Vişnap

Merzane

0
Merhabalar.
Yine mutfakta bir derin işlere kalkıştım ki,aslında bugün hiç canım mutfak istemiyor aksine gezmek dışarılara çıkmak istiyordu.Nasıl oldu anlamadım kendimi bostan patlıcanlarını keserken buldum.Artık çok geçti kesilen patlıcan hiç bekler mi küser rengini siyaha dönüştürür sonra.Mecburen başladım aklımda olan merzanenin yapımına.Kolay bir tarif ama biraz fazla el oyalıyor uzun süre vaktimi aldı bugün mutfak.

Aldı vaktimi derken yarının yemeklerini de bugünden yaptım bir yandan merzane diğer yandan yarının hazırlıkları.Yarın kimin gözü mutfak yemek görecek ki varsa yoksa temizlik işleri yarının bonusu bizlere:)

Tarifini de hemen yayına vermek istedim merzanenin,yarın hiç vaktim olmayabilir.Yarın gün bayağı bir telaşlı geçecek büyük temizlik işlerine kalkıştım.İki tane bayan da gelecek bana yardıma umarım istediğim gibi tertemiz yaparlar işlerini de bende mutlu mesut huzurlu olurum.
Malzemeleri:
2 Adet bostan patlıcanı
250 Gr fileto fener balığı
200 Gr dondurulmuş karides
2/3 Adet dondurulmuş ahtapot bacağı
250 Gr dondurulmuş kalamar
1/2 Yemek kaşığı tereyağ
3/4 Adet yeşil biber
1 Adet kırmızı kapya biber
2 Adet küçük boy domates
Yarım paket krema (100 ml)
1 Su bardağı kaşar peynir rendesi
Birer çay kaşığı karabiber,kırmızı pul biber,tuz
Fındık yağı
Tarifi:
Bostan patlıcanlarını yıkayıp üst kısmından kapak şeklinde keselim.Alt tabanından da birer cm lik parçalar keselim merzanenin tabakta düzgün durması için.Patlıcanların içini kaşıkla oyalım bu içleri atmayalım daha sonra kullanacağız.Ve bol kızdırılmış fındık yağında bostan patlıcanlarını çevire çevire her tarafını kızartalım.Patlıcanın iç kısımları hafif pembe renkte olsun.Kızaran patlıcanları çift kat yaydığımız kağıt havlunun üzerine çıkartalım.Fazla yağlarını iyice bırakıp süzülsünler.

Ayrı ayrı olarak kaynayan suya dondurulmuş kalamarları,karidesleri,ahtapot bacaklarını atıp  haşlayalım.Karidesleri 3/4 dakika haşlayıp kaynar sudan çıkarıp süzgece alalım.Daha sonra ahtapot bacaklarını atıp 5/6 dakika haşlayıp süzgece alalım.Kalamarları da aynı şekil 8/9 dakika kadar haşlayıp süzgece alalım.

Ahtapot bacaklarını mini küpler halinde doğrayalım.Karideslerimiz büyükse onları da ikiye bölelim.Benim karideslerim küçük boy  olduğu için bütün olarak bıraktım.Kalamarları da ikiye keselim.

Tereyağını kuşaneye alıp eritelim içine ince doğradığımız biberleri ve patlıcanın oyup çıkardığımız kısımlarını soteleyelim.Kalamarları katıp karidesleri ve ahtapot bacaklarını ilave edip soteleyelim.Küp şeklinde doğradığımız fener balığını da ilave edip kavurmaya devam edelim.Minik küp doğradığımız domatesleri de katarak arada karıştırarak kavurmayı sürdürelim.Yarım paket kremayı katalım karıştıralım.Karabiberini,kırmızı pul biberini ve tuzunu katıp harmanlayıp alt üst edelim.

Pişen iç malzemeyi kenara çekip hafif ılınmasını bekleyelim.Ilınınca içine rende kaşar peynirin yarısını ilave edip tekrardan usulca karıştıralım.Fırın tepsimize kızarttığımız bostan patlıcanlarını alıp içlerini deniz ürünlü malzememiz ile dolduralım.200 derece ısıttığımız fırında 10 dakika kadar pişirmeye bırakalım.İlk 5 dakikadan sonra tepsiyi fırından alıp kalan diğer kaşar peynir rendesini merzanelerin üzerine döküp tekrardan fırına verelim.Kaşar peynirler eriyene kadar tutalım fırında.Ve soğutmadan sıcak olarak servise sunalım.Yapacak olanlara afiyetler olsun.
Yapar da şayet iç malzemeniz artarsa hiç sorun değil ya ayrı olarak bir tabağa alıp ertesi günü yersiniz.Ya da olmadı fırına verdiğiniz zaman artan iç malzemelerini patlıcanların etrafına da yayıp beraber pişirebilirsiniz.Benim iç malzemem bostan patlıcanlarım bayağı büyük olduğu için tam karar geldi.
Not:
Kaynak:sofra Tarifin de merzanenin içinde kalamar yoktu ben kattım güzel de oldu.Bir de malzeme miktarlarını kendi yaptığım miktara göre arttırdım.
SEVGİLERİMLE.







0 yorum:

Yorum Gönder