Vişnap

Cennet Hurmalı Bisküvi Pastası..

0
Merhabalar..
Baştan yazayım bu pastanın içinde ki cennet hurmasından dolayı tadı biraz hafif buruk olabilir.
Neden böyle yazdım..?
Az önce yaptım pastayı ve dinlenmesi için buz dolabına kaldırdım.
Ertesi günü hem fotoğraflarını çekip üstüne bir de tadına lezzetine bakacağım.
Zaman kaybetmemek için şu an tarifini yazıyorum lezzetini bilmeden.
Bu yüzden yarını sabırsızca beklemedeyim.

Ben bunu bu hafif burukluğu en aza indirgemek için içine ayrıca bir ufak çay bardağı taze mandalina suyu ilave ettim cennet hurmalı sosun içine.
Faydası olur mu acaba diyerek.?

Gece oldu yattık uyuduk uyandık kahvaltı faslı ve pasta zamanı.
İlk bütünlüğünü bozmadan bir kaç kare fotoğraf çekimi ve sonrası dilimleyip diğer kareler için çekim zamanı.

Bu arada köşesinden dayanamayıp az bir miktar tadına baktım inanmadım harika olmuş.
O burukluk yok yaşasın sevdim sevindim.

Evet evet olmuş,çok lezzetli bir pasta olmuş.
Belki mandalina suyunun katkısı ya da içine kattığım bir kaç damla rom aroması,toz zencefil.!
Hangisi bilemedim ama bildiğim hayal ettiğimin çok çok üstünde bir pasta olduğu.

Cennet hurması seveni için sorun değil her şart altında her türünü severek tüketip yer de.<3
Sevmeyeni ise bin kulp bulur..!
O kulpları yok etmek için mandalina suyu vs çaredir çekimser oluşumlara..!

Biz "Cennet Hurmalı Bisküvi Pastası"nı sevdik mi evet sevdik.
Malzemeler:
3 Adet büyük çok olgun cennet hurması
9,10 Yemek kaşığı toz şeker
1,5 Su bardağı su
1 Ufak çay bardağı taze mandalina suyu
3-4 Yemek kaşığı dolu dolu nişasta
1 Tatlı kaşığı toz zencefil
1 Yemek kaşığı tereyağ veya margarin
2 Paket sade pötibör bisküvi
Ceviz "iri kıyılmış"
Damla çikolata

Üst Kaplaması:
1 Paket hazır sade pastacı kreması
1,5 Su bardağı soğuk süt
Kakao
Tarif:
Çok olgun olan cennet hurmalarını tencere üzerine koyduğumuz tel süzgeçten ezerek püre olarak geçirelim..
Üzerine nişastayı,toz zencefili,toz şekeri,margarin,taze mandalina suyunu ve bir buçuk su bardağı içme suyunu ilave ederek orta ısılı ateşte devamlı karıştırarak koyulaşıp pelte kıvamı alana kadar pişirelim.

Dikdörtgen borcamın tabanına sıcak olarak bir kaç kaşık pişirdiğimiz cennet hurmalı sostan döküp her tarafına eşit olarak yayalım.

Pötibör bisküvileri teker teker sıcak cennet hurmalı sosa bulayıp borcamın ilk katını yapalım.
Tekrardan pötibör bisküvilerin üzerlerine hurmalı sostan kaşık kaşık döküp yayalım.Üzerine iri kıydığımız ceviz içlerini ve damla çikolataları eşit olarak her tarafına gelecek şekilde serpelim.

2.ci kat pötibörleri de aynı şekil döşeyelim.Üzerine sostan döküp ceviz içi ve damla çikolata serpelim.
3.ncü kat pötibörleri de aynı diğerleri gibi yapıp döşeyelim.
Toplamda pastada 3 kat pötibör bisküvi olacak..

Kalan sosu yeterli olacak kadar üzerlerine eşit olarak döküp yaydıralım.
Buz dolabına alıp bir saat kadar soğuyup dinlenmesini temin edelim.

Diğer bir cam sos kasesine bir paket pastacı kremasını alalım üzerine 1,5 su bardağı soğuk sütü dökelim.
Mikserin yüksek devri ile koyulaşana kadar çırpalım.
Üst kremasını da buz dolabına alıp iyice soğuyup kıvam almasını sağlayalım.

Pasta ve krema iyice soğuduğunda buz dolabından alalım.
Kremayı pastanın üzerine eşit olarak sürüp yayalım.

Servis zamanı isteğe göre üzerine kako serpip ince kıyım ceviz içi ve damla çikolata serpelim.

Ben kakao ve damla çikolata serptim de ceviz içine gelince o an üşendim ceviz içini robotta çekip inceltmeye.
Çünkü yapacak işlerim çoktu bir an önce bitsin istedim fotoğraf çekimleri..!
2018 yılı size bize onlara tüm insanlığa hayırlar bereketler güzellikler sağlık ve de huzurlar getirmesi dileği ile yeni yılınız yeni yılımız hayırlı uğurlu ve de kutlu olsun...SEVGİLERİMLE..










0 yorum:

Yorum Gönder