Vişnap

Nohutlu Kış Salatası.

0
Merhabalar..
Mutfağımda en en çok sevdiğim salatalar,mezeler ve de zeytinyağlılar.
Hem yapmasını hem yemesini çok çok severim.
Nerede ilgimi çeken bir salata veya meze tarifi görsem dayanamam yaparım.
Yeter ki kafama yatsın lezzeti o an bana olsa da yesem dedirtsin isterim.

Aşağıda ki nohutlu kış salatasını da sevgili Nilay'ın instagramda sayfasında gördüm.
O an yapmak için hemen aklıma yazdım aradan bir hafta geçti ve nihayet bugün yaptım.
Tek kelime ile çok güzel çok nefis tam bir kış salatası oldu.
Buradan mutfaksirlari tekrardan çok teşekkür ediyor ve sizlere de tavsiye ediyorum kesinlikle yapmalısınız.
Malzemeler:
2 Su bardağı haşlanmış nohut
1 Adet küçük boy havuç
1 Çay bardağı ince kıyılıp kesilmiş mor lahana
1 Çay bardağı ince kıyılıp kesilmiş marul
3 Diş sarımsak
Yarım su bardağı yoğurt
1 Yemek kaşığı mayonez "opsiyonel"
1 Yemek kaşığı tahin "opsiyonel"
Yarım çay bardağı sızma zeytinyağ
1 Çay kaşığı tuz
Tarif:
İsteğe göre haşladığımız nohutların kabuklarını soyalım.
Mor lahanayı ve marulu yıkayıp kuruladıktan sonra ayrı ayrı incecik kıyalım.
Havuçu ince olarak rendeleyelim."ben spagetti doğrayıcı ile ince olarak doğradım."

Ayrı bir kase için de yoğurdu,mayonezi rendelenmiş sarımsağı,tahini ve tuzu katıp karıştıralım.
İçine nohutları ilave edip harmanlayalım.İncecik kıydığımız mor lahana ve marulu da katıp hepsini birden alt üst ederek karıştıralım.

Bir iki saat kase içinde dinlendirelim ve sonrası servis tabağına alıp üzerini ince kıyım mor lahana ve marul ile süsleyelim ve servise sunalım.AFİYETLE..
SEVGİLERİMLE..
visnap.blogspot.com.




0 yorum:

Yorum Gönder