Vişnap

Fırında Tavuklu Patates Oturtma

0
Merhabalar..
Az önce haberlerini aldığım iki büyük değerin kayıpları ile çok üzüldüğümü belirtmek istiyorum yazıma başlarken.

Münir Özkul ve Aydın Boysan nasıl çok severdim sizleri..

Çok sevdikleriniz bırakıp gittiğinde arkalarından duyduğunuz o tarifi mümkünsüz büyük acıyı hissediyor yaşıyorsunuz.

Her iki değerli ustamızın mekanları cennet melekler yoldaşları olsun.

Bu yalan dünyayı acısı tatlısı güzelliği üzüntüsü ile yaşayan bizler her sevdiğimizin ardından çok üzülüyoruz ama yalan dünya işte yine dönüyoruz günlük rutin bitmeyen dünya işlerine.

Dün yapıp yazdığım ve şu an fotoğraflarını yerleştirdiğim "Fırında Tavuklu Patates Oturtma"
Tarifi aşağıda:
Malzemeler:
500 Gr tavuk göğüs eti
2 Yemek kaşığı tereyağ
1 Yemek kaşığı fındık yağı
1 Adet büyük kuru soğan
2 Adet yeşil biber
1 Adet kırmızı kapya biber
1 Tatlı kaşığı kırmızı pul biber
1 Kahve kaşığı karabiber
1 Tatlı kaşığı tuz
1 Tatlı kaşığı biber salçası
1 Adet orta boy patates
1-1,5 Çay bardağı sıcak su
Tarif:
Kemiksiz derisiz tavuk göğüs etlerini iri ceviz büyüklüğün de doğrayıp yıkayalım ve süzgeçe alalım.

Kuru soğanları kabaca piyazlık doğrayıp tereyağ ve fındık yağını ilave edip erittiğimiz kuşaneye alalım.Karamelize olana değin soteleyelim.
Yeşil biberleri ve kırmızı kapya biberlerin sap ve tohumlarını ayıklayıp yıkayıp irice doğrayalım ve sotelenen soğanlara ilave edelim.
Baharatlarını ve tuzunu ilave edelim.

Süzgeçte beklettiğimiz tavuk etlerini ilave edip hiç su koymadan arada karıştırarak soteleyip tavuklar renk değiştirip beyazlayana kadar kavurup pişirmeye devam edelim.

Diğer yanda kızartma tavasına bol fındık yağı koyup kızdıralım.
Patatesin kabuğunu soyup yıkayıp kurulayalım.
Tavukların ebatında doğrayalım ve kızgın yağda patateslerin dışı kabuk tutup hafif kızarana kadar kızartalım.

Kızaran patates küplerini de tavukların olduğu kuşaneye ilave edelim.
Bir bir buçuk çay bardağı sıcak suyunu verip ister porsiyonluk toprak kaplarda ya da pişirdiğimiz kuşane ile üzerini yağlı kağıt ile kapatıp 200 derece ön ısıtma yaptığımız sıcak fırına verip yaklaşık 15/20 dakika fırınlayıp pişirmeye devam edelim.
Patatesler çatal ile bölündüğünde fırından alıp sıcak olarak servise sunalım.AFİYETLE...

Ben kuşane ile fırınlayıp fotoğraf çekimi için toprak güveç kap kullandım.
Oysa ben giriş yazıma neler yazacaktım bazı insanlara olan gönül kırgınlığımı sitemlerimi vs vs...!
"Her şey nasip" cümlesinin doğruluğuna bir kere daha şahit oldum.

Sevgiler sevgiler sevgimi hak eden bütün güzel naif yüreklere sevgilerimi yolluyorum."SEVGİLERİMLE"









0 yorum:

Yorum Gönder