beni alt ettiler ben de onların isteğine peki dedim.
Ahh bu arada ömür hanemden bir günlük ömrümü de yediler..!

Artık böyle bu fotoğraflar ile idare edeceğiz önemli olan lezzetiydi mutlaka yapmanızı tavsiye ederim.
Malzemeler:
Yarım kg sardalya
1,5 Su bardağı buz gibi soğuk un
1 Su bardağı buz gibi su
1 Adet buz gibi soğuk yumurta
Yarım çay kaşığı karbonat "ben unuttum"
Kızartmak için fındık yağ veya sıvıyağ
Tuz
Tarif:
Unu derin bir kase içinde ve suyu bardakla buzluğa alalım buz gibi soğusunlar.
Yumurtayı da buzluğa alalım ama donmasına fırsat vermeyelim buz gibi soğuması yeterlidir.

Sardalya balıklarının kafa ve kuyruklarını kesip atalım,iç organlarını ve orta kılçıklarını çıkarıp temizleyelim.
Bol su ile yıkayıp pullarını suyun içinde bıçağın tersi ile aksi yöne doğru sürterek temizleyelim.
Suyun içinde arada suyunu değiştirerek kanı gidene kadar tutalım.
Süzgeçe alıp tuzlayalım..

Diğer yanda derin kızartma tavasına derin yağ koyalım yağın miktarı tavanın tabanından yukarı doğru en az 5 cm olsun ki kızaran balıkların üstlerini örtsün yağ.

Buzlukta ki bir buçuk su bardağı unun yarım su bardağını düz bir tabağa alalım.

Kasede kalan diğer bir su bardağı una yarım çay kaşığı karbonatı,buz gibi soğuk suyu ve bir adet yumurtayı kırıp ilave edelim.Çatal yardımı ile fazla çırpmadan karıştıralım.
Hamur bulamaçının içinde hafif küçük un topakları kalsın.

Ateşin altını açıp yağı kızdıralım.Yağın sıcaklığı içine attığımız bir miktar hamurlu bulamaç yarıya kadar batıp yukarıya çıktığında yağın sıcaklığı 180 derece ve tamamdır.

Fileto halinde ki sardalyaları önce düz tabağa aldığımız una ardından hamurlu bulamaça bulayıp kızgın yağa atalım.
Bu aşamada tavayı fazla balıkla doldurup yağı soğutmayalım.
"Burada baz alınan yağ kızgın hamur bulamaçlı balıklar buz gibi soğuk olacaklar ki fazla yağ çekmeden çıtır çıtır kızarsınlar..

Azar azar partiler halinde atıp nar gibi olana kadar kızarttığımız balıkları salata eşliğinde sıcak olarak servise sunalım.AFİYETLE...
Bu tür kızartma usulü  olan tempura yöntemi ile diğer balıkları çeşitli sebzeleri kızartabiliriz.
Japon mutfağına ait bir yöntem oluyor tempura yöntemi.
SEVGİLERİMLE..





















0 yorum:

Yorum Gönder