Vişnap

Fette Suriye Salatası

0
Merhabalar.
"FETTE" Suriye Mutfağına ait muhteşem harika lezzetli bir salata.Geçenler de cafe de ilk defa denk geldim yedim yedikçe yiyesi gelinen enfes bir lezzet.Hani karnın doyupta gözün doymaz diye bir tabir vardır bu salata için geçerli oldu benim için.Yedim yedim bir sürü yedim.Diğer hiç bir yemeği gözüm dahi görmedi o an benim için varsa yoksa "fette" vardı.

Ve aradan günler geçti unutamadım tadını.Suriye'li ahçıya sordum fakat çok az Türkçe bilince bir türlü anlaşamadık ve öğrenemedim tarifini.

Geçen tam yine yeniden yaparken denk geldim hemen yanına gittim,nasıl yapıyor ne ilave ediyor hangi baharatları katıyor diye pür dikkat izledim ve tamamdır işte bildim öğrendim bile.

Bu sıralar evde olmayıp devamlı cafe de olduğumdan eve de çok geç saatler de geldiğimden evde yapmaya fırsatım yoktu.Ve bu yoğunluğum bir süre daha devam edecek sonrası yine bir Görele seyahati girecek ara uzayacaktı.

Ben de evde yapamıyorsam cafede yaparım diye düşünüp geceden nohutları ıslatalım diye söyledim.Ve dün de cafede yaparken yanımda olup yardımcı olmasını rica ettim.Beraber yaptık ve o kadar kolay bir tarif ki.Yeter ki elimizin altında haşlanmış nohudumuz olsun,bir de arap ekmeği "lavaş"

Tek kelime ile mutlaka yapmanızı tavsiye ederim,ister gün sofralarınıza akşam yemeklerinin yanına günün her saatin de,kahvaltı da dahi yenecek bir lezzet,yerken yok böyle bir lezzet diyeceksiniz.
Malzemeleri:
300 /400 Gr nohut
4/5 Adet Arap ekmeği "lavaş"
Fındık yağı
300 Gr koyun kıyması
Bir miktar kuyruk yağ (şart değil)
300/400 Gr koyu yoğurt
4/5 Yemek kaşığı tahin
Yarım limon suyu
3/4 Diş sarımsak
Tereyağ 
Tuz
Kimyon,Kırmızı toz biber
Tarifi:
Nohutları geceden bol soğuk suyla ıslatalım.Ertesi günü düdüklü tencere de nohutlar iki parmak arasına aldığımız da ezilecek kıvama gelene kadar haşlayalım.Haşlama suyunun içinde bekletelim.

Arap ekmeklerini "lavaş" baklava dilimi şeklinde ve büyüklüğün de ya da üçgen olacak şekiller de aynı ebatlarda keselim.Bir tavaya bol fındık yağını alıp lavaş dilimlerini devamlı alt üst ederek karıştırarak kızartıp süzerek kenara alalım.

Yoğurdu,tahini,rendelediğimiz sarımsakları ve taze limon suyunu ve tuzunu derince kasede iyice özleşene kadar çırpalım.İçine arada haşladığımız nohudun suyundan ilave edip sosun kıvamını inceltelim.

Ve servis yapacağımız zaman servis tabağının altına kesip kızarttığımız arap lavaşlarını bolca yayalım eşit olarak.Üzerine haşladığımız nohutları serelim bol olarak.Ve en üzerine çırptığımız tahinli yoğurtlu sosu üzerleri kapanacak şekil de bolca dökelim.Üzerlerine baharatlarını serpelim..

Diğer tarafta bir tavada az tuz katıp kavurduğumuz kıymayı ve kuyruk yağının eriyen yağını da yoğurdun üzerlerine eşit olarak dökelim ve hemen servise sunalım.

Bu güzel salatayı illa  servis yapmazdan önce hazırlamamız şart.Hani önceden yapıpta sonra servis ederim yok böyle bir şey taze yapıp taze yiyeceksin,zira içinde ki lavaşlar yoğurtla bütünleşip bekleyince tabii haliyle yumuşuyorlar.

Ya da nohutları haşlayıp lavaş ekmekleri de kızartıp ayrı olarak bir kenarda yenecek zamana kadar da bekletiriz servis yapacağımız zaman sosla buluştururuz.
Yapacak olanlara hatta daha önce yapmamış olanlara mutlaka yapmalarını tavsiye ederim.

Not: Arap ekmeği denilen lavaş ekmekler bazı  marketler de satılıyor.Ve benim kanaatimce illa bu lavaşlarla lezzetli oluyor bildiğimiz diğer lavaş ekmeklerle aynı lezzet yakalayamayız diye düşünüyorum.

Not:İstersek kıymasız sade olarakta yaparız ben her iki halini de yedim güzel oluyor ama  kıyma çok çok ayrı bir lezzet katıyor.
SEVGİLERİMLE.






0 yorum:

Yorum Gönder