Vişnap

Kek Kalıbında Tava Ekmeği

0


Merhaba.
Ekmek yapma makinem bozuldu bir an için üzüldüm ve servise yolladım umarım önemli bir arızası yoktur.Olmadı yine bir başka alacağım ve yine "sinbo"tercihim olur zira çok memnunum.

Ekmek hamurumu akşam yemeği saatine göre ayarlamıştım çalıştırdım makine hamuru baktım karmıyor çıkardım dışarı kaba alıp bu acemi ellerimle mecburen yoğurup üzerini örtüp kenara aldım mayalanması için.

Gece geç saatte fırında pişirdim ekmeğimi.Sonuç harika oldu puf puf kabardı.Fotoğraflarını çektim az önce ve yarısını komşuma verdim bayıldı çok mutlu oldu benim güzel arkadaşım.

Ve şu an ben bu yazımı yazarken sela okunuyor,oldum olası beni çok etkiler.Hele de içten usulünce makamınca okursa müezzin duygularım fena kabarır.Beni bırakıp giden sevdiklerim en yakınlarım geçmişim hatıralarım çocukluğum gelir gözlerimin önüne üzüntü yaşarım:(
Malzemeleri:
1 + 1/8 ölçek su "270 ml"
1 Tatlı kaşığı dolusu tuz
1 Yemek kaşığı dolusu toz şeker
1 Yemek kaşığı dolusu fındık yağ veya sıvı yağ
3 Su bardağı un "480 gr"
2 Küçük kaşık insant maya 1 paketin 3/4 ü
Tarifi:
Karıştırma kabına öncelikle sıvı "su,sıvıyağ,tuz,tozşeker"malzemeleri alalım.Sıvı malzemelerin üzerine kaplayacak şekilde unu katalım ortasını hafif açıp insant mayamızı koyalım.Hamuru özleşene kadar yoğuralım.Üzerini streç film ile örtüp mutfak havlusu serelim.Oda ısısında 2 misli olana kadar mayalanmasını bekleyelim.

Süre sonunda kalıbı yumuşak margarinle yağlayalım.Ellerimizi de sıvıyağla hafif yağlayalım.Hamuru kabında bi kere daha yoğurup gazının çıkmasını sağlayalım.Kalıba alalım tepsi mayası için 15 dakika kadar üzeri örtülü olarak bekletelim.

Bir yemek kaşığı unu bir ufak kasede bir kaç yemek kaşığı su ile açalım.Ve ekmeğin üzerine fırça yardımı ile sürelim.Ekmeğin üzerine çok keskin bıçakla bir kaç kesikler atalım.Fırını 200 dereceye ayarlayıp sıcak fırına atalım.Yanına metal bir kap ile su koyalım.
Ekmeğin üzeri kızarmaya başladığında fırın ısısını 170 dereceye düşürelim.Ekmeğimizi istenilen kıvamda pişip kızardığında fırından alıp mutfak havlusu ile her tarafını örtüp yarım saat kadar dinlendirelim.Ondan sonrası dilimleyip ister kahvaltıda tost yapalım ister kopartarak tereyağ sürüp reçel katalım istediğimiz şekilde tüketelim.

Sanırım bundan sonra tüm mayalı hamurlarımı elde yoğuracağım sevdim bu işi yoğur mıncıkla vallahi güzel stres atılıyor keyif alınıyormuş.SEVGİLERİMLE.















0 yorum:

Yorum Gönder