Vişnap

Kıymalı Gonca Gül Börek.

0
Merhabalar.
Bu sıralar yine başım böbrek taşlarımla dertte bulantıları öyle kötü ve farklı ki bambaşka bir bulantı bu.Hemen anlıyorum böbrek taşları ile alakalı olduğunu.Sanırım yine yeniden taş oluşuyor.Ne hali varsa görsün deyip bıraktım kendi haline yeter ki böbrek sancım tutup beni hastanelik etmesin de ben razıyım bulantısına.

Ve geldim geldim böreğime ve tarifini yazmaya lafı daha fazla uzatmayacağım.

Geçenler de aynı gün yaptığım fiyonk böreğin yanı sıra bir de gonca gül börek yaptıydım o gün demiştim ya bir de bir sürü laflarımı uzata uzata yazdım durdum,bugün kısa kesip hemen tarifime geçiyorum:)

Bu da çok güzel börek oluyor da takıldığım nokta böreğin adı,gülün gonca hali bu değil ki bu olsa olsa açmış reçellik güller gibi.Gonca henüz açmamış olan güldür.Her neyse yapan yapmış ve adını da gonca gül demiş rıza gösterelim.
Malzemeleri:
 2 Adet yufka
1 Yemek kaşığı fındık yağı
2oo Gr kıyma 
1 Adet orta boy kuru soğan
1 Adet yeşil biber
Yarım çay kaşığı kara biber
Yarım çay kaşığı kırmızı pul biber
1 Çay kaşığı tuz
Ara Sos Malzemeleri:
Yarım su bardağı et suyu veya sade su
Yarım su bardağı fındık yağı
1 Yemek kaşığı sirke
1 Yemek kaşığı un
Üzeri için:
 1 Adet yumurta sarısı
Çörek otu

Tarifi:
Kuru soğanı yemeklik doğrayalım.Biberin sapını tohumunu çıkarıp incecik kıyalım.Tencereye fındık yağını alıp soğanları ve biberleri katıp soteleyelim.Kıymayı ilave edip kavurmaya devam edelim.Baharatlarını ve tuzunu katalım.Ateşin altını kapatıp ılınmasını bekleyelim.

Yufkaları ister tek tek ister üst üste koyup tam daire şeklinde açalım ve dört eşit üçgen olacak şekilde keselim.Toplamda 8 adet gonca gül böreğim oldu.Bildiğimiz klasik gül böreği kesimi.İlk üçgen yufkayı tezgaha alalım.

Bu arada ara sos "et suyu,fındık yağı,sirke ve un" malzemelerini bir kasede çırpalım.Tezgaha aldığımız üçgen yufkanın her tarafını soslayalım.Varsa eğer et suyunuz  sos olarak kullanmanızı özellikle tavsiye ederim çok ayrı harika bir lezzet veriyor böreklere.

Yufkanın tam ortasına parmağımızı koyup saat yönünde sağa doğru tamamen çevirelim bir yandan da kenarlarının düzgün olmasını sağlayalım.Ortada ki boşluğun içine bir minicik yufka parçası koyalım tabanı ince olup malzememiz yufkayı yırtmasın diye.Bu boşluğa kıymalı harçımızı koyalım "2 yemek kaşığı kıymalı harçı gayet rahat bir şekil de aldı.
"Endişem vardı ya o boşluk çok az malzeme alırsa yufkası bol malzemesi az bir börek olursa diye"Olmadı.

Büzdüğümüz yufkanın kenarda kalan kenar kısımlarını sağdan soldan malzemenin üzerinin her tarafını kapayacak şekilde kapatalım.
Böreği nazikçe ters çevirip işte o an da pile pile şekil almış böreğin en güzel halini görünce aaa ne güzel oldu şekli deniyor.
Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine alalım.Diğer üçgen yufkalar bitene kadar aynı işleme devam edelim.Üzerlerine yumurta sarısı sürüp bol çörek otu susam serpelim.Bütün börekleri fırın tepsimize alıp 190 derece ön ısıtma yaptığımız fırına verip üzerleri ve altları nar gibi kızarana kadar pişirelim.Yapacak olanlara afiyetler olsun.
Bugünler de blog yazılarıma hükmüm geçmez oldu ben onları sağa çekiyorum kaydetiyorum bakıyorum onlar ortada toplanmışlar.Defalarca uğraştım denedim yok olmuyor olmuyor,olmazsan olma ve ne halin varsa gör dedim.
Bir aralar eskiden yine aynı sıkıntı olmuştu sonradan kendiliğinden düzelmişti.İster düzelsin ister düzelmesin benden yana her bir harfim kelimem  azatlılar canları nerede durmak istiyorsa orada yerlerini alsınlar isterlerse sola kaysınlar:)Yeter ki silinip yok olmasınlar.!

Bir süreliğine buralar da olmayacağım döndüğüm de görüşmek üzere günleriniz gonca gül tazeliğinde ve güzelliğinde geçsin.
Rabbime emanet olun.SEVGİLERİMLE..










0 yorum:

Yorum Gönder