Vişnap

Tahin Helvalı Kaymaklı Sigara Böreği

0

Merhabalar.
Ev de sade tahin helvası vardı birazını yedik bitmedi yarısı kaldı da kaldı.Aklıma onlardan börek yapmak geldi fakat acaba fıstıklı helva olaydı daha mı bir güzel olurdu diye düşündüm ve sade helvayı öylece bıraktım."İler ki günler de onlardan ya kek ya da kurabiye yapmayı düşünüyorum"
Gittim marketten fıstıklı tahin helvası aldım.Halbuki kalan tahin helvasını değerlendirmekti maksadım olmadı olamadı aklım fıstıklı helvaya takılınca:)

Hazır köyden gelen süt ve onun miss gibi kaymağı da var değerlendirmek şart işte tam zamanıydı ne zamandır aklımda olan tahin helvalı böreği yapmanın.

İlk yapacağım için hani sevilir veya aksi ya sevilmezse diye miktarı az tuttum.Bir de tereddüt ettim acaba içine koyacağım kaymak ağır yapar mı?Muhakkak çok lezzet katacağı kesin de bir an endişe edince ben de yarısına kaymak ilave ettim.

Sonuç harika oldu bir daha her yapışımda hepsinde kaymakta mutlaka olacak olağan üstü lezzet kattı böreklere.Bu böreklerin tek eksi yanı acayip kalori yüklü olması kilo sorunu olmayanlara düğün bayram yapıp yapıp yesinler istedikleri kadar.Benim gibi kilo almak istemeyenler de arada sırada yapsınlar derim:)
Malzemeleri:
2 Adet yufka
400 Gr fıstıklı tahin helvası
1o0 Gr iç antep fıstığı
100 Gr kaymak
Fındık yağı
Üzeri İçin:
Pudra şekeri
Çikolata sosu
Antep fıstık kırıkları
Tarifi:
Her bir yufkayı 8 eşit üçgene keselim.Toplamda 16 adet sigara böreğimiz olacak.Fıstıklı tahin helvasını kaseye alıp çatalla hafif ezelim.Antep fıstıklarını bıçakla irice kıyalım.

Üçgen yufkanın geniş kenarına yeteri kadar fıstıklı tahin helvasından koyup üzerine birer tatlı kaşığı kaymak ve birer tatlı kaşığı kadar iri kıydığımız antep fıstığını eşit olarak koyup yayalım.Yanlardan içe doğru kıvırıp yukarıya doğru rulo yaparak saralım.Uç kısmının açılmaması için suyla ıslatıp yapıştıralım.

Diğer üçgen yufkalar bitene kadar aynı işleme devam edelim.

Kızartma tavasına bol fındık yağı koyup kızdıralım.İçine tahin helvalı börekleri atıp orta ısılı ateşte nar gibi olana kadar kızartalım.Kızaranları kağıt havlu serdiğimiz düz tepsiye tek sıra halinde alalım.Üst üste koymayalım ki birbirlerini ezip o sıcaklıkları ile birbirlerini yumuşatmasınlar.
Bizler çok çok sevdik lezzetini tahin helvalı böreklerin,her ısırmada işte mutluluk sebebi bu dedirten bir tattı adeta.Hatta bir ara kakaolu tahin helvası ile yapıp üzerine pudra şekeri ile karışık bol kakao serpmeyi düşünüyorum.Sanırım tiryakilik yaratacak bu tarif bizde.SEVGİLERİMLE..







0 yorum:

Yorum Gönder