Vişnap

Kerevizli Patates Yemeği

0
Merhabalar.
Geçenler de fırında mandalina soslu palamut yapmıştım.Pilaki malzemelerin yarısı fazla gelip artınca ertesi günü o kalan pilaki malzemelerini ziyan etmemek adına içine patates ilave ederek çok lezzetli kerevizli patates yemeği yaptım.

Benim dediğim gibi patates dışında diğer malzemelerim pişmiş olarak hazırdı ama sizler hani yapmak isterseniz diye az buçuk tahmini malzemelerini yazdım.

Az olduğundan mı çok lezzetli olduğundan mı bilemedim kapanın elinde kaldı daha yok mu diye diye güzel suratlar hüzünlendi :)

Tamam bir daha yaparım deyip gönüller aldım.
Malzemeleri:
1 Yemek kaşığı tereyağ
1 Yemek kaşığı fındık yağı
1 Adet küçük kuru soğan
1 Adet küçük havuç
1 Adet orta boy patates
1 Adet yeşil biber
1 Adet küçük kırmızı kapya biber
2 Adet kereviz sapı ve yaprakları
Yarım çay bardağı mandalina suyu
1 Çay kaşığı tuz
1 Çay kaşığı kırmızı pul biber
Yarım çay kaşığı garam masala
Yarım çay kaşığı tarçın
Çay kaşığı ucu ile kara biber
Tarifi:
Kuşaneye tereyağ ve fındık yağını alıp eritelim.İçine tavla zarı boyutunda doğradığımız havuçları,yemeklik doğradığımız kuru soğanı ve irice doğradığımız biberleri katıp soteleyelim.Baharatlarını ve tuzunu ilave edip alt üst edip karıştıralım.Kerevizin saplarını hafif irice doğrayıp katalım.

Kereviz sapı hafif yumuşayana kadar sotelemeye devam edelim.
Diğer yanda patatesi ufak küpler halin de doğrayıp kızartalım.Soğanlı havuçlu harca katalım kızarmış patatesleri.

Üzerine 2 çay bardağı kadar sıcak su ve yarım çay bardağı mandalina suyunu ilave edelim.Bir iki taşım kaynatıp patatesler yumuşadığında ateşin altını kapatalım.Bu aşamada ince doğradığımız kereviz yapraklarını ilave edip kuşanenin kapağını kapatalım.

Yemeğin buharı ile yumuşaması yetiyor kereviz yapraklarına.Ve sıcak olarak servise sunalım.
Bu yemeği şayet kerevizi seviyorsanız mutlaka yapmanızı tavsiye ederim.SEVGİLERİMLE..









0 yorum:

Yorum Gönder