Vişnap

Elmalı Tarçınlı Üzümlü Sigara Böreği

1
Merhabalar.
Misafirlerim gelecek diye bir gün öncesinden salatalarımı,pastamı,kekimi yaptım.Böreğimi de hazırladım pişirmesini ertesi güne bıraktım.2 yaprak yufkam arttı.Ne zamandır aklımda olan elmalı,üzümlü,tarçınlı sigara böreği yaptım ben de.İlk defa yaptım ama sonucu öyle çok merak etmedim çünkü güzel olacağını tahmin ediyordum.

Bir zamanlar yufkadan elmalı strudel yapmıştım çok güzel olmuştu.Nedense bir kere yapıp bir daha yapmadım,sanırım sıra gelmiyor ya da alışkanlık yapmamışız bu  tür lezzetlere.O zamanlar bloğum olmadığı için tabii haliyle tarifi de yok bloğumda.En kısa zamanda baklava yufkası ile yapıp tarifini bloğuma yazmayı düşünüyorum.Strudel fırında pişiyor bunlar benim sigara böreklerim bol yağda kızartılıyor tek fark arada ki bu.
Malzemeleri:
2 Yaprak yufka
1 Yemek kaşığı fındık yağı
4 Adet Amasya elması
Yarım armut
2/3 Yemek kaşığı toz şeker
1 Çay bardağı kuru üzüm
1 Çay bardağı iri kıyılmış ceviz içi
1 Tatlı kaşığı tepeleme tarçın
Üzeri için pudra şekeri
Tarifi:
Elmaların ve armutun kabuklarını  soyalım,kuru üzümleri ılık suda bekletelim.Elmaları soteleyeceğimiz kuşaneye toz şekerini ilave edelim,bir yemek kaşığı fındık yağını katalım.Tavla zarından daha minik doğradığımız elmaları ve armutları içine ilave edelim.Kısık ateşte arada karıştırarak hafif diri kalacak kıvamda karamelize edelim.Ilık suda beklettiğimiz kuru üzümlerin suyunu süzüp ilave edelim.Bir kaç dakika daha soteleyelim.Ceviz içlerini ve tarçını da katıp hepsini alt üst edip harmanlayalım.Ateşin altını kapatalım.İç harçımızı soğuması için kenara alalım.

Yufkanın ilkini tezgaha alalım ikiye katlayıp yarım daire haline getirelim.Tekrardan yarım daire yufkayı da ikiye katlayalım ve tekrardan ikiye katlayalım tam ortadan keskin bıçakla keselim.Tam 16 adet küçük üçgen yufkalar elde edelim.Diğer ikinci yufkaya da aynı işlemi uygulayalım.

Üçgen yufkaları üst üste koyarak masaya alalım geniş kısımlarına elmalı,üzümlü tarçınlı iç malzememizden yeteri kadar koyup yukarı sivri uça doğru fazla sıkıştırmadan rulo yaparak saralım.Uç kısımlarını ıslak suyla ıslatıp yapışmalarını sağlayalım.
Bütün üçgen yufkalarımız bitene kadar sarma işlemini yapıp bitirelim.Derince tavaya bol fındık yağı koyup kızmasını sağlayalım.İçine sigara böreklerimizi atıp nar gibi olana kadar kızartalım.Kağıt havlu üzerine alıp fazla yağlarını çekmesini sağlayalım.Hafif ılınınca servis tabağına alıp üzerlerine bol pudra şekeri serpip servise sunalım.Yapacak olanlara afiyetler olsun.
Yapılışı kolay yemesi süper lezzetli sizler de yapın der tavsiye ederim elmalı tarçınlı üzümlü sigara böreğini.İleri günler de baklavalık yufka ve milföylü değişik lezzet denemeleri var aklımda umarım çabuk sıra gelir.SEVGİLERİMLE.





1 yorum: Leave Your Comments