Vişnap

Pastırmalı Humus

0

Merhabalar.
Gün boyunca baş ağrısı ile geçti günüm.Nihayet gecesi geçti gitti bitti şükür.Neremiz ağrısa hemen canımızı orada hissediyoruz.

Can nasıl güzel nasıl kıymetli ki çok sevdiklerimize canım diye hitap ediyoruz da acaba o canım dediklerimiz bunun değerini biliyorlar mı?Sanmıyorum çok çok az bileni vardır onlar da zaten davranışları ile kendilerini belli ediyorlar.

Humus tarifine gelince ömrümde 2 veya 3 kere dışarıda yedim humusu ve ne sevdiğimi ne de sevmediğimi anlayamadım.Son kesin kararımı kendi yaptığım humusu yedikten sonra verdim,notumu aşağıda yazdım.
Malzemeleri:
1 Su bardağı nohut
6/7 Yemek kaşığı tahin
3/4  Diş sarımsak
Yarım adet limonun suyu
1 Çay bardağı + -  nohutun haşlama suyu humusun aldığı kıvama göre
1 Çay bardağı sızma zeytinyağ
1 Çay kaşığı dolusu kimyon
1 Çay kaşığı tuz
Üzeri İçin:
100 Gr pastırma
1 Çay kaşığı kırmızı toz biber
2 Yemek kaşığı fındık yağı
Tarifi:
Nohutları geceden soğuk suyla ıslatalım.Ertesi gün düdüklü tencerede nohutları iki parmağımız ile sıktığımızda ezilecek kıvamda olana kadar haşlayıp pişirelim.Kabuklarını mutlaka soyalım lezzetinin çok çok güzel olması için.

Kabuklarını soyduğumuz nohutları robotta pürüzsüz olana değin ezip püre haline gelmesini temin edelim.İster robot içinde ya da geniş büyük kaseye alıp nohut püremizi üzerine tahini,limon suyunu,rendelediğimiz sarımsakları,tuzu,sızma zeytinyağını,kimyonunu ilave edip azar azar kontrollü olarak haşladığımız nohutun suyunu katıp kaşıkla homojen olana kadar karıştırmaya devam edelim.Kıvamı ne çok koyu ne de sulu olsun."Durdukça humusun kıvamı koyulaşıyor"

Humusu ister porsiyonluk güveç kaplarına alıp kaşığın tersi ile üzerine şekil verelim.Kızdırdığımız fındık yağı ile bir iki dakika kadar hafif pastırmaları soteleyip üzerine kırmızı toz biberi ilave edip karıştıralım.Bu pastırmalı karşımı humusların üzerine eşit olarak yayalım, ister 180 derece ısılı fırında 5/10 dakika fırınlayıp ya da direk fırınlamadan maydanoz yaprakları eşliğinde servise sunalım.
Ben yiyeceğimiz kadarını verdiğim ölçülerin yarısını fırınlamadan hazırlayıp direk servis tabağına alıp üzerine sotelediğim pastırmaları koyup maydanoz yaprakları ile servise sundum.Kalan diğer humusun yarısını da kapaklı saklama kabı ile buzdolabına kaldırdım.

Sevdim mi son kararım ne humus ile ilgili.? Evet dediğim gibi ne sevdiğim ne sevmediğim hala belli değil.Öyle aman humus olsa veya yapsam da yesem diyeceklerden değilim.Olduğunda da olur neden olmasın deyip yerim.Humusu sevmenin özeti ben de bu. Sevgilerimle..
Not : Yarısını sakladığım humusla değişik güzel hoş bir başka tarif yaptım çok yakında onu da yayına vereceğim.Şimdilik süpriz olarak arşivde beklemede kalsın:)












0 yorum:

Yorum Gönder