Vişnap

Pazı Sapı Turşu Kavurması

0
Merhabalar.
Kısa bir tatil kısa bir mola verip sosyal medyayı interneti ardımda burada İstanbul'da bırakıp gittim Görele'ye.
Ve ruhun bedenin duyguların,aklın beynin arınması ile huzuru Görele'de bırakıp yine yeniden İstanbul'un stresli yaşamına merhaba dedim zorunlu olarak hiç istemesem de.
Şunun farkına vardım ki bu gidişimde her gittiğimden daha da çok uzaklaşıp sevmez oluyorum İstanbul'u.Bana kalsa Görele'ye temelli yerleşip arada bir İstanbul'a gelirim de şartlar buna uygun değil maalesef:(

Madem Görele ve Karadeniz dedim oraların güzel yöresel bir tarifi "pazı sapı turşu kavurması"ile güzel lezzetli bir tarif paylaşayım bugün.

Pazı sapı turşumuz Görele'den gelmişti onun yanı sıra taze fasulye turşusu da yerini almıştı soframızda.Oraların turşuları çok güzel oluyor bunda turşuyu kurup emek veren öpülesi maharetli ellerin çok büyük katkısı var bence.Bir de oraların toprağında yetiştiği için sebzelerin lezzetleri de çok farklı.

Ya hamsilerine ne demeli,ne çok yedim bu gidişim de çok sevdiğim meşhur pidelerini dahi gözüm görmedi varsa yoksa balık.Hamsi tereyağlı ala balık mezgit ahh ya kaya levreğinin tadını unutmam ise asla mümkün değil.Bir de hep görüp hiç yemediğim zargana balığını da bu gidişimde denedim yedim sevdim mi?ehh fena sayılmazdı.

Özlemişim yazı yazmaları ve hemen kendime dur yeter deyip tarifime geçiş yapmam lazım uzun uzun yazılarımla sizleri bıktırıp yormak istemiyorum.<3
Malzemeleri:
Pazı sapı turşusu "2 yemek tabağı dolusu"
2 Yemek kaşığı tereyağ
1 Yemek kaşığı fındık yağı
Kuru soğan "2 orta boy"
Kırmızı pul biber 1 tatlı kaşığı"
Karabiber "1 tatlı kaşığı"
Tarifi:
Pazı sapı turşularını bidondan alıp yıkayalım.Yaklaşık yarım saat kadar arada bir iki defa suyunu değiştirerek suda bekletelim,fazla tuzundan arınması için.


Kuşaneye tereyağ ve fındık yağını alıp eritip kızdıralım.Yemeklik veya piyazlık kabaca doğradığımız kuru soğanları katıp hafif karemelize olana kadar kavuralım,kırmızı pul biberini ilave edelim.
Suda beklettiğimiz pazı turşularını süzgeçe alıp elimizle hafifçe fazla sularını sıkıp kavrulmuş soğanlara ilave edip beraber kavuralım.

Yağına kalıp hafif cızırdamaya başlayınca karabiberini ilave edip hafif karıştırıp ateşi kapatalım ve sıcak olarak servise sunalım.
Tarifimi yazarken bu arada akşam yemeği için kuru soğanları kavuruyordum kadın budu köftenin ön hazırlığı olarak.
Benden sizlere minicik bir sır yaktım onları:)

Dalmışım nasıl dalmaksa yazı yazmaya:)Neyse gidip tekrardan kuru soğanları doğrayıp kaldığım yerden devam edeyim akşam yemeği hazırlıklarıma.Sevgi ile mutlulukla ve de "aşk" ile kalın.










0 yorum:

Yorum Gönder