Vişnap

Su Muhallebisi...

56
                              visnap.blogspot.com/
Çok sevdiğim çok özlediğim can annem Allah'ımın rahmeti senin babamın bu dünyadan ahirete göç eden bütün kaybettiklerimizin üzerine olsun.Geçen dolabı yerleştirirken mavi üzerine beyaz çiçekli elbisen geldi elime.Kıyamadıydım vermelere kokunu hiç olmazsa koklarda bir nebze hasretimi gideririm diye düşünmüştüm.Eh yerini asla tutmasa da avunuyorum be annem:( 

Yemek tarifleri defterin mutfakta hep aynı yerde solda alttan üçüncü çekmece de duruyor bıraktığın gibi.Yine yeri hep orası.Bak çekmeceden kurabiye kalıplarını çıkartayım derken tarif defterin geldi elime.Su muhallebisin tarifini okurken su muhallebisini son yaptığın o gün güneş nasılda parlaktı geçmiş aklıma geldi işte yine.

Ya Rabbim bizlere nasıl sabır vemiş ki nasıl da sabır ediyoruz yokluğuna,yokluklarınıza.Neyse hemen kafamdaki düşünçeleri kovalamak için kendimi mutfağa atayım .Her zaman büyük terapi oluyor bana.
Malzemeleri:
İki su bardağı süt
Dört veya dört buçuk su bardağı su
Bir su bardağı toz şekeri
İki ufak çay bardağı nişasta
Pudra şekeri
Gül suyu
Ya da tercihe kalmış herhangi bir meyve sosu
Tarifi:
Bütün malzemelerimizin hepsi birden tencereye alınır .Devamlı karıştırılarak pişirilir.Muhallebi kıvamına geldi mi iki üç taşım daha kaynatılıp ateşten alınır.Suyla ıslattığımız düz borcama dökülür.Soğuyunca buz dolabında iki üç saat dinlenmesi sağlandıktan sonra servise hazırdır.Servis yaparken arzuya göre  üzerine gül suyu döküp üzerine bol pudra şekeri dökebiliriz .Ya da herhangi bir  meyve ile sos hazırlayıp meyve sosuyla da ikram edebiliriz.Tercih tamamen size kalmış.
Su muhallebisi eski bir İstanbul tatlısı.Şimdiler de yeni nesil arasın da pek bilinmese de eskiden bizlerin büyükleri yaparlardı ve afiyetle yerlerdi.Asıl tarifinde süt hiç bulunmayıp sırf su ve nişasta ile yapılır diye biliyorum.Ben niye süt ilave ettim derseniz annemin tarif defterin de ne yazıyorsa harfi harfine uydum.Sanırım su ile nişastanın tadına daha bir lezzet katmak için biraz süt ilavesi yapılıyor.
Afiyetler olsun,sevgilerimle...