Vişnap

Greçka - Kara Buğday Pilavı Bezelyeli

0

Merhabalar..
Kara buğday bir diğer adı "greçka"
Faydaları yazmakla bitmez o yüzden diyorum ki en güzeli internette greçka ve faydaları diye aratıp uzun uzun okumak.

Elbet burada yazarım ama bugün fazla yazı yazmak istemiyorum zira mause arızalı beni çileden çıkarıyor.Aslında blog temamda arıza çıkarıyor ve ben anlamıyorum işin bu ince ayar kısımlarından:)

Ne yapacağız o zaman en kısa zaman da en güven duyduğumuz birinden güvenilir yardım alacağız.Hatta işi biraz olduğu yerden daha da yukarılara doğru çıkaracağız:)

Tabii bunların olması için öncelik güven duygusu ki o da çok çok zor gibi Kısaca benim bu sıralar insanların çoğuna güven duygum yerle yeksan.!

Ya da yapmak istediğimiz işlerin hırsını bırakıp gidebildiği yere kadar gider yolunda gitmeyen işler güçler diyeceğiz.
Yeter ki ölüm olmasın bir ona çare yok zalim dünyada.!

Neyse bunlar bu olumsuzluklar yine de beni yıldırmaz yıldırmayacak ve güzel günler göreceğiz elbet.Ne kadar üzülüp asabım bozulsa da kendimi böyle telkin etmesini de bilirim:)
Malzemeleri:
1 Su bardağı kara buğday "greçka"
2 Su bardağı sıcak su
2 Yemek kaşığı tereyağ
1 Yemek kaşığı fındık yağ
2 Adet orta boy kuru soğan
2 Adet yeşil biber
100 gr kıyma
1 Kahve kaşığı tuz
1 Çay kaşığı karabiber
1 Tatlı kaşığı kırmızı pul biber
1 Ufak su bardağı haşlanmış bezelye
Tarifi:
Greçkayı dikkatlice ayıklayalım.Duru suyu çıkana kadar bir kaç su sıcak suyla yıkayalım.Süzgeçe alıp süzülmesini sağlayalım.

Kuşaneye tereyağ ve fındık yağını alıp eritelim,içine piyaz doğradığımız kuru soğanları ve ince kıydığımız biberleri katıp soteleyelim.

Kıymasını ilave edip sotelemeye devam edelim.Baharatlarını ve tuzunu katalım.Haşlanmış bezelyeleri ilave edelim.

Süzülen greçkaları malzemelere ilave edip bir kaç dakika daha kavurmaya devam edelim.

Sıcak suyunu verip bir iki taşım kaynayana kadar yüksek ateşte tutalım.

Daha sonrası kuşaneyi kahve gözüne alıp ateşi en kısığa getirelim.Suyunu çektiğinde bir on dakika daha kısık ateşte greçka pilavımızı demlenmeye bırakalım.
Ayran veya yoğurt eşliğinde sıcak olarak servise sunalım.
Sevgi ile ve hep sevdiklerinizle bir arada kalmanız dileği ile mutluluklar.















0 yorum:

Yorum Gönder