Vişnap

Baton Kalıpta Patatesli Börek

0
Merhabalar.
Hepimizin bilip çok sevdiği ve yaptığı patatesli böreği uzun zamandır yapmamıştım.Bugün yarın yaparım dedikçe günler aylar geldi geçti ve nihayet bugüne nasip oldu.

Sevgili "DOSTUM" arkadaşım,canımmm her bir şeyim Aytül'üm de görmüştüm yuvarlak kek kalıbında nefis peynirli börek yapmış gördüğüm an da vurulmuştum güzelliğine fotoğraftan dahi belli olan çıtırlığına,gecenin bir yarısıydı karnım da açtı.Nasıl içim gittiydi.Canımın sitesinde öyle nefis pastalar kurabiyeler daha neler neler var.Sakın ola benim gibi aç karnına sitesine gidip dolaşmayın vallahi benden demesi akıl kalıyor orada, bademcicegi.

Benim yufkam 3 yaprak olduğu için ben de baton kek kalıbımla yaptım bu nefis patatesli böreğimi.Çok güzel çıtır çıtır oldular.
Malzemeleri:
3 Yaprak yufka
Susam,çörek otu.haşhaş tohumu vs
1 Adet yumurta sarısı
Ara Sos Malzemeleri:
1 Su bardağı süt
1 Su bardağı fındık yağı
1 Yemek kaşığı dolusu un
İç malzemeleri:
3 Adet orta boy patates
1 Su bardağı kaşar peynir rendesi
1 Adet yumurta
1 Tatlı kaşığı acı kırmızı pul biber
1 Çay kaşığı karabiber
Tuz
Tarifi:
Patateslerin kabuklarını soyup ufak olarak kesip mümkünse buharda yumuşayana kadar haşlayalım.Derince kaseye sos malzemelerini (süt,fındık yağı,un)alıp iyice çırpıp hazırlayalım.Baton kek kalıbını margarin ile yağlayalım.

Haşlanan patatesleri çatal ile ezelim ılınınca içine 1 adet yumurta kıralım.Tuzunu,karabiberini,kırmızı pul biberini ve kaşar peynir rendesini katıp karıştıralım hepsini.

İlk yufkayı ortalayarak kalıba koyalım fazla gelen kısımları kalıptan dışarıda bırakalım.Daha sonra üstüne doğru yayacağız o yufkaları.Diğer 2 yufkayı elimizle kalıp boyunca rast gele bölüp sosla ıslatalım döşeyelim.Arada da iç malzememiz olan patatesli kaşar peynirli iç ile döşeyelim kaşığın tersi ile yaydıralım.Bütün yufkalar ve iç malzeme bitene kadar bu işleme devam edelim.

Fırını 150/160 dereceye ayarlayıp ısıtalım.Böreği içine atıp ilk 15 dakika ağır için için pişmesini sağlayalım.Daha sonra fırının ısısını  170 dereceye çıkarıp pişme işlemini devam ettirelim.Bu arada şayet börek pişmeden üstü kızarmaya başlarsa yağlı kağıt ile örtelim.Arada altının pişip pişmediğini kontrol edelim.Şayet pişmede gecikirse tepsiyi daha altlara indirip her tarafının ve içinin dışının pişip kızarmasını sağlayalım.Yapacak olanlara afiyetler olsun.
Bu böreğimin de fotoğraflarını çok sevdiğimden bir tane fazla olarak koydum bloğuma,seviyorum böylesi güzel kaliteli fotoğrafları.
Börek bildiğimiz börek fakat bu kalıpla çok şık oldu sunumu misafirlerim geldiğin de onlara da aynı şekil hazırlayacağım.
                                                                                              SEVGİLERİMLE.








0 yorum:

Yorum Gönder