Vişnap

Midye Börek...

74
Merhabalar.
Bakın ne güzel şahane çok şık bir börek yaptım bugün.Hepimiz tarafından bilinen,çoğumuz tarafından yapılan harika bir midye börek.Kimileri büzgülü börek dese de bence en çok yakışan isim midye börek.Yemesi ayrı güzel hazırlaması çok ayrı keyifli.O kadar çok sevdim ki hazırlamasını kilolarca yufkayı verin önüme bıkmadan yaparım.Bir üçgen yufkanın böylesine şık sunumlu bir börek olması sanki bana hani icat,mucitmişim havası verdi:))

Ne zamanlardır hep bloglarda görüp yapacağım ben de diye karar alıp ta bir türlü nasip olmuyordu.Demek ki nasip kısmet bugüneymiş.Haydi tarifine geçelim.Çok isterdim sizlere yapım aşamalarını fotoğraf fotoğraf kareleri ile göstermeyi:(Maalesef ev de yalnızdım ellerim on parmak on'u da yağlı yağlıydı.Ben de fotoğraf makinemi yağlayıp ballamaya kıyamadığımdan,telefon ile çektim yapım aşamasının fotoğraflarını pek net değiller ama artık idare ediverelim:)

Tam daldım böreği yapmaya parmaklarımın ne kadar lezzeti  varsa hepsi böreğe geçti:)Diyeceğim o ki yağlı ellerle bir yağlı yufkaları  bırakıp bir telefona yapışıp yapışıp sizler için fotoğraflamaya çalıştım Umarım yardımcı olur.Fotoğrafları en altta:)
Malzemeleri:
Altı adet yufka
Bir su bardağı çotanak fındık yağı
Bir su bardağından iki parmak eksik su
Dört orta boy patates
İki orta boy kuru soğan
Kırmızı pul biber
Kara biber
Tuz
İki yumurta 
Sarısı böreklerin üzerine,akı iç malzemenin içine
Çörek otu,susam
Tarifi:
Patateslerimizi soyalım,yıkayalım buharda haşlayalım.Buharda haşlama her zaman tercih ettiğim bir yöntem.Bir kaba alıp çatal ile ezelim.Kuru soğanı yemeklik doğrayıp fındık yağı ile karamelize olana kadar kavuralım.Tuzunu ve baharatlarını da katalım.Ezdiğimiz patateslerle de bir iki çevirtip kavuralım.İç harcımız ılınınca böreklerimizi yapmaya başlayalım.

Yufkanın tekini alıp tezgaha yayalım ve ortadan ikiye katlayalım yarım daire şekli olsun.Bu yarım daire  yufkamızı da ikiye katlayalım ve tam ortasından uzunlamasına keselim.Dört adet üçgen yufkalarımızı elde edelim.Diğer yufkalarımızı da aynı şekil hazırlayalım.Tam 24 adet porsiyonluk midye böreğimiz oluyor.

Üçgen yufkamızı fındık yağı su karışımı sos ile yağlayalım.Geniş tarafından dar uç kısmına doğru parmaklarımız ile ittirerek büzdürelim.Yan yana fiyonk şeklinde görünen yufkamızın uçlarını ters çevirerek üst kısımda üst üste bindirerek kavuşturalım.Bu kısma patatesli iç harcımızı koyalım.Ters çevirerek  yanlardan da hafif kıvırarak sigara böreği sarar gibi gevşekce geniş sararak aşağı geniş kısıma doğru katlayarak inelim.

Ters çevirelim.İşte o zaman gördüğümüz pileli midye şekli börekle  kilolarca midye börek yapasınız geliyor.O kadar keyifli öyle güzel ki bu şekli vermek.Hem kolay hem şık hem de daha ne diyeyim.Harika bir şey:)Bütün yufkalarımız bitene kadar bu işlemleri yapalım.Fırınımızı 180 derecede ısıtalım.Böreklerimizin üzerlerine yumurta sarısı sürelim.Ve susam,çörek otu ne arzu ederseniz serpip fırında nar gibi kızartalım.
Önümüzde ki hafta arkadaşımın misafir günü var ona söz verdim midye böreklerini ben hazırlarım diye.Nasıl mutlu oldu,sevindi.Pişirdiğim börekleri beraber yedik.Yerken  inanamıyorum bu kadar güzel görünümlü şık börek olmasına diye diye  hayran hayran seyredip bir yandan da yedik bitirdik vallahi börekleri.Dışı çıtır,içi yumuşacık nefis ötesi oldular.
Not:
Öyle çok iç malzemesi hazırlamışım ki.Yarısı arttı.Demek ki dört adet midye börek için iki orta boy patates yeterliymiş.Ertesi günü doğru yufkacıya gittim.Altı adet daha yufka aldım kalan iç harcımı da bitirdim.Bir kısmını az önce pişirdim.Kalan böreği hemen buzluğa attım.Elbet kısmetlisi gelir yeriz.
Ben böreklerde susam,çörek otu,haşhaş tohumunu çok sevdiğimden hepsini birden serpiyorum.Aklıma geldi bütün hepsini tek bir kavanoz da birleştirip kullanayım diye.Evet çok iyi oldu bu üç ayrı kavanozla uğraşmıyor tek bir kavanozla işi hallediyorum:)
Sevgilerimle hayatınızın her anı çok güzel geçsin.





  



    






74 yorum: Leave Your Comments

  1. Başlığı görünce eyvah dedim ama içerik farklıymış. :)))
    Yapan olsa da yesek bea..Eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GÖK-TÜRK neden eyvah dedin ki yoksa yoksa midyeyi böreğin iç malzemesi mi sandın?Çok yakında o tarifide yapıp payşacağım ne zamandır aklımdaydı bol soğanlı midyeli börek ıhmm miss misss:))

      Sil
  2. elıne sağlık cokta sık duruyor artık bende yapayım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Selma yap canım eminim yaparken benim gibi çok keyif alacaksın öyle güzel ve de kolay ki bayılmıştım ben.sevgiler canım.

      Sil
  3. vişnem yapmayan bir ben kaldım ;) Eline sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiloş'ummmm sen vakit zaman bulamamışsındır tatlımmm Ben yaparım sana sen bir gelebilsen bak havalarda düzelmeye başladı sevgilerimle güzeller güzelim

      Sil
  4. Eline sağlık güzel arkadaşım,yemişkadar olduk:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Nalancığımm inşaAllah bir gün nasip olur yeriz sevgiler canımcımmm.

      Sil
  5. Çok güzel :)Ellerine sağlık canım .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büşracığım çok teşekkürler canımmmm.

      Sil
  6. Vişnapımm nasıl güzel olmuş bu börekler.... Nasılda ballandıra ballandıra anlatmışsın canım çekti doğrusu:)Eline sağlık canımm nefis olmuş:)sarıldım kocaman öpüyorum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elifimmm çok teşekkür canımın içi.Kocaman sevgilerimle bir sürü bir sürü öpüyorummm.

      Sil
  7. Bende deniycem en sonunda ellerine sağlık süper olmuş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili nevin canım dene görünüşü gibi tadıda şahane oldu sevgiler

      Sil
  8. Harika gorunuyorlar ben istakoz filan yaparim midye yerine seklini buyuk ihtimalle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlım krakerinin önüne sen kuru yufkayı getir ben suya banar banar yerim kelebeğim benimm çok sarılıp çok öptümmm muahhhhmmm.

      Sil
  9. bu öreğin pateteslisi harika oluyor.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım mutfağabuyrunum bitanemmm bu böreğin her çeşidi harika olur kendi yetiyor tek başına bile ilk denemem benimde patatesliydi sevgilerimle şekerciğimmmm.

      Sil
  10. Ben de henüz yapmadım. Çok güzel olmuş. Ellerine sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pembe kekiğim bende ne zamandır hep aklımdaydı nihayet nasip oldu da yapabildim canımmm sevgilerimle..

      Sil
  11. ellerine sağlık canım, ne güzel anlatıyorsun böreğin hikayesi görüntünün önüne geçiyor benim için..
    ama görüntü de bu arada süper:) ben de yapmadım henüz bu şekli pek veremem sanki:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filizciğim bazen böyle çoşuyor çoşuyorum işte bu benim:))Verirsin şekli öyle kolay ki su gibi kendiliğinden sarılıyor sanki bir dene canımın içi .çok öpüyorum .

      Sil
  12. Eline sağlık canım bende senden kopya çekip yapaçağım çünkü ben daha yapmadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sezginim çok teşekkürler tatlım şimdiden afiyet bal şeker olsun .

      Sil
  13. biz bunu çok severiz ama :) ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla bende yapmadan ilk gördüğümde hayran olmuştum şimdi sevmelere doyulamayacak kadar hem şirin hem çok güzel geliyorlar banada canımmm sevgilerimle:))

      Sil
  14. VİŞNEM NE KADAR GÜZEL OLMUŞ
    BENDE HEP NİYETLENİYORUM AMA
    BİR TÜRLÜ YAPMAK NASİP OLMADI
    ŞAHANE GÖZÜKÜYOR
    ELLERİN DERT GÖRMESİN GÜLÜM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Can Seyyahım çok teşekkürler arkadaşımmm.Bitanemmm hayırlı gecelerin olsunn sevgilerimle.

      Sil
  15. Özlem gidermeye geldim kii, börekler yapmış Vişnap'ım, enfess :)
    Ellerine, güzel yüreğine sağlık tatlım kıymetlim.
    Bissürüü :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım GİSİ'm hoşgelmişsin gülüm birtanem o kadar işinin arasında vişnapını unutmamışsın çok öpüyor hasretle sarılıyorum canımmınn içi.

      Sil
  16. Canım ellerine sağlık gerçekten harika bir börek oluyor öpüyorum kocaman...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacığımmm çok teşekkürler canımmm bende kocaman kocaman öpüyorummm..

      Sil
  17. Ofofofff bu ne güzel bir görüntü Vişnapım:)
    Benim de bu şık görüntüsünü beğenip de yapmak istediğim bir börek çeşidi.
    Yani ben de yapmayanlar gurubundayım.Ama vişnapımız bizler için bu kadar uğraşmış.Bize de Vişnap imzasıyla yapmak düşer:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevalcem canımmm vallahi elimden geldiğince yapım aşamalarını fotoğrafladım umarım yardımcı olur tatlımmm balımmm çok teşekkür ettim öpüyorummmm.

      Sil
  18. Ellerinize sağlık. Çok şık görünüyorlar. Eminim ki lezzetleri de mükemmeldir. Afiyet olsun :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Rabia çok teşekkürler sevgilerimle..

      Sil
  19. Çok şık olmuş börekler Vişnap'cım, ilk fırsatta yapacağım benim de aklımda ne zamandır. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hülyammm yaptığında benide çağır tatlım çok enfes oluyor şimdiden afiyetler olsun canımmm benimmm sevgiler.

      Sil
  20. ellerine sağlık canım...
    harika olmuş...
    kayınvalidemin favori böreğidir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şirinemmm tatlım kayınvalidene çok selamlar çok teşekkür ettim öpüyorummm

      Sil
  21. Bende deneneceklerde not alıpda henüz denemeyenlerdenim canım. Çocuklarla buluşalım diye bekliyorum. Ellerine sağlık çok güzel olmuşlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çocukların geldiğinde bayılacaklar görünüşüne eminim.Feraycımm çok teşekkürler canım sevgilerimle...

      Sil
  22. Hem göze hem mideye hitap eden br lezzet bu börek..
    Bende arada yaparım ama fotoğraflayamadım henüz..
    Ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımcım Melihacımm çok teşekkürler .Hemen yenmiş bitmiştir hiç durulup beklerler mi fotoğraflamanı bilirim tatlım sevgilerimle..

      Sil
  23. Merhabalar Vişnap,

    Midye börekleriniz öyle güzel, enfes ve harika görünüyorlar ki, sanki müşteriye sunulmak üzere vitrindeler. Efendim, elinize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep bey çok teşekkür ederim.Hayırlı güzel günleriniz olsun.

      Sil
  24. ellerine sağlık ben de henüz yapmayanlardanım maalesef :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. susamçörekotumm en kısa zamanda yap canım bak neden daha önce yapmadım diyorum çok keyif alıyorsun yaparken canımmm sevgilerimle

      Sil
  25. canım ne güzel bir börek bu hem görüntü on numara hemde lezzeti fotoğraftan belli :)
    uzun zamandır bu modeli denemek istiyorum aklımda sırasını bekliyor,bende eksik kalmayayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uğurböceğim senin yorumunda on numara canımmm çok teşekkür ederim :))

      Sil
  26. Anaaaaaaa bir geldim sayfan değişmiş ben şokkkk:)))Canım çok şık olmuş demek bahçeniz var ne mutlu afiyetler olsun öperim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryammm evet canım yeni tema yeni güzellikler ile tekrar devam dedim sizler için tatlım.Beğenmene çok sevindimmm.çok teşekkür ederim .Evet canımm minicikte olsa bahçemiz var şükür sevgilerimle öpüyorumm.

      Sil
  27. Aman vişnapım bu nasıl nefis bir börecik böyle çook şık olmuş tadı da eminim hımmmmm afiyet şeker olsun... yaaa bi de tatlım yapmak bişey değil fotolamak zor dimi:)) fotoları çok anlaşılır çekmişsin ama o zorluğunu biliyorum emeğine sağlık bacımmm... sevgilerimle macidecimmmm:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Banummm sorma eller parmaklar yağlı ballı bir elini sil bir fotoğraf inan ki çok zorlu oluyor birde bazen inatları tutuyor bu fotoğrafların 88 takla attırıyorlar yeminle:)) bazılarıda pek bir fotojenikler canımmm çok öpüyorum CanBanummmm.

      Sil
  28. Çok güzel görünüyor eline sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Egemmmm canımm çok teşekkürler sevgilerimle..

      Sil
  29. Macidecim; anladım dersem yalan olacak valla:( Sen iyi anlatmışsındır mutlaka ama sigara böreği gibi nereye kadar sarmışsın, sardığın halde halen nasıl büzgülü görünüyor, anlayamadım.. Neyse bu böreğin tarifi çok sitede var, bir iki yere daha bakıp netleştiririm sanırım.. Ellerine sağlık canım benim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım LEZZETLİ SOMUNLAR'ım elimden geldiğince anlatmaya çalıştım sigara böreği gibi yufkanın diğer ucuna kadar bitene kadar sarılıyor.büzgü kelebek şekli alıyor öncesi o ona büzgülü hava veriyor sevgiler canımmm .

      Sil
  30. çok leziz gözüküyorlar, her zamanki gibi çok şık bir sunum ve güzel bir anlatım, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Mert Heper sonuç dediğin gibi şahane böyle ağızda eriyor eriyor mideye doğru iniveriyor peşpeşe üç dört börek yiyorsun bana mı demiyor insan.Tabii yanında demli bir çay muhakkak olacak:)))

      Sil
  31. Ellerine sağlık Vişnap'ım nefis görünüyor böreklerin...
    İlk gördüğümde yapıp blogumda paylaşmıştım ve o günden beri sıkça yapıp yediğim leziz bir börek...
    Patateslisi de harika olmuştur eminim ki...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Emel AKAN canımmm çok teşekkürler hemen gelip bakacağım böreğine çok güzel oluyor değil mi sevgilerimle canımmmm .

      Sil
  32. ellerine sağlık vişnapım...bu saatte canım istedi valla..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Filizciğim çok teşekkürler ederim arkadaşımmm:))

      Sil
  33. Arkadaşım öncelikle yeni siten uğurlu olsun. Şimdiye kadar gördüğüm midye çöreklerden en muntazamı seninkiydi, ellerine sağlık, benimde uzun zamandır listemde ama bir türlü yapmak kısmet olmadı.Bakalım ne zaman hazırlayacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaşım bloğumun yeni temasını beğenmen beni çok mutlu etti,çok çok teşekkür ederim .Midye böreklerimi beğenmen de ayrıca bonusum oldu canım benim sağolasın:)Bence bir an evvel yap yapılışı çok keyifli :))

      Sil
  34. Vişnapcım sitenin bu halini çok beğendim hayırlı uğurlu olsun canımm:))Midye böreklerin nefis görünüyorlar yapmayı çok isterim ama zor görünüyorlar sanki .Koskocaman öptüm senii:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ZEYNOMMMMM fıstığım çok teşekkür ederim bloğumun yeni teması çok güzel oldu bende çok beğendim beğenmen beni çok mutlu etti canımmm .Yaparsın çok çok kolaylar sigara böreğinden kolaylar benden söylemesi canımmm öpüyorumm:))

      Sil
  35. Enteresan bir sunum ve börek olmuş gerçekten. Kadının zekası işte. Eline sağlık canım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımm gerçekten kim ilk yapıp icat ettiyse vallahi onu buradan kutluyorum bu kadar şık sunumlu bir börek tarifini bizlere kavuşturduğu için.Yağmurum güzel yorumuna çok teşekkürler tatlım çok sarıldım:))

      Sil
  36. Ne güzel bir görüntü ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özgür tatlar çok teşekkürler canım,sevgilerimle:)

      Sil
  37. Kesin denemem gereken bir börek oldu,şekline bayılıyordum.Resimde çok açıklayıcı, bakalım becerebilecek miyim? Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ıhlamurcum ben de senin gibi düşünüyordum her gördüğüm de inan sigara böreğinden daha kolay bir de çok keyifli yapım aşamaları ,canım sevgilerimle.

      Sil