Vişnap

Kaymaklı Ballı ve de Cevizli Börek

0

Merhabalar.
Uzun zamandır bana arıza  sinyallerini veren bir çok işlerimi hep ihmal ettim ettim buna kendi sağlığım da dahil.Ve buraya kadar deyip en başta bilgisayarım son noktaları koymaya başlayıp beni yarı yolda bıraktı bırakacak.Bakalım "ben beni ne zaman yarı yolda bırakacağım" yakındır..

Pc im ne zamandır şarj tutmuyor kablosunu yolladım sağlam çıktı.Sorun büyük ihtimal pc in kendisinde off zaten artık pc imi ne zamandır sevmiyorum soğudum ondan.Dün gece devamlı kapandı durdu beni deli etti.

Bir ara masa üstü bilgisayarına geçtim bir yabancı geldi bana yüzü ekranı suratı oysa bir zamanlar ne çok severdim masa üstü bilgisayarımı:)
Offff  o da bir türlü açılmak bilmiyor insanın yarı ömrü gidiyor.Format atılmak istiyorda ne zamandır hiç açmadığımdan unuttum gitti.

Ya telefonuma ne demeli işte onu çok seviyorum yine telefon alacak olsam mutlaka iphone olur.O da bakımdan geçmek istiyor güncellemeleri bir türlü yapamıyorum kabul etmiyor.Neresine kabul etsin ki hafızası doldu tek kare fotoğraf dahi çekemiyorum.Olan fotoğrafları da bilgisayara yüklemek istemiyorum.Sanırım ne kadar kıyamayıp istemesem de hepsini sileceğim.Kaldım kararsız bildiğim benim en kısa zamanda servislere gidip hepsini halletmem gerekiyor.

Ve gelelim mi artık ballı kaymaklı nefis ötesi böreğimin tarifine tek kelime ile lezzeti süper oldu.Kaymak köyden gelen hakiki su katılmamış sütün üzerinde oluşan hakiki kaymaktan bal derseniz o da Görele'den esaslı saf  bal.
Ve devamı aşağıda..
Malzemeleri:
10 Adet baklavalık yufka
1 Adet böreklik yufka
300 / 350 Gr kaymak
Yarım su bardağı bal
 1 Su bardağı iri kıyılmış ceviz içi
Ara Sos Malzemeleri:
1 Çay bardağı fındık yağı "200 ml"
Yarım çay bardağı süt "100 ml "
1 Yemek kaşığı un
Yarım paket kabartma tozu
Üzeri İçin:
Kalan ara sos malzemesi "3 yemek kaşığı"
Yarım çay bardağı ceviz çok ince kıyılmış
&
 Tarifi:
Ara sos malzemesi için fındık yağı,süt,kabartma tozu ve unu kaseye alıp çırpalım.
20 cm lik yuvarlak fırın tepsisinin her yanını yumuşak margarinle yağlayalım.
1 adet böreklik yufkayı kenarlarını tepsinin dışında bırakarak fırın tepsisini ortalayarak serelim.Üzerine hazırladığımız sosu fırça yardımıyla sürüp soslayalım.5 adet baklavalık yufkayı elimizle bölerek ve arada üzerlerine sosundan sürerek soslamaya devam edip bitene kadar üst üste döşeyelim.

Arasına bol kaymak sürüp kaşığın tersi ile yaydıralım.İri kıydığımız ceviz içlerini serpelim.Hepsinin üzerine bal döküp eşit olarak yayalım.

Diğer kalan 5 adet baklavalık yufkaları da elimizle bölerek ballı kaymaklı cevizli harcın üzerine aralarına sık sık sos sürerek döşeyelim.

Tepsinin dışında kalan böreklik yufkayıda tepsinin ortasına çevirip kapatalım.Döşediğimiz böreğin üzerine fırça yardımı ile kalan sos malzemesini sürelim.Bir miktar cevizi robotta hafif iri kalacak şekilde çekip"ceviz kırması" böreğin üzerine serpelim.

Ön ısıtma yaptığımız 190 derece ısılı fırına atıp her tarafı nar gibi kızarana kadar pişirelim.
Nihale üzerine çıkarıp fazla soğutmadan "ilk sıcağı çıksın"yanında demli çay eşliğinde servise sunalım.
Çok mükemmel çok lezzetli çok harika bir börek oldu bu çok çok  çoklar bitmez bitiremem sizlerin de yapıp denemenizi tavsiye ederim.

Sevgi ile aşk ile kalın.Ve de ballı kaymaklı cevizli börekler olsun hep sofranızda o sofralarınız  her daim ve hep çok bereketli olsun.









0 yorum:

Yorum Gönder