Vişnap

Kuru Hurma Tatlısı Antep Fıstıklı Kaymaklı

0
Merhabalar..
Kuru hurmadan tatlı daha önceleri dışarıda yedim sevdim ama kendim hiç yapmamıştım.Oysa çok güzel pratik bir tatlı da benim tatlıyla pek aram olmadığı için sanırım.

Geçen aklıma geldi evde kaymak vardı hem onu da değerlendirmiş olurum düşüncesi ile onları öncesi şekerli su şerbet ile ıslatıp beş on dakika beklettim.Daha fazla süreye gerek görmedim zira kuru hurmalarım oldukça yumuşak ve büyük Kudüs Hurmalarıydı.Eğer sizler yapacak olursanız ve de hurmalarınız  kuruysa şerbet için de bekletme süresini daha fazla tutun derim.
Malzemeleri:
15/16 Adet iri yumuşak kuru hurma
10/12 Tatlı kaşığı kaymak
1 Büyük çay bardağı dolusu iç antep fıstık
2 Yemek kaşığı toz şeker
3 Yemek kaşığı esmer toz şeker
6/7 Yemek kaşığı su
Üzeri için çikolata veya  karamel sos
Tarifi:
Kuru hurmaları yıkayıp süzdürelim ve çekirdeklerini hurmaları zedelemeden keskin bıçakla çıkartalım.Ufak sos tenceresine toz şekeri ve esmer toz şekerini,suyu koyup bir iki taşım kaynatıp ateşin altını kapatalım.Şerbetin içine kuru hurmaları atalım 10 dakika kadar bekletelim içinde.

İç antep fıstıklarını kesme tahtası üzerine alıp bıçağın yanı ile üzerlerine hafifçe bastırıp iri kalacak şekilde bölelim.

Şerbetin için de beklettiğimiz kuru hurmaları alıp  içlerine biraz iç antep fıstık koyup kaymak ilave edelim.Kaymağın üzerine de fıstıkları koyalım servis tabağına dizelim.

Servis sırasında üzerlerine isteğe göre çikolata sos veya benim tercihim her ne kadar çikolata sosu çoğunluk kullanmış olsam da karamel sos ile süsleyip servise sunalım.

Not:Bir kaç tanesini ceviz içli yaptım,harika oldu hatta bana kalsa tamamını cevizli yapardım.Sevgiler mutluluklar ve dünyanın tüm güzellikleri sizlerin olsun.


































0 yorum:

Yorum Gönder