Vişnap

Tavuklu Patates.

0
Merhabalar.
Tavuklu patates yemeğini bugün öğlen yemeğine yaptım ustalara hani demiştim geçenler de bizde tadilat işleri var diye.Hala bitmedi az kaldı ama sıkıldım iyice bitse de herkesler işlerine dönse ben de kendi işlerime baksam.

Bir yandan yemek işleri bir yandan sofra kurma telaşı diğer yandan salata yapıyorum o an tutundum bu kadar işlerimin arasında bir de yemeğin fotoğraflarını çekmeye kalkıştım.Tencerede öyle güzel görünüyordu ki sanırım o an karnım açtı ondan dolayı  güzelliği es geçemedim.

Aceleyle çekilen fotoğraflar bilmem ne kadar güzel olur artık ortam sakinleyip kendime kaldığımda pc ye yüklerim fotoğrafları içime sinerse tarifini de yazarım diye aklımdan geçenler bunlardı.Bilinen tarif,maksat bloğum boş atıl durmasın güncellensin istiyorum.

Bu arada çayımı demledim ve hiç yapmadığım bir şey yaptım ekmeğimin arasına helva koydum ve bir yandan onu yiyorum.Bir an rahmetli babam aklıma geldi benim canım babam pek yerdi çok severdi hatta ekmekle üzüm de yerdi.İş yerinde çalışırken asla dışarıda yemek yemez bu tür yiyeceklerle karnını doyururdu.Bende bazen okuldan çıkışta hafta sonu filan yanına gittiğimde hep ton balığı yerdim.Taaa o zamanlardan balıklarla aram iyiymiş hep sevmişim onları.

Şu an içime ruhuma öyle çok hatıralarımı yazma istekleri geldi ki bir başlasam yazmaya sayfalar dolusu yazarım da hiç zamanım yok ki.Geçmişimi sevdiklerimi çok özledim.
Hasretler ya seni geçmişini bilen aynı hatıraları paylaştıklarınla oturup sohbet ederek ya da imkanlar yoksa o an yazıp çizerek gideriliyor.
Malzemeleri:
500 Gr tavuk göğüs "kemiksiz"
500 Gr tavuk but "kemiksiz"
1 Yemek kaşığı tereyağ
1 Yemek kaşığı fındık yağı
1 Adet orta boy kuru soğan
1 Diş sarımsak
1 Adet kırmızı kapya biber
2 Adet çarliston biber
1 Adet orta boy domates
1 Tatlı kaşığı acı biber salçası
 2 Adet orta boy patates
1 Tatlı kaşığı tuz
1 Kahve kaşığı kırmızı pul biber
1 Çay kaşığı karabiber
 1 Tatlı kaşığı kekik
Yarım çay kaşığı zerdeçal
Tarifi:
Kuru soğanın kabuğunu soyup kabaca piyazlık doğrayalım.Biberlerin saplarını tohumlarını çıkarıp yıkayıp irice doğrayalım.Kuşaneye tereyağını fındık yağını alıp eritelim.İçine soğanları sarımsağı ve biberleri alıp soteleyelim.Yumuşayıp hafif şeffaflaşınca salçasını,baharatlarını ve tuzunu ilave edelim.İçine yıkayıp kuşbaşı doğradığımız kemiksiz tavuk etlerini atalım kavurmaya devam edelim.

Patatesleri soyup yıkayalım kurulayıp kuş başı doğrayalım.Kızartma tavasına bol fındık yağı koyup kızdıralım içine patatesleri atalım kızarsınlar.Kevgirle alıp kağıt havlu üzerinde fazla yağlarını süzdürelim.

Kızarttığımız patatesleri tavukların üzerine koyup hafif üzerini geçecek kadar sıcak suyunu verelim.Bir iki taşım kaynayınca yıkadığımız domatesi mini kuş başı doğrayıp katalım.Hepsi beraber pişmesi için ateşin altını kısıp 10 dakika kadar ateşte tutup pişmesini sağlayalım.Yanın da tereyağlı pilav veya makarna eşiliğinde servise sunalım.Yapacak olanlara afiyetler olsun.
Sevgilerimle..









0 yorum:

Yorum Gönder