Vişnap

Yıldız Şehriyeli Ciğer Yahni

0
Merhabalar.
Başlık yazımda göz kırptım,zira komik olaylar gelişti mutfakta.Vallahi yemek yapma işi ne kadar kolay olsa da bayağı bir dikkat istiyor.Ocakta iki tencere ikisinde de kuru soğan ve biberler sotelenip kavruluyor biri bulgur pilavı için diğeri de ciğer yahni içindi.

Ve kafa dalgın olursa böyle benim gibi bulgur pilavının soğanlarına konulacak şehriyeleri tutar ciğer yahninin kavrulan soğanlarına atarsınız.

Sonra da gözler kocaman açılır "aaaaa" diye güzelce de çığlık atılır,sonrası napsam acaba diye kısa süren düşünmelerin ardından olan oldu yapacak bir şey yok der şehriyeli soğanların yanına ciğerleri de atar bir güzel soteler sonrası da sıcak suyunu verir pişirirsin.İş kaldı sofrada ki etki ve de tepkilere:)
Malzemeleri:
Yarım kilo tavuk ciğeri
2 Adet orta boy kuru soğan
1 Adet kırmızı kapya biber
3/4 Adet çarliston biber
1 Tatlı kaşığı kırmızı pul biber
1 Çay kaşığı karabiber
 1 Çay kaşığı kekik
 1 Tatlı kaşığı acı biber salçası
1 Çay bardağı yıldız şehriye
1 Çay bardağı sıcak su
Tuz

Tarifi:
Ciğerlerimizi ayıklayıp fazla yağları vs vs kesip atalım iyice yıkayalım süzgeçe alalım.Kuru soğanları piyazlık doğrayalım,biberlerin saplarını ve tohumlarını ayıklayıp yıkayıp irice doğrayalım.Kuşaneye tereyağımızı alıp eritelim içine piyaz soğanları  ve biberleri atıp kavurmaya başlayalım.Yıldız şehriyeleri de içine katıp pembeleşene kadar kavurmaya devam edelim.Baharatlarını biber salçasını ve tuzunu katalım.Ciğerleri ilave edip  alt üst karıştırarak sotelemeye devam edelim.

Sıcak suyunu ilave edelim ciğerlerin üzerini çok az geçsin bir parmak kadar.Kısık ateşte 10/15 dakika kadar pişirelim ve sıcak olarak servis yapalım.Yapacak olanlara afiyetler olsun.

Aslında olaylar dalgınlık sonuçu gelişti ama sanırım tam emin olmasam da buna benzer bir tarifim var arşivim de bekleyen.Sonuç olarak sofrada yiyenlerin etkisi ve de tepkisi gayet güzel di sevdiler beğendiler ben de çok sevdim arada bir bu lezzeti yapmayı düşünüyorum.Bir de ben tavuk ciğeri ile yaptım her ciğer ile ve de diğer sakatat türleri ile de olur aynı tarif.
Sevgi ve mutluluk ile kalın.







0 yorum:

Yorum Gönder