Vişnap

Su Muhallebisi...

56
                              visnap.blogspot.com/
Çok sevdiğim çok özlediğim can annem Allah'ımın rahmeti senin babamın bu dünyadan ahirete göç eden bütün kaybettiklerimizin üzerine olsun.Geçen dolabı yerleştirirken mavi üzerine beyaz çiçekli elbisen geldi elime.Kıyamadıydım vermelere kokunu hiç olmazsa koklarda bir nebze hasretimi gideririm diye düşünmüştüm.Eh yerini asla tutmasa da avunuyorum be annem:( 

Yemek tarifleri defterin mutfakta hep aynı yerde solda alttan üçüncü çekmece de duruyor bıraktığın gibi.Yine yeri hep orası.Bak çekmeceden kurabiye kalıplarını çıkartayım derken tarif defterin geldi elime.Su muhallebisin tarifini okurken su muhallebisini son yaptığın o gün güneş nasılda parlaktı geçmiş aklıma geldi işte yine.

Ya Rabbim bizlere nasıl sabır vemiş ki nasıl da sabır ediyoruz yokluğuna,yokluklarınıza.Neyse hemen kafamdaki düşünçeleri kovalamak için kendimi mutfağa atayım .Her zaman büyük terapi oluyor bana.
Malzemeleri:
İki su bardağı süt
Dört veya dört buçuk su bardağı su
Bir su bardağı toz şekeri
İki ufak çay bardağı nişasta
Pudra şekeri
Gül suyu
Ya da tercihe kalmış herhangi bir meyve sosu
Tarifi:
Bütün malzemelerimizin hepsi birden tencereye alınır .Devamlı karıştırılarak pişirilir.Muhallebi kıvamına geldi mi iki üç taşım daha kaynatılıp ateşten alınır.Suyla ıslattığımız düz borcama dökülür.Soğuyunca buz dolabında iki üç saat dinlenmesi sağlandıktan sonra servise hazırdır.Servis yaparken arzuya göre  üzerine gül suyu döküp üzerine bol pudra şekeri dökebiliriz .Ya da herhangi bir  meyve ile sos hazırlayıp meyve sosuyla da ikram edebiliriz.Tercih tamamen size kalmış.
Su muhallebisi eski bir İstanbul tatlısı.Şimdiler de yeni nesil arasın da pek bilinmese de eskiden bizlerin büyükleri yaparlardı ve afiyetle yerlerdi.Asıl tarifinde süt hiç bulunmayıp sırf su ve nişasta ile yapılır diye biliyorum.Ben niye süt ilave ettim derseniz annemin tarif defterin de ne yazıyorsa harfi harfine uydum.Sanırım su ile nişastanın tadına daha bir lezzet katmak için biraz süt ilavesi yapılıyor.
Afiyetler olsun,sevgilerimle...

56 yorum: Leave Your Comments

  1. Sütlü oluşu eminim farklı bir tat kazandırmıştır, bunu deneyeceğim Vişnap'ım. Ellerine sağlık, güzel lezzetlerini bizimle paylaştığın için teşekkürler canım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımmcımm MÜ'yümmmm ben asıl sana çok teşekkür ederim güzel şiirlerin için onları bizlerle paylaştığın için ruhum besleniyor şiirlerinle canımmm MÜ'yümmm .

      Sil
  2. Canim yaa huzunlendirdin:( Allah rahmet eylesin hepsine..insan ozlemezmi hic..annem sag Allah uzun omur versin ama babami yillar once kaybettim..neyse canim..su muhallebini mutlaka denemek istiyorum..zor falan degil umarim? Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya ben hüzünlendim sizleri de hüzünlendirdiğim için üzüldüm de canım dost bahçem.Rabbim babacığına uzun sağlıklı ömür versin ,anneciğine de bol bol Rahmetler eylesin.Canım çok kolay iki dakika da şipşak oluyor dene bakarsın seversin gül suyu istemem dersen meyve sosuda harika yakışıyor,sevgilerimle cancanımmm.

      Sil
  3. Soldaki paylaşım butonları çok güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Erol DİZDAR,sevgili Mert sağolsun bloğumda gördüğün güzellikler hep Mert'in eserleri:)Beğenmene çok sevindim...

      Sil
  4. Bilirim Vişnapcım annesizliği... 5 yıl önce kaybettim bende çok arıyorum annemi çok:(( eline sağlık canım harika olmuş:)sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elifciğim Allah sabrını veriyor dayanıyoruz ama işte bazen hüzünlenip içimizde ki döküveriyoruz canımm Allah anneciğine rahmetler eylesin .Beğenmene çok sevindim canımm sevgiler..

      Sil
  5. Canım Vişnabım annen nurlar için de yatsın Rabbim her daim sabır versin...
    Muhallebi çok nefis ellerine sağlık balım...
    Hasretle öptüm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımm Banu'mmm güzel içten temennilerine binlerce teşekkürler canımın içi.Ben de öpüp sarılıp koklarım ..

      Sil
  6. Allah sabırlar versin canım benim.Çok duygulandım, ne güzel ifade etmişsin hislerini..
    Su muhallebisi en sevdiğim tatlıdır benim.eline sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehtap sağol canımm.Bizde de sevilerek yenen hafif bir tatlı canım sevgiler..

      Sil
  7. SUNUM ÇOK ŞIK VE GÜZEL CANIM.ÇOK TA SEVERİM.ELLERİNE SAĞLIK.SEVGİLER.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şekerim canımmm mutfağa buyrunum.bitanem çok teşekkürler ettim kocaman sarıldımmm.

      Sil
  8. Allah rahmet eylesin mekanları cennet olsun inşallah vişnapcım ! Anne işte yeri dolmuyor değilmi ?

    Muhallebin çok güzel gözüküyor sen annenin tarifini hiç kaybetme büyüklerin tecrübeleri herzaman doğrudur.. Doğru olmasa bile onun tarifi olduğu için bir başka olur tadı..Sevgiler canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşegülcüğümmm canımm hep saklıyorum hep yeri aynı yerde duruyor zaten .Doğru diyorsun canımmm Cümle ölmüşlerimize Rabbim rahmet eylesin. Bu vesile ile onları anmış oluyoruz ya bu beni çok mutlu ediyor bol bol dualar rahmetler edip diliyoruz.Canım beğenmene çok sevindim sen de sevgilerin en güzeli ile kal .

      Sil
  9. canım benim Allah rahmet eylesin,yokluğuna alışmak çok zordur eminim ama Derdi veren Allah sabrını da veriyor demek ki yoksa nasıl alışılır bu yokluğa.su muhallebisi benim çocukluğumun lezzeti ama artık aynı tadı bulmak çok zor.nefis görünüyor eline sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Reyhancığımmm çocukken ben hiç yemezdim şimdi yiyorum seviyorum tam tersi durum bende:) Canım amin cümle ölmüşlerimize Rabbim rahmet etsin sevgilerimle..

      Sil
  10. ellerine sağlık çok güzel olmuş hafif bir tatlı olduğu için yapıyorum bende

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handeciğim bazen hafif tatlılar benim de favorim oluyor bilhassa yaz günlerinde canım sevgiler.

      Sil
  11. ellerine sağlık canım...
    çok güzel görünüyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şirinem çok naziksin canım çok teşekkürler tatlımmm.

      Sil
  12. Ahh kıyamam sana Vişnabım yaa:((Su muhallebisi başlığını görünce sevinerek açtım sayfanı beklediğim tarif geldi diye ama öylesine duygu yüklü bir yazı yazmışsın ki iliklerime kadar hissettim acını ve özlemini canımm..allah gani gani rahmet eylesin anneciğine de babacığınada:((Ne yazıkki hayat işte herzaman bizim istediğimiz şekilde gitmiyor herşey..acılar , hüzünler bazen olmadık zamanda gelen mutluluklar yağmur sonrası açan güneş gibi geliyor hayatımıza..Dilerim bundan sonra hayatında hep güneş açsın..hüzün hiç olmasın..Kocaman öptüm seni Vişne şurubum:))Bu arada tarifin benim pelte tarifime çok benziyor..Tek farkla ben su ile yapıyorum..Kendine çok iyi bak canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel Zeyno'm ya sen bana bakma ben böyle arada hüzünlenirim sonra da sizlerle paylaşırım sizleri de üzünce ya vişnap bunu bir daha yapma derim derim ama bu dediğimi de hiç tutamam canımm.Tabii onlar hep yanıbaşımızda duramazlar ki elbet ebediyete gidecekler de ah işte arada özlemleri hasretleri vuruveriyor duygular çoşuveriyor.Canım pelte babaannem yapardı ama nasıl yapardı bilemiyorum paylaşsana bizlerle tarifini.yaparız değişiklik olur su ile nişasta da ölçüleri ne onu bilemiyorum canımm vişne şurubun seni çok çok öpüyor:))

      Sil
  13. hiç denemediğim bir lezzet,ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uğurböceğim çok teşekkürler sevgiler...

      Sil
  14. Allah rahmet eylesin mekanları cennet olsun.
    Su muhallebisini hiç denemedim ilk fırsatta yapmak istiyorum ellerine sağlık.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehtapcığım amin canım cümle ölmüşlerimize rahmet olsun.Hafif bir lezzet canım tavsiye ederim.

      Sil
  15. ah be Vişnapçım duygulandırdın beni :(:(:( Allah rahmetler eylesin..Nurlar içinde yatsınlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya ARSELİ-CE'm diyorum diyorum kendime hüzünlü yazılar yazma vişnap diye söz geçmiyor demek duygularıma sizleri de hüzünlendiriyorum diye üzülüyorum ben .Canımmm Allah razı olsun duaların kabul olsun canım..

      Sil
  16. Allah rahmet etsin tüm kaybettiklerimize. İnsanın alışması gerçekten çok zor.
    Su muhallebisi hiç yemedim ama çok çekici bir görüntüsü var. Pek leziz görünüyor. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım Tüm ölmüşlerimize Rabbim rahmet eylesin.Su muhallebisinin tadı da görünümü gibi şahane oluyor.Tabii sevenine:) Sevgiler canımmm.

      Sil
  17. Allah rahmet eylesin sabır versin canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok teşekkür ederim Allah razı olsun..

      Sil
  18. Canım mekanları Cennet olsun hepsinin.Su muhallebisini çok sever ve sık yaparım ellerine sağlık nefis olmuş sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacığım Allah razı olsun bütün ölmüşlerimiz nurlar içinde yatsınlar.Beğenin için de çok teşekkür ediyorum..

      Sil
  19. görüntü süperrrr eminim tadıda öyledir en yakın zamanda bende denicem benimde yaptıklarımı görmek isterseniz bloğuma beklerim sevgilerrrr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keskin makas merhaba hoşgeldin sefalar getirdin bloğuma.Tabii ben de gelirim.Beğenmene çok sevindim canımm sevgiler.

      Sil
  20. CANIM VİŞNEM OLMADI BE ŞİMDİ
    ÇOK AĞLATTIN BENİ
    CANIMIN İÇİ
    RABBİM MEKANLARINI CENNET EYLESİN İNŞALLAH
    SU MUHALLEBİSİNİ BİLE GÖRECEK HALİM KALMADI BENİM
    ELLERİNE SAĞLIK
    HAYIRLI GECELER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyyy oyyy Seyyahım bi daha tutacağım kendimi üzmemek adına sizleri üzülme Gülümmm bana öyle hüzün dalgaları gelir çarpar kalır bazen de ayak üstü takılır gider canımm .Olsun sıra da çok güzel tarifim olacak ondan yersin canımın içi çok öptümm senii

      Sil
  21. güzel gönüllü kardeşim rabbim herkese böyle sevgiler versin anısı ilede mutlu olmak çok güzel.
    ben bu sayfaya gelince çooook mutlu oluyorum hey durun yazıyom düşmeyin.
    su muhallebisi saraydan gelme bir lezzet ellerine sağlık bende çok severim kuzumunkilerdende aldım şifa olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım lezzetim Allah razı olsun içimi ferahlatan sözlerin için.Değil mi kalplerim çok şirinler çok,bende onları seyretmelere doyamıyorum.Evet canım su muhallebisi çok eskilere dayanan bir lezzet .Aslında yeni nesil pek bilmiyor unutturmamak için sık sık yapmalıyız diyorum.Sevgilerimi yolluyorum canımmm.

      Sil
  22. Muhallebi nefis görünüyor ellerine sağlık,torun bakıyorum 2 yada3 ay sonra aktif bir şekilde devam edeceğim.İlgilendiğin için teşekkürler,sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım sevindim torununu benim için öp lütfen, ne güzel ne çok sevilir torunlar.Rica ederim canım göremeyince merak ettim sen de ses verince iyi olduğunu görünce rahatladım canımm,sevgilerimle..

      Sil
  23. Bütün ölmüşleriniz ışık içinde yatsın. O kadar pratik anlatmışsınız ki yapmağa karar verdim. Başarırsam bloğumda kaynak göstererek paylaşırım. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili İlhan Allah razı olsun bütün ölmüşlerimize gitsin dualarınız Rabbim kabul etsin.Değil mi ya niye yemek tarifleri yazıyoruz birbirimizden görüp faydalanıp yapmak için bloggerlik bu demektir bence.Evet çok çok kolay bir o kadar da lezzetli bir tatlı şimdiden afiyetler olsun...

      Sil
  24. İğneden korkan arkadaşım benim:) ne güzel defterin var Allah rahmet eylesin. bence sadece boyut değiştiriyorlar, bak işte yien yaşıyorlar bi şekilde anılmaları bıraktıkları tarfileri yapanlar tarafından :) sen çok tatlısın :)
    Su muhallebisini babacığım rahmetli bizi bir İstanbul'a getirdiği zaman kapalı çarşıda içinde tahta bir muhallebici vardı şimdi duruyor da muhallebi falan yok orada yedirmişti. ne güzeldi o su muhallebisi yada anne baba aile vardı herşey daha saf daha güzeldi o zamanlar bizler çocukken :) neyse evet ben de sadece su ile bilirim annen sütü lezzet katsın diye eklemiş kesin:) ellerien sağlık çok öpüldünüz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lavantamlimonum offff offf çocukluğumdan beri çok korkarım iğneden aşıdan:((Haklsın canım anıları ile yaşıyorlar her daim ne mutlu onlara ki arkalarında hayırlı evlatlar bıraktıkları için.Biliyorum o yeri bir ara kuyumcuydu yine kuyumcumu bilemiyorum tam orta yerdeydi.Canım ben de seni çok çok öpüp sarılıp kucaklıyorum sıkı sıkı, sen de cansın birtanem..

      Sil
  25. Vişnecim; su muhallebisi benim çocukluğumun lezzetidir, hatta sırf su ile yapardı seyyar satıcımız, bayılırdım, renkli gülsuyu sosu yeter, üstüne şeker meker istemem :)) Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  26. Evet canım aslı su ile yapılanı.Senin aksine ben de bol pudra şekerli severim.Senin pudra şekerlerini de ben alıp dökeyim canımmm .Çok teşekkürler sevgiler...

    YanıtlaSil
  27. Seviyorum seni Vişnap'ım.
    Yerin özel şu acizin yüreğinde, bunu bilesin.
    Nerden çıktı dersen, içimden geldi işte kuzum benim :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GİSİ'm her zaman sevdiklerimin en en başında geliyorsun canımm .Samimiyetin sözlerine yansıyor.Çok çok sarılır öperim yanacıklarından canımsın .

      Sil
  28. canımmm seni mimledimmmmm:)

    YanıtlaSil
  29. Oy oy vişnabım uzun zamandır ziyaretine gelemedim,su muhallebisini görünce dikkatimi çekti.Her zaman olduğu gibi ne kadar güzel dile getirmişsin duygularını canım çok duygulandırdın beni gece gece):
    nur içinde yatsın anneciğin inşallah..
    Muhallebide enfes gözüküyor b arada bende çokk severim:)bir ara senin reçetenle hazırlayacağım canım.
    Sarılıp sevgi ile öperim seni,mutlu haftalar dilerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnci'mmm canımmm Amin şekerciğim cümle ölmüşlerimize Rabbim rahmet eylesin.Muhallebimi beğenmene çok sevindim canımm bende seni kocaman özlemle öpüyor kucaklıyorum canımsın.

      Sil