Vişnap

Fırında Kıymalı Kat Kat Börek.

0
Merhabalar.
Bugün hiç evden çıkmaya niyetim yoktu,işimde yoktu yapsam var da canım istemedi bugün.Öylesine zamanı harcadım ki gerekli gereksiz tükettim saatleri.

Bir süre sonra içime darallar geldi ani kararla kalktım çıktım evden sahile doğru yürüdüm yürüdüm seviyorum deniz kenarlarını o denizler ki insanın sırrını ne güzel de dinler ve saklar.Denizin mavisini seviyorum en çokta Boğaziçi'ni seviyorum.

Kimseyi yanımda istemediğimden tek yürüdüm kendimi dinledim kendimi anlattım denize,gözlerimle konuştum o da dalgalarıyla cevap verdi bana.Denizin uzak mesafelerini seyrettim ama ahh o çok sevdiğim ufuk çizgisi yok Boğaziçi'nde ondan Karadeniz'in denizini ayrı severim ama ilk göz ağrım buralar ait olduğum yerlerdir.

Dönüşte yufkacıya uğrayıp yufka aldım ertesi günü bu böreği yapmaktı niyetim,devamı aşağıda.
Malzemeleri:
4 Adet yufka
100 /120 Gr tereyağ
Yarım çay bardağı fındık yağı
300 /350 Gram kıyma
1 Adet orta boy kuru soğan
1 Adet küçük domates
1 Adet yeşil biber
1 er çay kaşığı karabiber,kırmızı pul biber,tuz
Tarifi:
Kuru soğanı yemeklik doğrayıp biberi  ince kıyalım.Tencereye ilave ettiğimiz bir yemek kaşığı fındık yağı ile soğanlar hafif karamelize olana kadar soteleyelim.Kıymayı ilave edip kavurmaya devam edelim.Domatesi rondodan geçirip katalım.Saldığı suyu çekene kadar kavuralım.Ateşin altını kapatıp baharatlarını ilave edelim,kenara alarak ılınmasını sağlayalım.

4 Adet yufkayı tezgaha üst üste koyalım,8 adet eşit üçgen olarak keselim.8 x 4 = 32 adet üçgen yufkamız olacak.32 adet üçgen yufkadan da 16 adet karnıyarık börek elde edeceğiz.

Küçük sahanda tereyağını eritip içine fındık yağını ilave edelim.Tezgaha ilk üçgen yufkayı alıp her tarafını kuru yer kalmayacak şekilde yağlayalım.Üzerine diğer üçgen yufkayı koyup onun da yüzeyini aynı şekilde kuru yer kalmayacak şekilde her tarafını yağlayalım,üst üste 2 kat yufka olacak.Geniş kısmına kıymalı harcımızdan yeteri kadar koyup iki yana eşit olarak dağıtalım.Kenarlardan içe doğru kapatıp yukarı doğru sıkı olarak saralım.Bütün yufkalar bitene kadar bu işleme devam edelim.

Fırın tepsimize yağlı kağıt serelim karnıyarık böreklerimizi sıkışık olmayacak şekilde sıralayalım.Üzerlerine yumurta sarısı sürelim.Üstten keskin bıçakla derince boyuna kesikler atalım.Uç kısımları bütün kalsın.Kesik kısımları elimizle ya da bir maşa yardımıyla geri doğru açalım.İsteğe göre susam,çörek otu vs serpelim.180/190  derece ön ısıtma yaptığımız fırında nar gibi olana kadar kızartalım.Yapacak olanlara afiyetler olsun.
Sevgilerimle.








0 yorum:

Yorum Gönder