Vişnap

Pizza Bazlama

0
Merhabalar.
Hayat yorucu bu yorgunluk üzerine bir de kendini bilmez bazı cahil insanların ki onlara insan dahi demek gelmiyor içimden.Ruhları körelmiş insani duygularını kimbilir hangi menfaat çıkarlarını düşünürken kaybetmişler.Bu tür yaratıkları mümkün olduğunca kendimden çevremden hep uzak tutmaya çalışmışımdır.Fakat öyle anlar oluyor ki onlar size bir şekilde ulaşıp zarar veriyorlar.Ve ben bunları Yüce Rabbime havale edip bunlar yeryüzünden yok olsunlar diye dua ediyorum.Kaç günlerdir canım sıkkın bunlar yüzünden.Elbet beklediğim günler güzellikleri ile gelecek duru bir şekilde.Bu kalp gözleri kapanmış katran karalar kendi karanlıklarında kalsınlar,hatta bunlar ölsünler dahi istiyorum.Bir yandan da bu olanlar Rabbimin bir sınavıdır deyip şükretmeye çalışıyorum kah isyan kah şükür sıkışıp kaldım ikisinin arasında. Beterinden korusun bizleri Rabbim  her zaman.
&
Bugün ne zamandır aklımda olan bir türlü yapmaya fırsat bulamadığım bulamadım derken sıra gelmedi bazlama pizza yaptım.O kadar kolay o kadar çabuk hazırlanan bir tarif ki hepimizin sık sık yaptığı güzel bir lezzet.Şayet pizza hamuru mayalamaya vaktimiz yoksa hazır bazlamalarımız varsa evimizde mutfağımızda hemen çay suyunu ocağa koyup ateşin altını yakalım ve başlayalım şarküteri ürünlerini kesip doğramaya.Çay demini alana kadar sıcacık  pizzamız yemeye hazır olur.
Malzemeleri:
2 Tane bazlama ekmek
Ketçap
Kaşar peynir rendesi
Sucuk,salam,sosis
Çeri domates,Kırmızı kapya biber,yeşil köy biberi
Dilim zeytin siyah ve yeşil,mısır
Tereyağ
Kekik,kırmızı pul biber,tuz
Tarifi:
Şarküteri malzemelerini pizzalık olacak şekilde kesip doğrayalım.Kaşar peynirini rendeleyelim.Çeri domatesleri enine dilimleyelim,Biberlerin saplarını ve tohumlarını temizleyip enine keselim.

Bazlamaları keskin bıçakla düzgün olarak enlemesine ikiye keselim,4 adet pizza elde edeceğiz.Fırın tepsisine pişirme kağıdı serip üzerine enine kestiğimiz bazlamayı alalım.Fırınım mini olduğu için tek bir pizza bazlamayı aldı tepsim.Üzerlerine fırça yardımı ile her tarafına eşit gelecek şekilde ketçap sürelim.

Kaşar peynir rendesinin 3/4 kısmını ketçapın üzerine eşit olarak yayalım.Üzerine şarküteri malzemelerini,çeri domatesleri,biberleri,mısırları, ve dilim zeytinleri eşit olarak yayalım.Kalan 1/4 kısımlık kaşar peynir rendesini de üzerine ilave edip 190 derece ön ısıtma yaptığımız fırında kaşar peynirler eriyip pizzamız nar gibi kızarana kadar pişirelim yaklaşık 10/15 dakika yeterli oluyor.Sıcak olarak servise sunalım,yapacak olanlara afiyet olsun.

Not:Bim marketten pek fazla alışveriş yapmam kısıtlıdır aldıklarım.Bazı ürünlerini beğeniyorum alıyorum.Bazlamaları mesela Bim Marketten aldım diğer bazlamalara göre daha büyük ve pamuk gibi yumuşaklar.Bir de çok tahıllı tost ekmeğini beğeniyorum.Yağlı pişirme kağıdı ise tövbe mutfağa sokulmaz berbat kalitesiz düz sıradan kağıt..
Sevgilerimle..






0 yorum:

Yorum Gönder