Vişnap

Papaz Yahnisi

0
Merhabalar.
Papaz yahnisi daha öncesi hiç yapmadım ve hiç bir yerde de rast gelip yemedim.Pişirmek için ise her zaman aklımda olup içinde sirke,tarçın ve baharatlarından  dolayı hep çekimser kalmıştım.Ondan dolayı hani sevmezsek diye miktarı az tutarak pişirmeye karar verdim,sonuç sevdik gayet güzel ve lezzetli oldu.
Aklımda olup yapmak için hep geri durduğum bir tarif daha var en kısa zaman da onu da pişirmek istiyorum.Ki yan ev komşum sevgili Özlem yapıp hiç beğenmediklerini hatta kedilere attıklarını söylediği "elbasan tava" Buna rağmen deneyip pişireceğim onu da.


Malzemeleri:
3 Yemek kaşığı tereyağ
500 Gr Dana eti
350 Gr arpacık soğan "kıska"
3 Diş sarımsak
Yarım çay bardağı elma sirkesi
1+1/2 Su bardağı et suyu
1'er çay kaşığı karabiber,kimyon,tarçın,yeni bahar
Tuz
Tarifi:
Dana etini ister iri kuşbaşı ister uzunlamasına kalın olarak doğrayalım.Tencereye tereyağını alıp eritelim içine etleri alalım.Yüksek ateşte sık sık karıştırarak soteleyip etleri mühürleyelim.

Ateşin altını en kısığa getirip etler kendi saldığı suyu çekene kadar pişirmeye devam edelim.

Kabuklarını soyduğumuz kıska soğanları ve sarımsakları bütün olarak içine katıp sotelemeye devam edelim.

Baharatlarını,tuzunu ve sirkesini katıp sıcak olarak et suyunu verelim.Papaz yahnisini et suyu ve baharatlarla beraber 1o/15 dakika daha pişirip bütün malzemelerin birbiri ile özleşip lezzetini alarak pişmesini sağlayalım.

Sıcak olarak yanında tereyağlı pirinç pilavı "bulgur veya frik pilavı ile servise sunalım.Yapacak olanlara afiyetler olsun.
Dana etim yağsız olduğundan dolayı 3 yemek kaşığı tereyağ kattım.Az yağlı olursa etiniz ve de fazla yağlı sevmezseniz 2 yemek kaşığı tereyağı bence yeterli gelir.SEVGİLERİMLE..












0 yorum:

Yorum Gönder