Vişnap

Tahin Pekmez Soslu Fırında Kabak Tatlısı...

48
Devamlı soğan,patates aldığımız tezgahtan geçen bal kabağı aldım.Dedim çok güzel olsun,tadı şöyle kestane tadında filan.Diyorum söylüyorum işte ah biz kadınlar yok muyuz illa  konuşup hatırlatacağız .Gerek yok ki zaten tezgahın devamlı müşterisiyiz.

Laf olsun işte.Ne kadar olsun?olsun işte üç üç buçuk kilo (yeniden bir kere daha bal kabağı çorbası da yapmaya  niyetim var )Adam bir bal kabağı vermiş ki üff üff çok  lezzetli tatlı oldu kendisi.Sağolsun hem  bal kabağım,hem de pazarcı :)
Malzemeleri:
İki buçuk kilo bal kabağı
750 Gram toz şekeri
Tahin pekmezli sos (Koska )
Fındık
Tarifi:
Doğranmış dilimlenmiş hazırcacık aldığımız kabak dilimlerimizi yıkayıp derin fırın tepsimize alalım.Toz şekerini de üzerine eşit her yerine gelecek şekilde dökelim.Uygun bir kapakla kapatalım.Beklesinler ertesi güne kadar.

Ertesi gün fırınımızı 180 dereceye getirip kabaklarımızı kendi saldığı su ile hiç başka su ilave etmeden fırınımıza atalım.Tam ortasında kabakların üzerleri pişip hafif kızarınca diğer yanlarını da ters yüz çevirelim.Kızarıncaya kadar fırınlayalım kabaklarımızı.Baktık üzerleri yanar gibi oluyor hemen yağlı kağıtla kapatalım üzerlerini.Ayarlaması kolay.İş ki gözümüz fırınımızda olsun.

Piştiler mi kendi tepsisin de soğutup sonrasında borcama alalım.Üzerlerine  tahin pekmezli karışımımızı sos olarak dökelim.Hazırı yoksa bir kasede tahin ve pekmezi karıştırıp çırparak elde edip dökelim bol bol çok yakışıyor.Bol da ceviz fındık fıstık ne var ise evde.Biz de fındık olduğundan fındık kırıkları ile süsledim lezzetine lezzet kattım.
Laf aramız da sosunu bol bol koyun derim harika güzel yakıştırdım ben.Bakmayın fotoğraftakilerin sosu kararınca öyle ayıp olmasın diye kibar takıldım ben ve bal kabaklarım.Sonrasında bir dök dök döktüm sosları ki kilolara şenlik vallahi:)

Sizlere bir sır vereyim mi?Eğilin eğilin dinleyin beni,bu nefis kabak tatlımdan bir dilim ancak yedim.Neden mi ben hiç kabak tatlısı sevmem ki.Kimseler duymasın.Hatta küçükken annem beni yakalasaydı dayak bile yiyecektim neden kabak tatlısı yemiyorum diye.Ahh ahh sokaklar sağolsun elinden kaçıp kurtulmuştum dayaktan.
SEVGİLERİMLE..