Vişnap

Girit Kabak Çanağında Şakşuka

0

Merhabalar..
Zor ve sıkıntılı geçen günlerden sonra az az kendime gelmeye başladım.Malum memleketimin üzerine içte ve dışta hain aç akbabalar gözlerini dikmişler.Birbirlerinin hain yüreklerine tünemişler güzel ülkemi parçalamak için zaman kolluyorlar.Rabbim her kimlerse ki bizler onları gayet net bir şekilde biliyoruz,o hainlere fırsat vermesin,kahrı-perişan eylesin her iki cihanda o şerefsizleri.

Ben ömrümce o gece ki çektiğim korkuyu unutmayacağım ruhum adeta travma geçirdi.Hala evin üzerinden alçaktan uçak geçse f16 lar geçiyor sanıyor ve korku içinde kalıp o kötü hain terör gecesi geliyor gözlerimin önüne:(

Umarım biz Türk halkı olarak dış ve iç mihrakların oyununa gelmeyiz güzel ve de verimli bereketli ülkemizin sınırlarını muhafaza ederiz.Bildiğim tek gerçek "Tek Ülke Tek Vatan Tek Bayrak."Rabbim güzel ülkemizi korusun..

Bunun yanı sıra uzun zamandır pc açamadım yine fırsat olmadı çok çok yoğun geçti bayram sonrası da günlerim hala da aynı tempo ile geçiyor.Bugün ilk defa evdeyim ve mutfağımı dahi çok özlemişim.Öğleden sonrayı mutfağa ayırdım.Aşağıda ki nefis yaz yemeği tarifimi hazırlayıp pişirdim.Hazır fırını açmışken acaba kekte yapsam mı diye aklımdan geçirdim ve hemen akabinde onu da yaptım bu arada.

Ve şu an da pcin başına geçtim.Mutfağım ise kalk gidelim vaziyetlerinde.Olsun ölüm yok ya uçunda yazılarımı yazdıktan sonra toparlarım elbet.
Malzemeleri:
1 Kg girit kabağı
2 Adet küçük boy patlıcan
1 Adet küçük boy kabak
250 Gr yeşil ince biber
2 Adet kırmızı kapya biber
3 Adet orta boy domates
3/4 Diş sarımsak
1 Yemek kaşığı sirke
Tuz
Fındık yağı 
Tarifi:
Patlıcanları yıkayıp kabuklarını yol yol soyup minik küpler halinde doğrayalım.Derin kaseye alıp üzerlerine fazlaca tuz serpip harmanlayalım kenara alıp yarım saat kadar bekletelim acı suyu çıksın.

Biberleri yıkayıp kurulayıp saplarını keselim.Yarım parmak enliğinde doğrayalım.

Tek bir kabağın kabuklarını soyup minik olarak doğrayalım.

Girit kabaklarını ortadan ikiye kesip kabuklarını isteğe bağlı yol yol soyalım.

Domatesleri minik küpler halinde doğrayıp sos tenceresine alalım bir yemek kaşığı fındık yağı ilave edip suyunu çekene kadar pişirelim.Sarımsakların kabuklarını soyup rendeleyelim ve domates sosuna katıp bir iki taşım kaynatalım ve sirkesini tuzunu ilave edelim.

Kızartma tavasına bol fındık yağı koyup kızdıralım tuzlu patlıcanları bir kaç su yıkayıp fazla tuzundan arındıralım.Kurulayıp kızartalım kızaranları süzgeçe alalım.Aynı yağda sıra ile biberleri ve kabağı kızartalım.Kızaran patlıcanların üzerine alıp beş on dakika fazla yağlarının süzülmesini sağlayalım.

Bütün kızarttığımız sebzeleri derin bir borcama alıp üzerine domatesli sarımsaklı sosu boca edelim.

Girit kabaklarını kızartmaları yaptığımız aynı yağa alıp alt üst ederek kızartalım.Kağıt havlu serdiğimiz düz tabağa alalım.Hafif soğuyunca içlerini kaşıkla oyup çıkartıp atalım.Fırın tepsisine yağlı kağıt serelim.İçlerini oyduğumuz girit kabaklarını sıralayalım.İçlerini karışık kızartma ile dolduralım.

Fırını 190 derece ısıya ayarlayıp girit kabaklarının üzerleri hafif kızarana kadar fırınlayalım.Ilındığında servis tabağına alıp üzerlerine birer yemek kaşığı sarımsaklı yoğurt döküp servise sunalım.
Kızartmaları hangimiz sevmeyiz ki ah bunlar bir de az zararlı olsa da her gün yesek diye iç geçiririz değil mi?
Vallahi ben pek kafama takmıyorum gerçi çok sık yapmadığımdan sanırım fazlaca özlemiş oluyorum bol bol canımın istediği kadar kendimi hiç kısıtlamadan yiyor yiyor yiyorum,yanında ki ekmek miktarını ölsem söylemem o da bana kalsın ^_^

Ağzımızın tadı hiç bozulmasın güzel memleketimiz de kardeş kardeş güzellikler içinde yaşayalım unutmayalım ki bu dünyada bugün varız yarın yokuz.Aşağıda Cahit Sıtkı Tarancı'nın çok sevdiğim çok güzel bir şiiri ile veda ediyorum sizlere SEVGİLERİMLE.

&&&


Memleket isterim.

Gök mavi,dal yeşil,tarla sarı olsun;
Kuşların çiçeklerin diyarı olsun.

Memleket isterim.
Ne başta dert,ne gönülde hasret olsun;
Kardeş kavgasına bir nihayet olsun.

Memleket isterim.
Ne zengin fakir,ne sen ben farkı olsun;
Kış günü herkesin evi barkı olsun.

Memleket isterim.
Yaşamak,sevmek gibi gönülden olsun;
Olursa bir şikâyet ölümden olsun.
Cahit Sıtkı Tarancı
visnap.blogspot.com.

























0 yorum:

Yorum Gönder