Vişnap

Güveçte Karamelize Soğanlı,Kaşar Peynirli Menemen

0
Merhabalar.
Ne zaman pc yi açıp bloğuma tarif yazmak için girsem önce edebiyattı şiirdi en çok sevdiğim belirli siteleri ziyaret ediyor ve oralar da takılı kalıyor saatleri su gibi harcıyorum farkında dahi olamıyorum.Bir yorum dahi yazamasam da sevdiğim bloglar her zaman takibim de inanın zaman bulamaz oldum yoğunluğumdan.
Her anım da muhakkak yapmam gereken işlerim oluyor ve bundan dolayı kendi blog işimi de ihmal ediyorum.

Yine bugün de aynı oldu öncesi en çok sevdiğim siteleri ziyaret ettim sonra harika tarifler yazan arkadaşlarımın yemek bloglarına gittim neler yapmışlar paylaşmışlar dedim harika güzel tarifler gördüm ve bir kaç tarifi not aldım yapmak için.


İşin özü  pc yi açtığımda önce kendi bloğumda işlerimi bitirsem tariflerimi yazsam sonra ziyaretlerde bulunsam olmuyor olamıyor bir türlü ve kendime verdiğim sözleri tutamamak bu da beni ayrıca huzursuz ediyor.


Bir de instagram bağımlılığı var oradan da kendimi biraz uzak tutmak istiyorum önce blog sonra instagram.Zaten instagramı sadece fotoğraf paylaşım alanı olarak gördüm hiç bir zaman instablog olarak kullanmayı düşünmedim ve asla düşünmem de zira benim bir bloğum var sevdam ömrüm her bir şeyim olan bloğum onu ikinci plana atıp asla ihanet etmem.


Ve kolay olan her zaman yaptığımız menemen tarifini bu sefer fırında güveçte karamelize soğanlı,kaşar peynirli yaptım.Fırın yemekleri hepimizin favorisidir azınlık sevmeyenleri de vardır mutlaka.

Malzemeleri:
1 Yemek kaşığı tereyağ +2 yemek kaşığı fındık yağ
1 Çay kaşığı toz şeker
2 Adet orta boy kuru soğan
8/9 adet yeşil sivri biber
3 Adet orta boy kırmızı domates
1 Yemek kaşığı acı biber sosu
2  veya 3 Adet yumurta
1 Ufak su bardağı kaşar peynir rendesi.
1 Tatlı kaşığı acı kırmızı pul biber
1 Çay kaşığı tuz
Tarifi:
Büyükçe sahana tereyağını alıp eritelim 1 kaşık fındık yağını katalım.İçine ince doğradığımız yeşil sivri biberleri atıp yumuşayana kadar soteleyelim.
Domateslerin kabuğunu isteğe bağlı soyup mini kuş başı keselim,ben kabuklarını soymuyorum vitamini için.Kavrulan biberlere ilave edelim tuzunu,kırmızı pul biberini ve acı biber sosunu katalım.Domatesler hafif yumuşayana kadar pişirelim.Menemen harcını derin kaseye alıp ılınmasını bekleyelim.

Diğer yanda ufak sahana bir yemek kaşığı fındık yağı ilave edip piyazlık doğradığımız kuru soğanlara bir çay kaşığı toz şeker ve bir tutam tuz atarak çok kısık ateşte karamelize olana kadar kavuralım.

Kaşar peynir rendesini,yumurtaları ve karamelize soğanın bir kısmını üzeri için ayırıp kalanını da ılınan menemen harcımıza katıp kaşıkla alt üst ederek iyice karıştıralım.Bu harcı ister porsiyonluk ya da orta boy toprak güveç kaba pay edip 200 derece ön ısıtma yaptığımız sıcak fırına atalım pişip kızarıp kaşar peynirler eriyene kadar fırınlayalım.

Fırından aldığımız kaşar peynirli menemenlerin üzerine birer tutam karamelize soğan ilave edip sıcak olarak servise sunalım.
Karamelize soğan ilave etmeniz şart değil ama tadına çok lezzet katıyor tavsiye ederim hem görsel hem de lezzet açısından tavsiye ederim.Tavsiye ederim bunu yazmış mıydım ah evet yazmışım olsun bununla 3 kere tavsiye ederim hatta 4 kere yazmış oldum.İyi bir vurgulama oldu bence lezzeti açısından:)
SEVGİLERİMLE..









0 yorum:

Yorum Gönder