Vişnap

Domatesli Zeytinyağlı Biber Dolması..

0
Merhabalar.
Şu kış günlerin de yaz sebzelerinin de bizlerle olması çarşı,pazarlarda boy boy kendilerini göstermesi bir yandan çok güzel,bir yandan da değil.Nedeni ise eskiden kışın yaz sebze ve meyvelerini hele domatesi nasıl özlerdik.İlk çıktığında tadına doyamazdık.

Haa bir de işin hormon boyutu var desekte nerede o eskilerin sağlıklı sebzeleri,meyveleri?Hormonu,suni gübreleri üreticiler artık yaz kış kullanıyorlar.Organik olmasını istesek te bu mümkün değil günümüz şartlarında:(

Ya enginara ne demeli?Tezgahlar da ayıklanmış bizleri bekliyor,alıp tüketmemiz için.Enginar ki mevsimi en kısa süren sebzelerden.Kış mevsiminde enginar.!

Şimdiler de öyle mi yaz kış ne arasanız çarşılarda hepsi var.İşte geçen pazara gittim az irice olan yeşil zümrüt dolma biberleri seçtim.Ha bugün ha yarın yaparım derken aradan bir hafta geçti bir türlü pişirmeye fırsat bulamadım.

En nihayet bugün yapmaya karar verdim.Bol soğanlı ,domatesli,taze naneli tam yaz usulü zeytinyağlı biber dolması olsun istediğimden bir sürü kuru soğanları aldım tezgaha başladım soymalara.
Malzemeleri:
Bir kilo dolmalık biber
5/6 Adet orta boy kuru soğan
2 Su bardağı pirinç
4 Orta boy domates
Yarım demet taze nane
1 Yemek kaşığı toz şeker
1 Çay kaşığı karabiber
1 Küçük su bardağı sızma zeytinyağı
Sıcak su
Tuz
Tarifi:
Kuru soğanlarımızı incecik kıyalım.Çok az fındık yağı ile kısık ateşte kavurup karamelize edelim.İçine toz şekerini katalım.Pirincimizi de ayıklayıp bol su ile yıkayalım süzdürelim ve kavrulan soğanlarımıza katalım.
Ateşimiz orta ısıda olsun pirinçler şeffaflaşana kadar iyice kavuralım.

Kabuklarını soyduğumuz 3 adet domatesimizi incecik doğrayıp kavrulan harcımıza ilave edelim.Domatesler suyunu çekene kadar  kavrulsunlar.
Bu aşama da bir su bardağı sıcak suyunu,sızma zeytin yağını ve tuzunu ilave edelim,suyunu çeksinler.Karabiberini de ilave edelim demlenmeye bırakalım.Ayıklayıp iyice yıkayıp ince kıydığımız taze nanelerimizi demlenen harcımıza katalım.

Harcımız ılınınca saplarını çıkartıp yıkadığımız dolma biberlerin içlerine biberlerin üzerin de bir parmak boşluk kalacak şekilde dolduralım.Her biberin üzerine dilimlediğimiz domatesle kapak yapıp koyalım.

Dolmaları pişireceğimiz tencereye kalan diğer bir domatesi rendeleyelim.Üzerine dolma biberlerimizi  dik olarak dizelim ve dolmaların yarısına gelecek kadar sıcak suyunu ilave edip orta ısılı ateşte pirinçler pişip uzayana kadar pişirelim.Tenceresin de soğutalım.İkram zamanı servis ederken arzuya göre limon suyu ile yiyebilirsiniz,çok yakışıyor.
Afiyetler olsun.

Not:
Sızma zeytin yağını yüksek ısıya maruz bırakmamak için zararlı olduğundan dolayı bu tür zeytinyağlı yemekler de soğanları kavururken her zaman çok az fındık yağı ile kısık ateşte kavuruyorum.Sonrasın da ilave ediyorum sızma zeytin yağını.Fındık yağı ateşe dayanıklı bilhassa kızartmalar da çok verimli oluyor.
Sevgilerimi yolluyorum,sağlıkla,huzurla olun hep.

0 yorum:

Yorum Gönder