Vişnap

İç Baklalı Pilav

0
Merhabalar..
Çoğumuz bir koşturma içindeyiz,gelen yaz mevsimi ile telaşlarımız daha da çoğaldı.Bana göre günlerin bereketi de bitti gibi geliyor.

Ve ben artık yetişemez oluyorum yapmam gereken işlere.Çoğu zaman öncelikli olanları öne alıp kimilerini ertelemek bu da beni fazlasıyla huzursuz ediyor.

Nefis iç baklalı pilav yaptım bol dereotlu her bakla mevsimi mutlaka yaparım ama bir türlü bloğuma tarifi yazıp alamadım,neden çünkü hemen bitiyordu bir tek kare fotoğrafını dahi çekemeden ya da o an bir başka işim çıkıyordu tabii fotoğraf çekmeyince de tarif olmuyor.

Bugün onca işlerimin arasında bu sefer vakit ayırdım iç baklalı pilavın fotoğraflarını çekmeye.Tabii acele acele koşturdum durdum.Her fotoğraf çekiminde mutfağı talan ediyorum.Aslında hiç kolay değil yemek blogeri olmak.Çok sevdiğimizden biz yemek blogerleri çoğumuz  yine de keyifle yapıyoruz işimizi.
Malzemeleri:
1 Su bardağı pirinç
1 Su bardağı iç bakla
1 Adet küçük kuru soğan
1 Yemek kaşığı tereyağ
1 Yemek kaşığı fındık yağı
1 Çay kaşığı tuz
1 Tatlı kaşığı toz şeker
Çeyrek demet dereotu
Tarifi:
Bir bardak pirinçi sıcağa yakın ısıda su ile ıslatıp üzerine bir tatlı kaşığı tuz ilave edip yaklaşık yarım saat kadar dinlendirelim.

Ayıklanmış olarak aldığımız iç baklaları yıkayalım.Üzerlerine uzunlamasına bıçakla çizik atalım.Üzerini geçecek kadar su ile yumuşayana kadar haşlayalım.

Süzüp rengini koruması için soğuk su dolu kaba alıp şoklayalım.Tekrardan süzüp kabuklarını ayıklayalım kenara alalım.

Kuru soğanı yemeklik olarak küçük doğrayalım.Pilav tencerisine yağları alıp kızdıralım içine kuru soğanları atıp karamelize olana kadar kavuralım.Pirinçleri bir kaç su yıkayıp süzdürelim ve kavrulan soğanlara ilave edip şeffaflaşana kadar kavuralım.Tuzunu ve toz şekerini katalım.

Üzerine bir buçuk su bardağı sıcak su dökelim.Önce bir iki taşım orta ateşte suyu kaynayıncaya kadar pişirmeye bırakalım.Daha sonra en kısık ateşte suyunu çektirelim.

Üzeri göz göz olduğunda iç baklaları ve ince kıydığımız dereotlarının yarısını ilave edip kaşıkla alt üst edip pilav tamamen suyunu çekene kadar pişirelim.5/10 dakika demlendikten sonra servis tabağına alıp üzerine diğer kalan dereotlarını serpip yanında ayran ile servise sunalım.
Şimdi sırada hiç pişirmediğim enginarlı pilav var.Geçen sene aklımdaydı yapacaktım ha bugün ha yarın derken bir baktım enginar mevsimi bitmiş.Kısmet bu enginar mevsimine inşaAllah.

Notum: Bu sıralar işlerim çok çok yoğun olduğundan bir süre buralar da bloğumda olamayacağım.Bir an önce kolaylansın işlerim istiyorum ve dualarınıza talibim.

Sevgilerimle sofralarınız da en çok en bol  SEBZEYE yer verin derim.
















0 yorum:

Yorum Gönder