Vişnap

Patates Kafesinde Sosisli Yumurta...

55
Sabah kahvaltılarına hem kolay hem çok şık hem de çok nefis bir tarif.Tarifi Oktay Usta'nın sitesinde görüp çok beğenince bugün hemen yaptım.Oktay Ustanın linkini vermedim bu kadar meşhur yemek işlerinin duayeni Oktay Ustanın benim vereceğim linke ihtiyacı yoktur diye düşündüm.

Acaba içim rahat etmedi yine de emeğe saygı adına vermem gerektiğini düşünüp veriyorum linkini.Öğlenden sonraydı  sevdiğim yemek sitelerini dolaşırken tesadüfen gördüm bu nefis lezzeti .Hemen yapmaya karar verdim.İyi ki de yapmışım olağanüstü lezzetli oldu.Karnım mı çok açtı yoksa lezzet mi çok güzel di sanmam kim sevmez ki patatesi yumurtayı ve de baharatları.Günün her saati keyifle yenebilecek enfes bir lezzet bu bence.Başlayım patateslerimi soymaya.

Malzemeleri:
İki adet irice patates
İki adet yumurta
İki adet kokteyl sosis
Kırmızı pul biber
Kekik
Tuz
İki yemek kaşığı fındık yağı
Tarifi:
Patateslerimizi soyalım,yıkayalım.İnce kayık şeklinde dilelim.Bir derince kase içinde baharatlar,tuz ve fındık yağı ile harmanlayalım.Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine iki tane kare kafes olacak şekilde üst üste yerleştirelim.Ortası boş olacak.

200 derecede ısıtılmış fırında patateslerimizi pişirelim.Kızarmaya dönmeden kafeslerin ortasında ki boşluğa birer yumurta kıralım ve ince dilimlediğimiz sosilerimizi de yumurtaların üzerine ilave edelim.Tepsimizi tekrardan fırına sürelim ve yumurtaların akları beyazlaşıp sarısı da kayısı kıvamı olana kadar pişirelim.

Tarifimiz iki kişilik kişi sayısınca patates ve yumurta sayısını birer tane arttırabiliriz.Afiyetler olsun.


Acil Not: Oktay Usta diye verdiğim linki sansürlemek zorunda kaldım.Sevgili Senem arkadaşımın demesine göre bu linkini verdiğim site meğer Oktay Ustanın tariflerini alıp yayınlıyormuş.üzgünüm emeğe saygısızlığa emek hırsızlığına her zaman karşıyız ondan dolayı linki sansürledim.Sizlerden özür diliyorum bu bilmemezliğimden dolayı.