Vişnap

Fıstık Ezmeli Kurabiye

0

Merhabalar..
Ben keklere sarmıştım bu sıralar,kurabiye yapmak ne zamandır aklımdaydı da bir türlü yapmıyordum.Ne zaman bir şeyler yapmak istesem mutfakta ya börek ya kek yapa yapa bıktım artık ve bugün ani bir girişimle kendimi kurabiye yaparken buldum.

Tarif sevgili Nilay'ın tarifi her zaman tariflerine sonuna kadar güvendiğim mutfaksirlari ölçüleri asla şaşmıyor daha evvelde diğer bir kaç tarifini denemiştim ve hepsinden çok memnun kalmıştım.Sıraya koyduğum başka tarifleri de var zamanı geldikçe yapacağım inşaAllah.

Ve fıstık ezmeli kurabiye tarifini yazayım artık.
Malzemeleri:
3 Yemek kaşığı fıstık ezmesi
1 Adet yumurta
1 Çay bardağı toz şeker
3 Yemek kaşığı tereyağ
1,5 Su bardağı un
1 Çay kaşığı karbonat
1 Çay kaşığı kabartma tozu
Tarifi:
Fıstık ezmesi,yumurta,toz şeker,oda ısısında ki tereyağını karıştırma kabına alıp üzerine elenmiş unu,karbonat ve kabartma tozunu ilave ederek elimizle yoğuralım.

Yoğurduğumuz hamuru 5/10 dakika dinlendirelim.Fırın tepsisine yağlı kağıt serelim.Kurabiye hamurundan ceviz büyüklüğün de parçalar koparıp avuç içimizle yuvarlayıp fırın tepsisine dizelim.Çatal ile üzerlerine şekil alması için hafifçe bastıralım.

170 derece ön ısıtma yaptığımız sıcak fırına atıp hafifçe kızarana kadar 20 dakika süre pişirelim.Dışarı alıp nihale üzerinde ilk sıcağı çıkıp hafif soğumaya başlayınca servise sunalım.
Yapacak olanlara afiyetler olsun.Ve daha öncesi yapmadıysanız da muhakkak yapın derim hem yapımı çok kolay hem lezzeti kıyırlığı olağan üstü çok çok güzel oldu.SEVGİLERİMLE..













0 yorum:

Yorum Gönder