Vişnap

Terbiyeli Yıldız Şehriye Çorbası Et Suyuna

0

Merhabalar.
Dün ilikli kemikli et kaynattım aklımda olan et suyuna annem usulü un kavurarak kırmızı mercimek çorbası yapmaktı.Saatler ilerleyip akşam yemeği vaktine az kalınca yıldız şehriye çorbasına dönüş yaptım.

Artık süzme mercimek çorbasını daha sonra yaparım.Onun işi biraz el oyalıyor çünkü dediğim gibi annem usulü tel süzgeçten geçirmek istiyorum blendır kullanmadan.Bence lezzeti inanılmaz güzel oluyor,hele de et suyuna sabah kahvaltı da dahi içerim.
Malzemeleri:
5 veya 6 su bardağı et suyu
Yarım su bardağı yıldız şehriye
1 Yemek kaşığı tereyağ
Tuz
Terbiyesi İçin:
1 Adet küçük boy yumurta
Yarım limonun suyu
Tarifi:
Tencereye tereyağını alıp eritelim,üzerine beş,altı su bardağı et suyunu ilave edip kaynamaya bırakalım.Tuzuna bakarak gerekirse az tuz ilave edelim.
Et suyu kaynayınca içine yıldız şehriyeleri atıp arada karıştırarak pişmeye bırakalım.Çok çabuk piştiği için bu aşamada dikkat edelim fazla pişip dağılmasın şehriyeler.Hafif diri kıvamda olsunlar.

Diğer tarafta cam veya porselen bir kasede terbiyesi için yumurtayı,limon suyunu çırpıcı ile iyice çırpalım.Terbiyeye çorbanın suyundan bir iki kepçe et suyunu azar azar katarak karıştırıp çırpıp terbiyenin ısısını çorbanın ısısına denk getirelim.

Ağır yavaş yavaş bir yandan çorbayı devamlı karıştırarak terbiyesini çorbaya ilave edelim.Terbiyesi ile de beraber bir kaç dakika daha beraber kaynatıp ateşin altını kapatalım.

İsteğe bağlı olarak üzerine tere yağında yaktığımız kırmızı pul biberle servise sunalım.Benim tercihim sade olup üzerine servis sırasında kendimin kuruttuğu kereviz yapraklarından serptim bir de karabiber.


İsteğe bağlı olarak limonlu yumurtalı terbiyeye birer yemek kaşığı un ve yoğurtta ilave edilir."Ben tercih etmiyorum zira şehriye çorbalarına un katıldığı zaman durdukça koyulaşıyor,sevmiyorum çok koyu kıvamlı çorbaları.
SEVGİLERİMLE..







0 yorum:

Yorum Gönder