Vişnap

Havuçlu Sarımsaklı Taze Fasulye Kavurması

0
Merhabalar.
Güneş şu an gözüme vuruyor perdeyi kapatmak istemiyorum.Varsın gözüme girsin güneşin parlak ışığı.Çok arayacağız güneşi günlüğü vs aramayacağım tek şey güneşin aşırı sıcaklığı.Ondan dolayı kış mevsimine giriş yapmak üzereyiz ya çok seviniyorum.

Az önce Poyraz köyünden geldim limanda balıklara baktık.Hepsi pırıl pırıl taptaze palamutlar ve benim için yeterli büyüklükteler.Yine onlardan lakerda yapmak istiyorum.Aslında biraz daha büyümelerini beklesem iyi olur da geçen sezon gibi birden yok olursa palamutlar diye biraz aceleci davranıyorum.

Geldim eve ve hemen dün semt pazarından aldığım taze fasulyeleri haşladım kavurdum.Bu tür bol sarımsaklı hafif acılı benim en çok sevdiğim lezzet.
Malzemeleri:
Yarım kg taze fasulye
2 Adet orta boy kuru soğan
1 Adet küçük boy havuç
3:4 Çay bardağı fındık yağı
1 Kahve kaşığı tuz
4/5 Diş sarımsak
1 Tatlı kaşığı kırmızı pul biber
1 Kahve kaşığı karabiber
Tarifi:
Taze fasulyelerin uçlarını koparıp bol suyla yıkayalım.Minik olarak doğrayalım.Tencereye yeterli miktarda su koyup kaynamaya başladığında içine doğradığımız taze fasulyeleri atalım.Fazla yumuşatmadan çatalla kontrol ettiğimizde ortadan rahat bir şekilde bölünene kadar pişirelim.

Diğer tarafta ince yemeklik doğradığımız kuru soğanları ve iri rendelediğimiz havucu fındıkyağ ilave ettiğimiz kuşanede iyice soğanlar karamelize olana kadar kavuralım.Tuzunu ve kırmızı pul biberini katalım harmanlayalım.
Süzdürdüğümüz taze fasulyeleri ilave edip soğanlarla beraber kavurmaya devam edelim.İnmesine yakın rendelediğimiz sarımsakları ve karabiberini ilave edip harmanlayıp bir iki dakika daha kavurmaya devam edip sıcak veya tercihe göre soğuk olarak servise sunalım.
Sevgilerimle..









0 yorum:

Yorum Gönder