Vişnap

Et Paçası...

68
Merhabalar.
Bugün mutfağımda ne zamandır yapmayı düşünüpte bir türlü kısmet olmayan et paçasını pişirdim.Ben paçalı,işkembeli yani sarımsaklı tatları çok severim de oyy o kuzu,koyun,keçi ayakları ile yapılan paça çorbasının ki ben kendimde pişirsem sadece suyunu içerdim paçalarını yemezdim.Hala da öyle pek bir nazlıyım bu konuda.İşkembeyi aslında ev de temizleyip pişireceksin tadına doyulmaz da kim uğraşacak onunla deyip hep hazırını alıp pişiriyoruz.

Onları da duyduğum kireçle filan temizliyorlarmış.Sanırım ondan pek lezzetleri olmuyor.İşte sarımsak sirke kuvvetine kaşıklıyoruz.Kemikli etten  yaptım et paçası çorbamı.Yerken de sirke,sarımsakla tatlandırınca nefis oluyor.Tıpkı paça çorbası gibi.Kimileri de baş etiyle çok daha güzel olur deseler de baş eti de yemiyorum ki ben:))
Haydi mutfağa gidelim.

Malzemeleri:
Bir kg kemikli et 
Su
İki yemek kaşığı un
Tereyağı
Sarımsak
Sirke
Kırmızı pul biber
Kekik
Karabiber
Tuz

 Tarifi:
Kemikli etimizi önce suda bekletelim kanları gitsin diye.Sonrasında büyük tencereye koyalım.Düdüklü tencerem kemikli eti almayınca mecburen normal tencerede saatlerce pişirdim.Suyunu çektikçe bir iki kere sıcak su ilave ettim.İlk kaynamaya başlayıpta üzerinde kefleri oluşmaya başlayınca hemen kevgirle alıp atalım keflerini.Bir iki kereden sonra zaten kefi filan kalmıyor.Etler kemiklerinden ayrılmaya başlayınca tuzunu da ilave edelim ve ocağın altını kapatalım.

Kemikli etimizi tencereden tepsiye alıp soğuduktan sonra etlerini kemiklerinden ayıralım.Etin suyunu da tel süzgeçten bir başka tencereye süzelim.Öbür yanda ufak bir tencere de tereyağı ile unumuzu kokusu çıkana kadar kavuralım.Et suyundan katıp unumuzu inceltelim.Süzdüğümüz et suyuna katalım.İri dittiğimiz etlerimizi de katalım.Çorbamızı bir iki taşım daha kaynatıp altını kapatalım.
Servis ederken isteyen sirkeli sarımsaklı,baharatlı isteyen sadece sirke sarımsak soslu içer.Arzuya kalmış. Ben MaşaAllah baharatların hepsini ,sirke sarımsak sosu ne varsa dolduruyorum çorba kaseme:))
Not:Arzu ederseniz terbiyeli de çok nefis oluyor  paça çorbası.
Afiyet olsun.Sevgi ile sağlıkla kalın.

68 yorum: Leave Your Comments

  1. işte bu, sanki içimi okuyonda bu çorbayı yaptın en sevdiğim 2 çorbadan biri ama ben işkembe olanını seviyom. tabiikide senin yaptığınla fazla bir fark yoktur yani tarifine göre hemen hemen ayni
    hadi bana afiyrt olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Muratza öteki diğer sevdiğin çorbayı merak ettim.Bir ara söylersen hemen onu da pişiririm:))

      Sil
  2. Of offf off sakıncalı bu blog sakıncalı işkembe sevilmez mi. Paça çorbası hiç içmedim yalnız, işkembeyi seviyorum onu da severim herhalde. Bu çorba da çok güzel olmuş. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anarşim çok teşekkür ederim.Bunu denemelisin madem işkembeyi seviyorsun tam bizlik bir çorba :))

      Sil
  3. Eşim ve babam çok sever bu tür çorbaları bayılırlar hemde :) Sırf o yüzden çorbacıya gider pişirmesinide sevmiyorum o kokusu felan hiç benim damak tadıma uygun değil :(
    Şimdi eşim görse mmmmmmmmmmmmmmmm derdi :D Eline sağlık canım sevenler için pratik bir paça olmuş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşegül'üm ne zaman ki sarımsak giriyor çorbanın içine işte o zaman iç beni diyor bu tür çorbalar :))Sarımsak olmadı mı bende kokusunu sevemem:))

      Sil
  4. şimdi olsa sıcal sıcak mis gibi içerdim valla...
    ellerine sağlık canım....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şirinem sen iste ben sana her zaman yaparım canımmm.

      Sil
  5. Oyyy oyyyy valla şimdi bir kase ols ilaç gibi gelirdi canım ellerine
    sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacığımmm şu an bende nasıl imrendim kendi çorbama iyi mi:))yorumlara geç cevap verdim biraz keyifsizim bugünler de tabii o günden bugüne et pacası kalırmı ?:))Canım sevgilerimle...

      Sil
  6. KAPIYI AÇ GELİYORUM BEN
    BAYILIRIM BÖYLE ÇORBALAR
    ELLERİNE SAĞLIK GÜLÜM
    HAYIRLI AKŞAMLAR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seyyahım Gülüm canımm sana kapım her zaman açık ne zaman istersen gel buyur birtanemmm.

      Sil
  7. etle pek aram olmadığı halde çok beğendim canım.nefis görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımmm mutfağım aslında bende eti öyle pek seven biri değilim .Hani bunun içinde sirke sarımsak var ya o beni baştan çıkartıyor:)))

      Sil
  8. Benim gibi paça, işkembe vb. sakatat yemeyenler için mükemmel bir tercih canısı.
    O güzel yüreğine, emeğine ve ellerine sağlık can Vişnap'ım.
    Sevgi ve muhabbetlerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı GİSİ'm işte bizler için tam bu çorba böyle içimiz ala ala içeriz değil mi canısı .Canımm çok öpüyorumm .

      Sil
  9. Oy oy çok güzel görünüyor...Mis gibi olsa da içsek ellerine sağlık Vişmapcım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elif'im canımmm çok teşekkür ederimm..

      Sil
  10. Simdiye kadar hic yapmadim yapandada denemedim iyimi:( Koyun kuzu yiyemem , ama inek etinden olunca belki denesem icebilirim gibi geliyor..Hmm yoksa sanami gelsim hazir yapmissin:))Ellerine saglik Visnapcim..sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım keşke yakın olaydık hemen seninle oturur karşılıklı içerdik sıcacık ekmeğimizle.Dost bahçemin güzel lezzeti şekerciğim bu tam senlik dana etinden yaptın mı sanırım seversin .Tabii öncesi sirke sarımsak tadını seviyorsan .Sevgilerimle.

      Sil
  11. Eti çok sevmem ama eşim bu tarz çorbaları çok sever onun için mutlaka deneyeceğim.Ellerine sağlık.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehtapcığım sende bir yudum olsun içsen belki seversin.Canım çok teşekkürler sevgiler..

      Sil
  12. ellerinize saglık.nefis görünüyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zerrinciğim çok teşekkür ederim canımmm.

      Sil
  13. Bu kalplerin arasında gezinmeye devam ediyorum ,bloguna girdim ama kendimi kaybediyorum canım çok güzel bu kalpler aşağıya kadar takip ediyorum.Hah şimdi gördüm bu güzel çorbanı nefis olmuş bende severim sarımsaklı tadları eline sağlık diyorum dur şu kalbi takip ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sezginim kırmızı şirin güzel kalplerim yakında gidiciler gibi .Çok seviyorum ben de kalpleri canımmm Beğenin için çok teşekkürler tatlımmm.

      Sil
  14. ben de senin gibi pacayi cok severim ama etlerini yiyemem.ama senin tarifini deneyecegim.ellerine saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özgür tatlar canım bence de dene hem etini de yemiş oluruz böylece.İnan diğerlerinde paçada hiç yemeden etini sadece suyunu içiyordum :))

      Sil
  15. AH VİŞNAPIM BEN YİYEMİYORUM PAÇA MAÇA:)SEN YİNE İŞKEMBE YİYORMUŞSUN BEN ONU DA YİYEMİYORUM.BU NEDENLE ETLE TAVUKLA HEP YALACISINI YAPIYORUM :) ELİNE SAĞLIK CANIM MİS GİBİ OLMUŞ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Reyhancığım beğenmene çok sevindim canım bak tavukla olan yalancısını da çok severim şahanedir o da.Canımm çok öptümmm.

      Sil
  16. Gerçekten paça gibi olmuş. Ben her türlü sakatat ürününü sevdiğimden aklıma hemen ayak paça geldi. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili İlhan ben de severim sakatatları ama hepsini değil:))Çok teşekkürler ediyorum sevgi ile kalın..

      Sil
  17. kuzum sevilmezmi kemiklerin güçlenmesi için bağışılklık sistemi için gerekli.
    AY kalpler düştü bu ne sevgi kuzucum.
    ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lezzet küpüm canımcımm tıpkı senin gibi kalplerim sen gibi sevgi dolular canımmm .Kocaman sevgiler tatlımmm.

      Sil
  18. Yıllar olmuş paça çorbası içmeyeli. Ellerine sağlık. Sevgiler. kalplere bayıldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pembe kekiğim çok teşekkürler canımmmm .

      Sil
  19. canımm ben de etimle aram hoş olmamasına rağmen çok leziz görünüyor.ellerine,kollarına sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanemciğim bak bunu ya sen yap çok kolay ya da yok ben yapmam annem yapsın diyorsan anneciğine rica et bu çorbayı çok seveceksin vişnapın diyorsa güzeldir canımm çok öpüyorummm.

      Sil
  20. oyy oyy yemede yanında yat olmuş ellerine sağlık canımmm:)
    ben de sarımsak sirkeli tatlara bayılıyom:)) ben de buğün dilli paça çorbası yaptım 1 haftaya yayınlarım:)) afiyet şeker olsun balım öpütüm:)
    not:) işkembeyi fazla temizlersen tadı olmazzzzz:)) normal yıka gitisin lezzeti burada:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyyy Banu'mm benim de aklımda ne zamandır dil alıp pişirmekte ahh işte hani o dilde pürtüklü derisi var ya ben onu elleyemiyorum iyimi:)) Sen bir daha yaptığında bana haber et koşa koşa gelirim canım Banummm çok öpüyorummm.

      Sil
  21. ayyy ben bunu mutlaka denemeliyim şekercim:)EŞİM ÇOK SEVER KELLE PAÇA , İŞKEMBE V.S.. BENSE KOKUSUNDAN DOLAYI SEVMİYORUM DOLAYISIYLADA ZEYNONUN MUTFAĞINDA BU ÇORBALAR PİŞMİYOR..AMA BU TARİF TAM BENLİK..MUTLAKA DENEYECEĞİM TATLİŞKOM:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynommm gülümm bunu denemelisin mutlaka :)İçin ala ala misler gibi içersin:))Öptüm canımmmmcımmm

      Sil
  22. yine döktürmüşsün biliğim :) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Elet'im uzat yanağını öpücemmm canımmmm.Muckkkk.

      Sil
  23. tam benlik bir lezzet bol sarımsaklı işkembe paçaya asla hayır demem
    ellerine sağlık çok güzel olmuş canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handeciğimm beğenine çok teşekkürler canımmm.

      Sil
  24. Harika olmuş bu çorba Vişnabım. Yanında kızarmış ekmekle yemek niyetine otur ye. Resmen ağzım sulandı resimlere bakarken :)) Etobur muyum ne?

    Ellerine sağlık nefisss..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hülyam değil mi ya yenmez mi,içilmez mi bu güzellik :))Canım kocaman sarıldımmm.

      Sil
  25. Hani denir ya"ağzım sulandı" şu an o durundayım..:))
    Nasıl canım çekti anlatamam.:))
    Ellerine sağlık canım..
    Nefiss görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayat cafem sirke ve sarımsağın olduğu her yemek iştahları kabartıp canları nasıl da istetiyor şu an ben de aynı durumdayım canımm sevgilerimle..

      Sil
  26. Bizim evde de yapılır her türlüsü. Ama işkembe ve paça olmadığında o isteğimizi biz de etle yaparak geçiştiririz. Ben çok severim çünkü diğerlerini yiyemiyorum. Olsa da yesek :) Sabah sabah bile canım istedi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denizim ben de aynı senin gibiyim, işkembe bir nebze de paça ayak işte orda duruyorum çare böyle et paçası yapmak en güzeli :))

      Sil
  27. yahu bu turkiyede neler yap[mazlar

    YanıtlaSil
  28. günaydın sevgiler güzeller güzeline:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım lezzetim hayırlı akşamların olsun yüzünden gülücüklerin hiç eksilmesin,güzel yüreklim..

      Sil
  29. nasıl da ye beni diyor. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak Bu Harikamm çok teşekkürler canımmm.

      Sil
  30. Offf severim her ikisinide canım ellerine sağlık, nefis bir görüntü..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Feraycığım çok teşekkür ediyorum sevgilerimle.

      Sil
  31. Vişnapım günaydın bitanem:))tatlım benim ben de bulgura maydanoz doğramadım unutmuşum:))) ama güzel olur bence:)) ama yazdım...
    öptüm kocaman kocaman...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Banummmm önce kocaman öpüyorum sonrasında ben zaten maydanozlu istemiyorum kim isterse onlar maydanozlu yesinler yanında bol köpüklü ayranından da istirem .

      Sil
  32. Bende sarımsaklı lezzetleri çok severim:)) ellerine sağlık canım sevgiler

    YanıtlaSil
  33. gerçekten bende yiyemem paça işkembe türlerini ama sanırım bu onlardann çokk daha fazla lezetlidir...ellerine emeğine anlatımına sağlık.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handeciğim bunu için ala ala yersin çok güzel oluyor .Canım çok teşekkürler güzel ziyaretin için,sevgiler...

      Sil
  34. hııım harika görünüyor ellerinize sağlık sayfanız ne güzel mini kalpler uçuşuyor tarifler süper:) sizi severek takip edeceğim bende sayfama beklerim sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Meri'nin Mutfağından merhaba hoş geldin,sefalar getirdin canımm.Beğenilerin beni çok mutlu etti çok teşekkürler ediyor sevgilerimi yolluyorum..

      Sil