Vişnap

Kuru Dutlu Kek

0
Merhabalar.
Geçen aktara baharat almaya gittiğimde ömrümde hiç almadığım almak için hiç istek duymadığım dut kurusu aldım.Bir iki yedim yedikçe hoşuma gitti bayağı güzeldi.
Acaba her dut kurusu aynı lezzette olur mu hani taze dut ağaçlarının her birinin lezzeti farklı oluyor.Karşı bahçemizde ki komşunun dutları çok bal gibi oluyor da diğer komşunun dutları işte aynı lezzette değil yavan yesen de olur yemesen de olur tat olarak.

Aldığım dut kurularını epey bir yedim canım sıkıldıkça çerez niyetine tv seyrederken filan.Sonrası mutfakta dolabın rafında unuttum kuru dutu az önce kek yapayım diye mutfağa geçtim.Düz sade annem usulü kek olsun istedim.

Çırptım hazır tam fırına atacağım rafta ki  ki dut kuruları ilişti gözüme acaba içine katsam mı filan derken tuttum bir iki avuç kattım içine.Sonuç eminim güzel olur.Kek fırında pişerken çay suyunu ateşe koydum ve şu an hem merakla bekliyorum lezzetini görünümü nasıl olacak diye hem de hemen pc nin başına geçip tarifini yazıyorum.


Belki de fotoğraf çekimi yetişmeyecek bile gün ışığına,şansıma artık.


Ve yetişti fotoğraflarım bu süre için de akşam yemeği hazırlıkları araya girince ara verip şu an tarifini kaldığım yerden yazmaya başladım nihayet kendime kaldığım saatler bu saatler.

Malzemeleri:
2 Adet yumurta
1 Su bardağı toz şeker
1 Çay bardağı fındık yağı
1 Çay bardağı süt
1 Su bardağı  oda ısısında su
1 Çay bardağı siyah kuru dut
1 Paket kabartma tozu
Aldığı kadar un (Koyu boza kıvamında)
Tarifi:
Oda sıcaklığında ki yumurtaları,süt,su ve toz şekeri keki çırpacağımız derin kaseye alıp çırpıcı veya mikser ile çırpalım.Toz şeker eridiğinde fındık yağını ilave edelim.Ununu ve kabartma tozunu eleyerek ölçülü olarak azar azar bir yandan da kek harçını çırparak katalım.Kıvamı koyu boza gibi olduğunda unlayıp elediğimiz kuru dutları katıp kaşıkla her tarafa eşit dağılmasını sağlayalım.

Kek kalıbını margarin ile yağlayıp her tarafına un serpelim.Fazla unlarını kalıbı ters yüz ederek hafifçe alttan vurarak silkeleyelim.

Kek harcımızı içine döküp 165 dereceye ayarladığımız soğuk fırına atalım.İlk 20/25 dakika fırının kapağını hiç açmayalım.Kekimiz kabarmaya başladığında fırın ısısını 170/175 dereceye getirelim.

Kek pişmeye başlayıp kalıbın kenarlarından ayrılmaya başladığında içine kürdan batıralım kürdan temiz çıktığında kekimizi fırından çıkarıp nihale üzerinde ilk sıcağının çıkıp ılınmasını bekleyelim.

Kalıbı ters yüz ederek servis tabağına aldığımız keki servise sunalım.Yapacak olanlara afiyetler olsun.
Daha önceleri kekleri önceden ısıtılmış fırına atardım keklerim şansa ya kabarır ya çökerdi.Ve bu durumdan dolayı bir aralar kek yapmaktan vaz geçmiştim.

Taa ki soğuk fırına atalı beri keklerim de sonuç her zaman garanti oldu ve o gün bugündür hep soğuk fırına atıyorum kekleri sizlere de daha öncesi denemediyseniz bir kereliğine denemenizi tavsiye ederim.
SEVGİLERİMLE.




0 yorum:

Yorum Gönder