Vişnap

Midye Börek...

74
Merhabalar.
Bakın ne güzel şahane çok şık bir börek yaptım bugün.Hepimiz tarafından bilinen,çoğumuz tarafından yapılan harika bir midye börek.Kimileri büzgülü börek dese de bence en çok yakışan isim midye börek.Yemesi ayrı güzel hazırlaması çok ayrı keyifli.O kadar çok sevdim ki hazırlamasını kilolarca yufkayı verin önüme bıkmadan yaparım.Bir üçgen yufkanın böylesine şık sunumlu bir börek olması sanki bana hani icat,mucitmişim havası verdi:))

Ne zamanlardır hep bloglarda görüp yapacağım ben de diye karar alıp ta bir türlü nasip olmuyordu.Demek ki nasip kısmet bugüneymiş.Haydi tarifine geçelim.Çok isterdim sizlere yapım aşamalarını fotoğraf fotoğraf kareleri ile göstermeyi:(Maalesef ev de yalnızdım ellerim on parmak on'u da yağlı yağlıydı.Ben de fotoğraf makinemi yağlayıp ballamaya kıyamadığımdan,telefon ile çektim yapım aşamasının fotoğraflarını pek net değiller ama artık idare ediverelim:)

Tam daldım böreği yapmaya parmaklarımın ne kadar lezzeti  varsa hepsi böreğe geçti:)Diyeceğim o ki yağlı ellerle bir yağlı yufkaları  bırakıp bir telefona yapışıp yapışıp sizler için fotoğraflamaya çalıştım Umarım yardımcı olur.Fotoğrafları en altta:)
Malzemeleri:
Altı adet yufka
Bir su bardağı çotanak fındık yağı
Bir su bardağından iki parmak eksik su
Dört orta boy patates
İki orta boy kuru soğan
Kırmızı pul biber
Kara biber
Tuz
İki yumurta 
Sarısı böreklerin üzerine,akı iç malzemenin içine
Çörek otu,susam
Tarifi:
Patateslerimizi soyalım,yıkayalım buharda haşlayalım.Buharda haşlama her zaman tercih ettiğim bir yöntem.Bir kaba alıp çatal ile ezelim.Kuru soğanı yemeklik doğrayıp fındık yağı ile karamelize olana kadar kavuralım.Tuzunu ve baharatlarını da katalım.Ezdiğimiz patateslerle de bir iki çevirtip kavuralım.İç harcımız ılınınca böreklerimizi yapmaya başlayalım.

Yufkanın tekini alıp tezgaha yayalım ve ortadan ikiye katlayalım yarım daire şekli olsun.Bu yarım daire  yufkamızı da ikiye katlayalım ve tam ortasından uzunlamasına keselim.Dört adet üçgen yufkalarımızı elde edelim.Diğer yufkalarımızı da aynı şekil hazırlayalım.Tam 24 adet porsiyonluk midye böreğimiz oluyor.

Üçgen yufkamızı fındık yağı su karışımı sos ile yağlayalım.Geniş tarafından dar uç kısmına doğru parmaklarımız ile ittirerek büzdürelim.Yan yana fiyonk şeklinde görünen yufkamızın uçlarını ters çevirerek üst kısımda üst üste bindirerek kavuşturalım.Bu kısma patatesli iç harcımızı koyalım.Ters çevirerek  yanlardan da hafif kıvırarak sigara böreği sarar gibi gevşekce geniş sararak aşağı geniş kısıma doğru katlayarak inelim.

Ters çevirelim.İşte o zaman gördüğümüz pileli midye şekli börekle  kilolarca midye börek yapasınız geliyor.O kadar keyifli öyle güzel ki bu şekli vermek.Hem kolay hem şık hem de daha ne diyeyim.Harika bir şey:)Bütün yufkalarımız bitene kadar bu işlemleri yapalım.Fırınımızı 180 derecede ısıtalım.Böreklerimizin üzerlerine yumurta sarısı sürelim.Ve susam,çörek otu ne arzu ederseniz serpip fırında nar gibi kızartalım.
Önümüzde ki hafta arkadaşımın misafir günü var ona söz verdim midye böreklerini ben hazırlarım diye.Nasıl mutlu oldu,sevindi.Pişirdiğim börekleri beraber yedik.Yerken  inanamıyorum bu kadar güzel görünümlü şık börek olmasına diye diye  hayran hayran seyredip bir yandan da yedik bitirdik vallahi börekleri.Dışı çıtır,içi yumuşacık nefis ötesi oldular.
Not:
Öyle çok iç malzemesi hazırlamışım ki.Yarısı arttı.Demek ki dört adet midye börek için iki orta boy patates yeterliymiş.Ertesi günü doğru yufkacıya gittim.Altı adet daha yufka aldım kalan iç harcımı da bitirdim.Bir kısmını az önce pişirdim.Kalan böreği hemen buzluğa attım.Elbet kısmetlisi gelir yeriz.
Ben böreklerde susam,çörek otu,haşhaş tohumunu çok sevdiğimden hepsini birden serpiyorum.Aklıma geldi bütün hepsini tek bir kavanoz da birleştirip kullanayım diye.Evet çok iyi oldu bu üç ayrı kavanozla uğraşmıyor tek bir kavanozla işi hallediyorum:)
Sevgilerimle hayatınızın her anı çok güzel geçsin.