Vişnap

Balık Salatası - Hamsi

0
Merhabalar.
Nihayet işittim lafın en en güzelini en şakasını evdekilerden:)
Hamsilerle bu kadar oynayıp haşır neşir içli dışlı olursam olacağı buydu.Hani demiştim ya hamsileri buhar da haşladım salata yapmak için ve de yaptım harika oldu.Hafifliği kalorisinin azlığı ile bence diyet lezzet olarak dahi her zaman yenir tüketilir,hem de tok tutar.
Bizler çok çok beğendik sizlere de mutlaka düşünürseniz yapmanızı tavsiye ederim hatta hamsi mevsimi geçmeden ısrarla yapın derim.
Malzemeleri:
Yarım kilo hamsi
1 Adet ufak kırmızı kapya biber
1 Adet yeşil sivri biber
1 Avuç maydanoz
1 Avuç dereotu
2 Sap taze soğan
1 Adet küçük kırmızı soğan
Yarım çay bardağı sızma zeytinyağı
Yarım limon suyu
Karabiber
Tuz
Tarifi:
Hamsilerimizi ayıklayıp orta kılçıklarını çıkartalım temiz su çıkana kadar yıkayıp süzgece alalım süzülsünler.Diğer tarafta kırmızı kuru soğanı piyazlık doğrayalım.Taze soğanları yeşil sivri biberi ayıklayıp yıkayıp ince kıyalım.Kapya biberimizi ocak üzerin de közleyelim,ince ince keselim.Maydanoz ve dereotunu yıkayıp ince kıyalım.Hepsini derince kaseye alalım.Ufak sos kasesin de sızma zeytinyağı ve limon suyunu çırpalım.

Buhar sepetimize hamsileri koyup az su ile buharda hamsilerimizi haşlayalım.Yaklaşı 8/10 dakika da pişiyorlar.Hamsiler soğuyunca kıyıp hazırladığımız yeşilliklerin olduğu kaseye alalım üzerine limonlu sosunu döküp tuzunu da serpip usulca alt üst ederek harmanlayalım balıklarımızı.

Eğer vaktimiz varsa bir yarım saat hatta bir gün önceden yapıp dinlendirdik mi tadı lezzeti çok daha güzel oluyor.Servis yapacağımız zaman salata tabağına alalım hamsi salatamızı üzerine değirmenden taze karabiber çekip servise sunalım.Yapacak olanlara afiyetler olsun.
İzlenimlerime gelince;İlk defa bu tarz salatasını yaptım ondan dolayı miktarını az tuttum.Bileydim bir kilo hamsiden yapardım.En kısa zaman da yine yeniden sık sık yapacağım,ben dahil evdekilerin hepsi çok çok sevdiler.

Tadını ben nasıl desem hah tamam buldum tıpkı dardanel ton balığına benzettim şayet dardenel ton balığı seviyorsanız hiç durmayın hemen yapın derim benden söylemesi.

Bir de bir de tam diyetlik sağlıklı hafif hamsinin o meşhur ağır kokusu da yok eee daha ne olsun bundan iyisi Karadeniz de olsun.Oyyy ben olayım Karadeniz'de bu dua da bana gelsin.
Sevgilerimle hoşçakalın..





0 yorum:

Yorum Gönder