Vişnap

Tahin Pekmez Soslu Fırında Kabak Tatlısı...

48
Devamlı soğan,patates aldığımız tezgahtan geçen bal kabağı aldım.Dedim çok güzel olsun,tadı şöyle kestane tadında filan.Diyorum söylüyorum işte ah biz kadınlar yok muyuz illa  konuşup hatırlatacağız .Gerek yok ki zaten tezgahın devamlı müşterisiyiz.

Laf olsun işte.Ne kadar olsun?olsun işte üç üç buçuk kilo (yeniden bir kere daha bal kabağı çorbası da yapmaya  niyetim var )Adam bir bal kabağı vermiş ki üff üff çok  lezzetli tatlı oldu kendisi.Sağolsun hem  bal kabağım,hem de pazarcı :)
Malzemeleri:
İki buçuk kilo bal kabağı
750 Gram toz şekeri
Tahin pekmezli sos (Koska )
Fındık
Tarifi:
Doğranmış dilimlenmiş hazırcacık aldığımız kabak dilimlerimizi yıkayıp derin fırın tepsimize alalım.Toz şekerini de üzerine eşit her yerine gelecek şekilde dökelim.Uygun bir kapakla kapatalım.Beklesinler ertesi güne kadar.

Ertesi gün fırınımızı 180 dereceye getirip kabaklarımızı kendi saldığı su ile hiç başka su ilave etmeden fırınımıza atalım.Tam ortasında kabakların üzerleri pişip hafif kızarınca diğer yanlarını da ters yüz çevirelim.Kızarıncaya kadar fırınlayalım kabaklarımızı.Baktık üzerleri yanar gibi oluyor hemen yağlı kağıtla kapatalım üzerlerini.Ayarlaması kolay.İş ki gözümüz fırınımızda olsun.

Piştiler mi kendi tepsisin de soğutup sonrasında borcama alalım.Üzerlerine  tahin pekmezli karışımımızı sos olarak dökelim.Hazırı yoksa bir kasede tahin ve pekmezi karıştırıp çırparak elde edip dökelim bol bol çok yakışıyor.Bol da ceviz fındık fıstık ne var ise evde.Biz de fındık olduğundan fındık kırıkları ile süsledim lezzetine lezzet kattım.
Laf aramız da sosunu bol bol koyun derim harika güzel yakıştırdım ben.Bakmayın fotoğraftakilerin sosu kararınca öyle ayıp olmasın diye kibar takıldım ben ve bal kabaklarım.Sonrasında bir dök dök döktüm sosları ki kilolara şenlik vallahi:)

Sizlere bir sır vereyim mi?Eğilin eğilin dinleyin beni,bu nefis kabak tatlımdan bir dilim ancak yedim.Neden mi ben hiç kabak tatlısı sevmem ki.Kimseler duymasın.Hatta küçükken annem beni yakalasaydı dayak bile yiyecektim neden kabak tatlısı yemiyorum diye.Ahh ahh sokaklar sağolsun elinden kaçıp kurtulmuştum dayaktan.
SEVGİLERİMLE..



48 yorum: Leave Your Comments

  1. Canım açıl yoldan ben geliyorum:)))Asla dayanamam hele böyle tahin ile fırında olursa ellerine sağlık.İncir uyutmasını denemeni isterim müptelası olursun:)))Öptüm şeker...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gel gel can Deryam sana feda olsun bütün kabak tatlılarım:))Canım aklımda incie uyutman mutlaka deneyeceğim hele de sen dedin hiç zaman geçirmeden yapacağım tatlım çok öptümmm.

      Sil
  2. ben küçükken delice sevdiğim bu tatlıdan sonra bir soğudum ki krakerim. Ama şu tahinli soslu olanını, sos ve üzerindeki ceviz fınfık aikına yerim valla:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslısınım ölürdüm yememek için dayak bile yicektim:))Şimdi de eh işte bir dilim ancak yersem yerim aklıma bile gelmez:))

      Sil
  3. Ayyy benim tatlı Vişnabımm neler yapmış böyleee:))Hemen oraya geleyimde benim kilolarda katılsın şenliğee:))Ellerine sağlık tatlişkom..Nefis görünüyorlar..Bende senin gibi kabak tatlısı sevmezdiö eskiden..çok şüllür annem bu sebepten koşmadı peşimden ama:))şimdi çok seviyorum..senin tariflede deneyeceğim mutlaka..koskocaman öptüm seni..sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım ZEYNOMmmmm Şanslıymışsın sen belki de annemin siniri zıpladıydı kim bilir daha ne yaramazlıklarım birikmişti:)))Canımmm çok teşekkürler ettim en büyüğünden öpücük kondurdum yanacığına:))

      Sil
  4. Canım Vişnapım hiç dayanamam kabak tatlısına ama sıkı bir rejime girdim malum yaz geliyor :))eline sağlık canımm yutkuna yutkuna sayfandan ayrılıyorum:)öpüyorum seni kocamannn:)sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elifimm bizim ev de kabak müptelası var her gün yese bıkmaz :))canımmm bende çok öpüyorum az sonra sendeyim bakayım mutfağında neler yapmışsın:))

      Sil
  5. Ellerine sağlık çok severim ama eşim sevmez o yüzden çok yapamam.Sevgiler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Hatice durumlar sizde tam tersi bizde ben sevmem eşim bayılır:))sevgiler canımmm.

      Sil
  6. ellerine sağlık canımm nefis görünüyor,tahinli çok denedim ama pekmezi karıştırmamıştım bu işe :)
    demekki güzel oluyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uğurböceğimmmm çok teşekkürler tatlımmm.Çok güzel oluyor misss ,sevgilerimle:))

      Sil
  7. Canım kabak tatlısını bende pek sevmem hele tahinlisini hiç sevmem.. Ama eşim sevdiği için pişiriyorum..Oda üzerine bolca tahin ,ceviz döküp yiyor..Birde bizim oraların kabakları bukadar suyunu salmaz birde kabukları sert olur ..Antalyada yetişen kabaklar değişik alışamadım..

    Ama görüntüsü harika gözüküyor canım ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Ayşagülümmm bende eşimden dolayı sık sık pişirim hep:))Haklısın bal kabakları konusun da bir kaç defa Karadenizden getirtmiştik biz de oraların bal kabağı harika güzel oluyor bir de taze fasulyelerinin tadı bam başkadır canımm kocamannn sevgilerimle..

      Sil
  8. Ay sayfan çok güzel olmuş, tabi kabak tatlından, canım benim ellerine sağlık. Bende senin gibi pişiripte yemeyenlerdenim. Olsun evdekiler beğenince ben mutlu oluyorum ya...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Feraycığım bloğumun yeni temasını beğenmen beni çok mutlu etti.Oyyy benim gibi sevmeyenler çokmuş:)))Dediğin gibi evde sevdiklerimiz sevince keyifle pişiriyoruz:) Canım sevgilerimle..

      Sil
  9. olsun yine de hatırlatmak da fayda var :) eline sağlık vişnapımm nefis olmuş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Reyhancığımmm çok teşekkürler tatlım:))

      Sil
  10. bu saatte dayanamıyorum bu tür şeyleri görmeye tavan yapıyor an şekerim
    ellerine sağlık canım
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cafe Portakalımm ben de şerbetli tatlıları gördüm mü dayanamıyorum:))Canımm çok teşekkürler:))

      Sil
  11. elıne sağlık kabakla tahın bırlıktelığını deneyelım bakalım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Selmacığım denemelisin değişik güzel lezzet oluyor,canımmm sevgilerimle..

      Sil
  12. Ellerine kollarına sağlık vişnapım:)
    Ben kabak tatlısınıda, tahin pekmezide çok ama çok severim. Eh ikisi bir arada bonus gibi olmuş valla....
    (Bu arada bu kış hiç yapmadım:))) sevgiyle öptüm seni:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filizciğim hadi elini çabuk tut zamanı geçti geçecek geç kalmadan yapıver beni de çağır diycem ama ben kabak tatlısı sevmem ki:))Olsun sen de bana pasta kek yaparsın canımm çok öptümm:))

      Sil
  13. İki geleneksel lezzet,bir arada,ilginç görünüyor,ikisini ayrı ayrı seven biri olarakçok merak ettim doğrusu tadını,eline sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili, Nalancığımmm tavsiye ederim iki güzel lezzetin buluşması damakta çok nefis tat bırakıyor ,sevgilerimle çok çok teşekkür ediyorumm:)

      Sil
  14. Elinize sağlık nefis olmuş kabak tatlısı, al beni ekrandan ye diyor.
    Sevgiler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şeker Mutfağımm çok çok teşekkür ederim benden de kocaman sevgiler:))

      Sil
  15. resimleri de o kadar güzel çekmişsin ki canım çekti.Ben kabak tatlısına hiç dayanamam..Tahinlide güzel olur.Oh mis.Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büşracığımmm fotoğraflarımı beğenmen beni çok mutlu etti.Canımm belki ben de bir gün severim ki pek sanmıyorum da ama sevdiklerime pişirip onlar yiyince bu da beni çok mutlu ediyor,canımm sevgilerimle.

      Sil
  16. Kış başında sık sık pişirdim ama epey zamandır kabak tatlısını unuttuk.
    Hatırlattığınız iyi oldu. Son bir defa sizin tarifinizle pişirsem iyi olacak.
    Afiyet olsun, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Rabia çok çok teşekkürler şimdiden afiyetler olsun,sevgilerimle..

      Sil
  17. kuzum ben bal kabağından yapılan bütün lezzetlere bayılırım.
    eline sağlık bu gün tatlılar senden kuzum mmmmmmm mis:))))
    ay aya bu kalpleri napmalı sevgiyle tutmalı:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Can lezzetlim anlaştık kuzummm :))Kalplerim sizlerindir alın tutun onları kalplerinizin üzerine bastırın ne kadar şirinler değil mi lezzetlim :))

      Sil
  18. Merhabalar,

    Eşim de çok yapar kabak tatlısını. Ama günü geçmiş kabakla hiç de iyi olmuyor. Sizin kabak tatlınız bir harika görünüyor, çok da enfes olduğu fotoğrafından belli. Elinize, emeğinize ve gönlünüze sağlıklar dilerim.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep bey eşinizin ellerine sağlık olsun.Güzel yorumunuza çok çok teşekkürler .Hayırlı geceler..

      Sil
  19. ellerine sağlık canım...
    harika görünüyor...

    YanıtlaSil
  20. Ellerine sağlık canımmm harika,leziz grünüyor.tadını ise düşünemiyorum:)))

    Teman da şahane olmuşş.güle güle kullan:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanemciğim temam çok çok güzel ben de çok sevdim Sağolsun Sevgili Mert elleri dert görmesin hep kısmetle dolsun.Canımmm çok öper sarılırım:))

      Sil
  21. cidden çok leziz bir görüntüsü var ve yaptığınız her tarifte yeni yeni bir çok lezzete sahip olmuş oluyorum. Kabakta tahin hiç duymamıştım ciddi ciddi tadını çok merak ediyorum. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Serap ben de bir bloğunuza giriş yapabilsem nedenini bilemiyorum sanırım sizin onayınız gerekiyor o nasıl olacak bilemiyorum ki:((Güzel beğenilerin için çok teşekkürler canımmmm.

      Sil
  22. ne zamandır boynunu bükmüş balkonda bekleyen bir kabağım var ara ara bana bakıyor , sanırım onu değerlendirme vakti gelmiş :) ellerine sağlık enfes gorunuyor.
    Bal kabağı çorbasını ben denemiştim sanırım geçen yıl ama kocam pek sevmedi, tatlı çorba sevenlere öneririm,
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşkanammm aman öksüz boynu bükük durmasın hadi pişir şenlensin damaklarınız miss gibi canımm .Ben de pişirdim bal kabağı çorbası biz sevdik bir iki gün durunca daha da bir lezzetlendiydi.Aman asla bizim klasik çorbalarımızın yerini alamazlar bu tür alafranga çorbalar:)))Canımm sevgilerimle..

      Sil
  23. Görümcem de yapıyor böyle pekmezli, hatta ben de deneyip yazmıştım. Seninki de nefis görünüyor Macidecim.. Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımmm LEZZETLİ SOMUNLAR'ımmmm çok çok teşekkür ederim tatlım sevgilerimle...

      Sil
  24. OLDUMU ŞİMDİ BU TUTMAYIN BENİ DAYANAMIYORUM BEN GELİYORUUUUUUUUM
    VİŞNEM BENİM HAKKIMI AYIRLÜTFEN
    HARİKA GÖZÜKÜYOR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seyyahım Gülümm gel kuzum gel üstüne de birer kahve içeriz miss miss ahh keşke olsa dediklerimiz.Bakarsın bir gün nasip olur canımm sevgilerimle çok teşekkür ederimmm.

      Sil