Vişnap

Yer Fıstıklı Baharatlı Bal Kabaklı Kurabiye

0
Merhabalar
Bal kabağı tatlısı yaptım Allah'ım yok işte bir türlü sevmedim sevemedim  şu nimeti nedense.Bir şans verip bir kısmı ile kurabiye yaparsam belki yerim diye yaptım kurabiyeleri.Biraz baharat biraz şeker un fıstık kattım karıştırdım yaptım kendimce bir şeyler sonuç evet güzel oldu sevdim sevdiler.

Yeni yıl konseptine uysun diye üzerlerine bol pudra şekeri serpip kar yağdırdım kurabiyelerimin üzerlerine.Ne güzel oldular geçtim karşılarına bir süre onları izledim izledikçe hepsini tek tek sevesim geldi:)
Malzemeleri:
1 Kahve fincanı bal
2 Yemek kaşığı yoğurt
1.5 Çay bardağı toz şeker
1 Adet yumurta
1 Çay bardağı süt
1 Çay bardağı fındık yağı
Yarım su bardağı tahin
1 Su bardağı tuzsuz kırık yer fıstığı
1.5 Su bardağı püre haline getirilmiş bal kabağı tatlısı
1'er tatlı kaşığı toz zencefil,tarçın,yeni bahar
1 Çay kaşığı toz karanfil
Çay kaşığı ucuyla muskat rendesi
1 Paket kabartma tozu
1 Çay kaşığı karbonat
Aldığı kadar un "hamurun kıvamı hafif ele yapışacak yumuşaklıkta olacak"
Tarifi:
Hamur yoğurma kabına oda ısısında olan kurabiye malzemelerinin hepsini alalım.Kontrollü ve eleyerek ununu,karbonatı ve kabartma tozunu ilave edelim.Bir yandan elimizle yoğuralım.

Diğer yanda kabak tatlısından bir miktar blendıra alıp bir iki tur döndürüp püre haline getirelim.Yaklaşık bir buçuk su bardağı kadar olsun.

Bal kabağı püresini ve baharatları da ilave edip yoğurmaya devam edelim.Kıvamı hafif ele yapışacak yumuşaklıkta olsun.

Kurabiye hamurunu yarım saat kadar buz dolabında dinlendirelim.Elimizi sıvı yağla hafif yağlayıp cevizden az büyük parçalar koparıp yuvarlayalım ve yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine az aralıklarla dizelim.Ön ısıtma yaptığımız 180 derece ısıya ayarlı fırında alt üst konumda kızarana kadar pişirelim.Benim fırınımda yaklaşık 15 dakika yeterli geldi.Kurabiyeleri çıkartıp tel ızgara üzerinde veya tepsisin de soğumasını bekleyelim.Servis yaparken isteğe göre üzerine pudra şekeri serpelim.Yapacak olanlara şimdiden afiyetler olsun..
Ben de olduğu gibi sizinde hazır da kabak tatlınız varsa bir kısmını blendırda çekip veya çatalla ezip püre haline getirelim.Yoksa şayet bal kabak dilimlerinin bir kısmını şeker ilavesi ile pişirelim.Kabak tatlısı yaparken benim ölçüm bir kg kabak için yaklaşık 300 gr kadar toz şeker kullanıyorum. 

Bu ölçülerle yaklaşık 35/37 adet kurabiye çıktı size çok gelirse yarı ölçülerle yapabilirsiniz.Pişerken mutfağa baharat kokuları hakim oldu öylesi güzel bir koku ki pişsede bir an önce yesek dedirtiyor.Yani demem  şu ki sizlere de yapmanız için tavsiye ederim.Baharat miktarları size kalmış istediğiniz ölçüleri kendi damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz.Bize bu baharat ölçüleri iyi geldi hepsi kararındaydı.

Yeni yıl dünyaya barış mutluluk huzur getirsin.
En çokta ülkeme TÜRKİYE'me hayırlı olsun güzellikleri ile gelsin 2016 yılı.
SEVGİLERİMLE..


























0 yorum:

Yorum Gönder