Vişnap

Kıymalı Bamya

0
Merhabalar.
Geçenler de Dikili İzmir'e gittik.Aslında değil gitmek adım atacak halim dahi yoktu,öylesine hastaydım ki " gittik geldik kaç günler geçti hala hastayım bir keyifsizlik bir halsizlik iştahsızlık halleri yapıştı kaldı üzerimde" düzelirim dedikçe düzelemedim gitme vakti de gelince mecbur gittik.Bir ara ben gelmeyim sizler gidin dedikçe bizler de sen gelmezsen gitmeyiz dediler.Gideceğimiz yere ayıp olacak millet ona göre işini gücünü iznini ayarladı haftaya ertelesek olacak gibi değildi gittik.Ve çok şükür umduğumdan iyi geçti gezimiz.Bir de ben hasta olmasaydım harika olacaktı ne yediklerimden ne de gittiğim yerlerden keyif aldım bir de tuttum denize girdim hasta hasta dayanamayıp.

Bamyaları kendim ellerimle topladım.Kaldığımız sitenin hemen yanında ki uçsuz bucaksız kocaman bamya tarlası vardı.İlk baş arkadaşlarım biz bamya toplayacağız gel dediler yok siz gidin ben gelmem dedim onlar gittiler duramadım dayanamadım kalktım peşlerinden gittim.


İlk baş anlamadım bir baktım ellerim kollarım nasıl kaşıntı tuttu ki elime eldiven de vermişlerdi ya tepemde güneş nasıl bunaltıcı bir ara sandım beynime güneş geçti.2 kg kadar topladım toplamadım tamam benden bu kadar daha da elimi sürmem deyip eve geldim hemen ellerimi kollarımı defalarca yıkadım yıkadım kaşınması geçsin diye kolonya döktüm yok hemen geçmiyor vallahi akşam üzerine doğru geçti ki ben alt tarafı 2 kg kadar toplamıştım.Rabbim gerçekten bütün emekçilerimize çiftçilerimize kolaylıklar versin ve asla çarşı pazarda demeyelim ay bamyanın kilosu çok pahalı diye,çok zor iş bamya toplamak. 

Malzemeleri:
750 Gr bamya
200/250 Gr kıyma
2 Adet orta boy kuru soğan
2 Adet orta boy domates
1 Adet yeşil biber
1 Adet limonun suyu
1 Çay kaşığı tuz
1 Çay kaşığı kırmızı pul biber
3/4 Diş sarımsak
2 Yemek kaşığı tereyağ
Tarifi:
Bamyaları ayıklamadan önce yıkayıp süzdürüp sebze kurutucu ile veya mutfak havlusu ile iyice kurutalım.Daha sonra tepelerini keskin bıçakla huni şeklinde fazla derinine inmeden kesip temizleyelim.

Tencereye tereyağımızı alıp eritelim içine yemeklik doğradığımız kuru soğanları ince kestiğimiz yeşil biberi,tuzu,kırmızı pul biberi,sarımsakları ve kıymayı ilave edip arada karıştırarak kavuralım.
Kıymanın rengi dönünce üzerine minik doğradığımız domatesleri ve 1,1/2 su bardağı sıcak su döküp bir limonun da suyunu ilave edelim.Bir iki taşım kaynadıktan sonra içine kurulayıp ayıkladığımız bamyaları katalım.

Tencerenin kapağını kapatıp kısık ateşte bamyaları pişmeye bırakalım.Suyunun  miktarı az gelirse bamyaların üzerini hafif örtecek kadar sıcak su ilave edelim.Pişerken bamyaların dağılmaması için kaşık vurmayıp arada tencereyi sallayalım.
Fazla pişip ezilmemesi için hafif diri bırakalım bamyaları ve ateşin altını kapatalım.Yanın da tereyağlı pirinç veya bulgur pilavı,börek olmadı patates kızartması ile servise sunalım.Yapacak olanlara afiyetler olsun.
Tarifimi yazdım bir ara bıraktım yazmaları gittim yattım uyumuşum.Kalktım yeniden kaldığım yerden devam ettim yazmaya ve en nihayet bitirdim.Yayına dahi vermeye halim yok arşive bıraktım yarından sonra artık yayılarım diye düşündüm.

Bir daha gidip yatasım var kalkmıyor başım yastıktan.Hasta olunca sağlığın kıymetini nasıl da biliyor anlıyoruz.Rabbim hepimize sağlık afiyet huzur ve mutluluk versin kanaatkar kullarından eylesin biz isteyen kullarını.Çünkü başka hiç bir şeyin önemi yok bence şu dünyada.SEVGİLERİMLE..






0 yorum:

Yorum Gönder