Vişnap

Et Paçası...

68
Merhabalar.
Bugün mutfağımda ne zamandır yapmayı düşünüpte bir türlü kısmet olmayan et paçasını pişirdim.Ben paçalı,işkembeli yani sarımsaklı tatları çok severim de oyy o kuzu,koyun,keçi ayakları ile yapılan paça çorbasının ki ben kendimde pişirsem sadece suyunu içerdim paçalarını yemezdim.Hala da öyle pek bir nazlıyım bu konuda.İşkembeyi aslında ev de temizleyip pişireceksin tadına doyulmaz da kim uğraşacak onunla deyip hep hazırını alıp pişiriyoruz.

Onları da duyduğum kireçle filan temizliyorlarmış.Sanırım ondan pek lezzetleri olmuyor.İşte sarımsak sirke kuvvetine kaşıklıyoruz.Kemikli etten  yaptım et paçası çorbamı.Yerken de sirke,sarımsakla tatlandırınca nefis oluyor.Tıpkı paça çorbası gibi.Kimileri de baş etiyle çok daha güzel olur deseler de baş eti de yemiyorum ki ben:))
Haydi mutfağa gidelim.

Malzemeleri:
Bir kg kemikli et 
Su
İki yemek kaşığı un
Tereyağı
Sarımsak
Sirke
Kırmızı pul biber
Kekik
Karabiber
Tuz

 Tarifi:
Kemikli etimizi önce suda bekletelim kanları gitsin diye.Sonrasında büyük tencereye koyalım.Düdüklü tencerem kemikli eti almayınca mecburen normal tencerede saatlerce pişirdim.Suyunu çektikçe bir iki kere sıcak su ilave ettim.İlk kaynamaya başlayıpta üzerinde kefleri oluşmaya başlayınca hemen kevgirle alıp atalım keflerini.Bir iki kereden sonra zaten kefi filan kalmıyor.Etler kemiklerinden ayrılmaya başlayınca tuzunu da ilave edelim ve ocağın altını kapatalım.

Kemikli etimizi tencereden tepsiye alıp soğuduktan sonra etlerini kemiklerinden ayıralım.Etin suyunu da tel süzgeçten bir başka tencereye süzelim.Öbür yanda ufak bir tencere de tereyağı ile unumuzu kokusu çıkana kadar kavuralım.Et suyundan katıp unumuzu inceltelim.Süzdüğümüz et suyuna katalım.İri dittiğimiz etlerimizi de katalım.Çorbamızı bir iki taşım daha kaynatıp altını kapatalım.
Servis ederken isteyen sirkeli sarımsaklı,baharatlı isteyen sadece sirke sarımsak soslu içer.Arzuya kalmış. Ben MaşaAllah baharatların hepsini ,sirke sarımsak sosu ne varsa dolduruyorum çorba kaseme:))
Not:Arzu ederseniz terbiyeli de çok nefis oluyor  paça çorbası.
Afiyet olsun.Sevgi ile sağlıkla kalın.