Vişnap

Palamut Köftesi 1 - Izgara

0
Merhabalar.
Balık sezonu açıldı açılalı aklımda olan palamut köftesini nihayet bugün yaptım.Çocukluğum da annemler yapardı hayal meyal hatırlıyorum da nasıl yaparlardı işte onu hiç bilmiyorum.

Nette biraz araştırdım okuduklarım palamut balığını az haşlayıp yapıyorlar.Benim tercihim ise haşlamadan çiğden yapmaktı.Kendi düşünceme göre yaptım,çok güzel oldu.
Bir daha balık köftesi yapacağım o zaman balığı az haşlayıp üzümlü fıstıklı vs vs denemek istiyorum.

Nasılsa balıkları seviyorum onları kesmek doğramak tam benlik ah bir de bıçağım çok keskin olsa desem de o bıçak çok keskin olur olmasına elimi parmağımı keser diyedir çekinmem.
Malzemeleri:
1 Adet büyük palamut
1 Adet büyük boy kuru soğan
4/5 Diş sarımsak
Bir tutam ince kıyılmış maydanoz
1 Su bardağı ufalanmış bayat ekmek içi
1 Küçük boy yumurta
1 Tatlı kaşığı tuz
1 Tatlı kaşığı kekik
1 Tatlı kaşığı kırmızı pul biber
1 Çay kaşığı karabiber
Tarifi:
Balıkçıdan palamut balığını fileto olarak kestirip alalım.Eve gelince balıkları bol suyla yıkayıp olanca kanının çıkması için yarım saat kadar buz gibi soğuk suda bekletelim,gerekirse içine buz parçaları katalım.
Yarım saat suda bekleyen balıkların bu süre içinde bir kaç defa sularını değiştirelim.Su da hiç kan çıkmayana kadar balıkları zedelemeden bu işlemi yapalım.

Daha sonra fileto dilimler üzerinde kalan kılçıkları tek tek çıkaralım,hiç kılçık kalmasın.Derilerini ve siyah etli kısımlarını kesip atalım.

Yoğurma kabına kuru soğanı ve diş sarımsakları rendeleyelim.Ufalanmış ekmek içini,ince kıyım maydanozu ilave edelim.Kılçıksız derisiz palamut dilimlerini rondoda bir tur aman burası önemli sadece tek bir tur "yetiyor"çevirip katalım.Yumurtayı,baharatları ve tuzunu ilave edip yoğuralım.

Üzerini örterek yarım saat bir saat arası dinlendirelim palamut köfte harcını.Ya mangalda ya da fırının ızgara kısmında yapmak için balık köftelerine ister yuvarlak ya da oval şekiller verip ızgara telinin üzerine dizip pişirelim.

Roka,kırmızı soğan ve salata eşliğinde sıcak olarak servise sunalım.
Benim gibi balığın yanın da şayet seviyorsanız bir kaç patates kızartması da ilave edin derim.

Palamutlar bizleri terk etti edecek denizlerden tezgahlara hazır bu kadar çok varken bir kere de olsa köftesini yapmanızı tavsiye ederim.Bol balıklı günlerimiz olması dileği ile hoşça kalın. SEVGİLERİMLE..








0 yorum:

Yorum Gönder