Vişnap

Tavuklu Tagliatelle...

36
Biz de makarna pek pişmez.Ben de bazen makarnayı özlerim.Az da olsa yaparım yerim yerim sonra da bıkarım.Daha da bir,iki ay geçer makarna yapasım gelmez.Yine böyle özlediğim bir anım da ev de olan Tagliatellarımla nefis bir makarna pişireyim diye geçtim mutfağa:)

Acaba neli yapsam derken tavuklu geldi aklıma.İşim uzayacak ama olsun uzasın.Zaten bir,iki ay da bir pişen makarnaya biraz hizmet edeyim deyip,başladım tavuklarımı ufaktan küp küp doğramaya.Çay molasında buraya geldim.Gideyim ancak olur akşama az kaldı.
Malzemeleri:
Yarım paket Tagliatelle
Bir çay bardağı bezelye
Yarım havuç
300 gram minik kuşbaşı tavuk eti
Bir minik domates
Kırmızı pul biber
Karabiber
Tereyağı
Tarifi:
Önce minik küpler halinde doğradığımız havuçlarımızı ve bezelyelerimizi buharda haşlayalım.Diğer yanda kabuğunu soyduğumuz domatesimizi tencereye alıp erittiğimiz tereyağımıza ilave edelim.Kavurup soteleyelim.Minik küpler halinde doğradığımız tavuklarımızı da katalım domateslerimize.Berabere pişirelim.Haşlanan havuç ve bezeleyelerimizi de ilave edelim tavuklara.Baharatlarını ve tuzunu da katalım bir iki çevirip ocağın altını kapatalım.

Diğer yanda büyük tencereye su koyalım kaynayınca buhar sepetimize sıraladığımız tagliatellerimizi  içine koyalım suyun içinde şekli bozulmadan pişsinler.Piştiğinde buhar sepeti ile alıp süzdürelim.Bir düz servis tabağına alıp üzerlerine kızdırdığımız tereyağımızı eşit şekilde dökelim.Üzerlerine tavuklu,bezelyeli harcımızdan birer kaşık koyup servise sunalım.

Ayyyhhh çok şık oldu şirin tagliatellerim mis mis seyretmelerine bile doyum olmadı,yemeleri ise ayrı bir keyif oldu.

SEVGİLERİMLE...

36 yorum: Leave Your Comments

  1. Ellerine sağlık canımmm.makarnaya bayılırım.sayende ne güzel tarifler öğreniyoruz.sağolasın.ellerin dert görmesin hiç..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanemciğim bir gün senle tabak tabak dolu dolu makarnalar yiyelim valla bizde pek yenmediğinden hasret kalıyorum böyle arada bir yapıyorum işte sevgiler canımmm.

      Sil
  2. VİŞNEEEEEEEM
    ELLERİNE SAĞLIK
    OLDUMU BU ŞİMDİ
    BEN MAKARNAYI ÇOK SEVERİM
    BUDA ÇOK ÇOK GÜZEL OLMUŞA BENZİYOR
    ELLERİNE SAĞLIK
    ELLERİN DERT GÖRMESİN
    HAYIRLI GECELER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seyyahım canım Gülümm evet evet tadı şahane oldu sağol canımmm hayırlı geceler arkadaşım...

      Sil
  3. olsun ya bende makarnayı sevmem ama çabuk ve dourucu bi yemek.
    kısa günün kârı, dur bi tadayım bakatım nasıl olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haa haaa muratzam aman gözünü seveyim kötüde olsa güzel olmuş de rezil olmayım aman ha:)))

      Sil
  4. çok güzel gözüküyorlar :)yemek pişirmek büyük bir maharet ancak sunum da çok önemli, hem göze hitap ediyor, hem de eminim lezzeti ile damağa hitap ediyordur, ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Mert yemek işi aşk işi eğer seviyorsan soğanlarla sarımsaklarla biberler makarnalar hayallerini süslüyorsa,mutfağın da seni seviyor karşılıklı çok güzel yemeklere imza atılıyor.Evet tadı için harika tıpkı görseli gibi .Beğendiğine çok sevindim.Senin gibi yemek yemeği seven birinden takdir almak çok güzel teşekkür ediyorum..

      Sil
  5. 40 yıllık Kani olur mu Yanni :)))))

    YanıtlaSil
  6. GÖK-TÜRK ben yaptım oldu:))))

    YanıtlaSil
  7. kuzum benim nede güzel yapmış.
    ellerine sağlık mmmmmmm mis:))))
    hep yüzün gülsün tamam kuzum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyyy şekercim lezzetim amin canım hepimizin yüzleri çok gülsün ne güzel temenniler bunlar canısı çok teşekkür ettim kocaman sevgilerimle.

      Sil
  8. VAAAOOV SANAT ESERİ OLMUŞ...
    CANIM ELLERİNE SAĞLIK...............

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şirinem binlerce sevgiler canımmmm çok teşekkür ettim .

      Sil
  9. görüntü sunum harika canım.elerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım mutfağım beğenmene çok sevindim çok teşekkürler sevgilerimle canımmmm.

      Sil
  10. A AA makarna sevilmez mi kuzum sen gel bize beraber yiyelim getir o tavuklu makarnanı nasıl yeriz canavarız valla makarnanın.elin dert görmesin canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Sezgin'im gelirim getiririm canım oy doya doya seve seve iştahla makarna yicez desene yaşasın .

      Sil
  11. Gerçekten çok şık olmuş. Benim de belli zaman aralıklarıyla canım böyle şeyler istiyor açıkcası. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili İlhan işte biraz hizmet edeyim dedim makarnaya böylesi şık bir tagliatellem oldu hem tadı hem görünümü şahaneydi.Çok teşekkürler.

      Sil
  12. Ooo bu nefis olmusa benziyor ellerinize saglik..sunumda harika:)) Afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şekerciğim şekerli lezzetim çok teşekkür ettim .Sevgiler canımmm.

      Sil
  13. Bitanem:)) ellerine sağlık nefis olmuş...
    Tatlım tariflerin çook özel seçkin balık tariflerinde süper...
    sevgiyle öpüyorum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Can Banu'mmm çok teşekkür ettim ne güzel övgüler nasıl mutlu oldum canımm benim güzel yüreklim.Öpücükler binlerce öpücükler canısı.

      Sil
  14. Canım ellerine sağlık nefis görünüyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Sibelciğim çok teşekkür ederim beğenmene sevindim.

      Sil
  15. tagliatelle ye bayılıyorum kıymalı yaparım ama tavukluda deneyeceğim eline sağlık
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaseminciğim ben de kıymalı makarnada hep burgu makarnayı tercih edip yapardım.Bir dahakinde bende seninkini deneyeceğim.Sevgilerimle canımmm.

      Sil
  16. Merhaba sevgili Vişnap. Makarna ama görüntü harika.:) ev yemeklerine hasret kaldım, olsunda bu makarna olsun diycek haldeyim.:) ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Mesut inan hiç bir lezzet kuzinede pişen herhangi bir lezzetin yerini tutmaz.Evet gerçekten Tagliatellem çok güzel oldu ama kuzinede közlenip fırınlanan patatesi tercih ederdim ben yine de.Sevgilerimle.

      Sil
  17. Makarnaya bayılırız biz ben yapınca seni çağırayım canım da bir defada bıkıncaya kadar yemek zorunda kalma.. Makarna nefis görünüyor ellerine sağlık, bayıldım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Feraycığım vallahi senede toplasan 2/3 paketi geçmez bizim ev de pişirdiğim makarna sayısı.Gelgelelim pilav her sofraya koy itiraz edilmez .Özlüyorum makarnayı dediğim gibi yapıyorum arada ee yani ye ye bıkıyorum bu seferde canım ne iyi ne güzel olur beraberce severekten yerdik üzerinede miss çaylarımızı içerdik.Sevgiler canım

      Sil
  18. Neredeyse beş çiftlik dolusu tavuk yemişimdir bu yaşa kadar o kadar çok severim tavuğu:)))
    ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayhhh deme kuğum yaşasın bende sabah öğle akşam yesem bıkmam bak bir tarifim var tavukla ilgili onu dene derim tavsiye ederim şayet yemeklerde kuş üzümü kayısı filan seviyorsan mutlaka dene canımm sevgilerimle.

      Sil
  19. misafirim gelse kesinlikle yapıcağım türden bir tarif bu :)
    oysa marketlerde elim hep gitmiştir bu makarna çeşidine ama hiç almamışımdır nasıl ne zaman yapıcam diye:)
    bak bu fikir oldu işte:)
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım leydimm tam bir görsel şölen oluyor.Dediğim gibi Tagliatelleri haşlama buhar sepetin de haşlarsan hiç şekilleri de bozulmuyor direk suyun içine koy sepeti haşlansınlar çek al bütün bütün canımmm şimdiden afiyetler olsun...

      Sil