Vişnap

Tava Böreği Kıymalı Patatesli

0
Merhabalar.
Dün akşam üzeri arkadaşıma gittim,kendisi tava böreği yapacak benim de  kalıp yemem için ısrar etti.Yok işlerim var kalamam sana gelmezden önce ütü yapıyordum içime darallar geldi öylece bıraktım ütüyü geldim dedim bana kızdı arkadaşım.
Evdeyken hiç canım iş yapmak istemedi bugün gün boyu ama gel gör şimdi akşam üzeri oldu ya içime bir iş yapma aşkı düştü gideyim yapayım bari hazır böyle coşmuşum boşa gitmesin filan dedim.Döndü tezgahtan bana doğru iyi git yap eksik kalma işten güçten dedi.İyice sinirlendi gözlerinde ki o bakışlarından tanırım arkadaşımı.

Kısaca 2 yufkası arttı bana fazla al sende yap börek deyince offf canım istemiyor ama aklımı da çeldin tamam ver dedim 2 yufka için ufak tavam var onda yaparım yeterli gelir yufka.

Eve geldim ufak tavamı bulamıyorum dolapları alt üst ettim yok yok kafamı taktım ya inatla aradım yok vakit geçiyor bıraktım bir boy büyük tavaya yaparım dedim.Eee bu sefer incecik börek olur offf dondurucu da lavaşım vardı bir tane o geldi aklıma durumu kurtardım başladım böreği yapmaya ara kata geldim dondurucudan kavrulmuş böreklik kıyma harcım vardı önce ki börekten artmıştı.Baktım az gelecek patates püresi yapmıştım bir gün öncesi onu da kattım.
Velhasıl ekleme bükleme börek oldu ama nasıl güzel oldu nasıl lezzetli oldu.Az olduğundan mı kayısı hoşafı ile yediğimden mi bilmiyorum bana çok güzel geldi.
Tarifini  hiç bloğa eklemeyi düşünmemiştim gece fotoğraf çekimleri hiç bir zaman güzel olmadığından.Yarısı kalınca ertesi günü bugün kalanları dilimledim tabağa koydum ve ani bir kararla bloğuma yazmaya karar verdim.
O kadar kolay ve pratik çabucak olan bir börek ki ilk defa yapmıştım ben bundan sonra sık sık ocakta tava böreği yapacağım.
Malzemeleri:
3 Adet yufka
150 Gr soğanla kavrulmuş kıyma
1 Çay bardağı patates püresi
Ara Sosu:
1 Ufak su bardağı fındık yağı
1 Ufak su bardağı süt
1 Adet yumurta
Ayrıca 1 yemek kaşığı margarin tavayı yağlamak için.
Tarifi:
Tavayı yumuşak margarinle altını kenarlarını iyice yağlayalım kenara alalım hazır olsun.Derin kaseye sos malzemelerini (fındık yağı,süt ve yumurtayı) alıp çırpıcı ile çırpalım.

İlk yufkayı alıp tavamızın çapı kadar ölçüp 5/6 şar cm kenarlarından sarkacak şekilde keselim.Tavanı dibine yayalım.kenarlarını dışa sarkıtalım.

Diğer yufkaları elimizle koparıp döşemeye başlayalım.Her katına bol sos dökelim her yanına gelmesi için dikkat edelim.Yarıya gelince kıymalı patatesli harcımızı döküp her yanına eşit olarak dağıtalım.

Kalan diğer yufkaları da aynı şekilde soslayarak bitene kadar döşemeye devam edelim.Yufkalar bitince kenarlarını içe döndürelim ve üzerine biraz yumuşak margarin sürelim.Orta ısılı ateşte altını sık sık kontrol ederek pişirelim.Altı kızarınca kapak vasıtasıyla ters yüz ederek diğer yanını da nar gibi olana değin kızartalım.

Servis tabağına alıp soğutmadan servis yapalım.İster çayla,ayranla veya benim gibi o an da evde varsa komposto,hoşaf ile tüketelim.Yapacak olanlara afiyetler olsun.
Benim iç malzemem dediğim gibi hazırdı, istenilen her türlü börek iç malzemesi ile olur cevizli peynirli veya sade patatesli ve de pırasalı vs vs seçenekler çok .
SEVGİLERİMLE..



















0 yorum:

Yorum Gönder