Vişnap

Baton Ekmek.

0
Merhabalar.
Aslında asla bu bloğumda kişisel düşüncelerimi yazılarımı yazmayacak paylaşmayacaktım.Fakat insana öyle duygular yaşatıyor ki bazıları.Anladık vefa değil sevgi değil artık karşımızda ki insan da aradığımız beklediğimiz ben onu çoktan ardımda bıraktım.
Bir nezaket vardır olması gereken unutulmaması gereken seslendiğin sese ses verilmesi gerçeği işte bazılarımız onu da kaybetti.

Kırgınım küsüm oluşan olaylara sebep olanlara.Öyle çok kırıldım ki sözüm ona beni çok sevenlerin bazılarına aklım duygularım kabul etmiyor ve öyle insanların dünyamda yer almalarına hakları yok diye düşünüyorum.

Ve aldığım karar ile riyâkar beni yalandan sahte sevenlerin hepsini sildim çıkardım dünyamdan.Ben bana uzanan eli hiç bir zaman tutmamazlık yapmadım seslenen sese sesimin en yükseği ile ben buradayım yanındayım dedim hep ve öyle de olmaya devam edeceğim yeter ki karşımda ki insan da o samimiyeti hissedeyim.

Seslendim defalarca seslendim özelden yazdım merak ettiğimi belirttim.Günlerce sesime ses bekledim ve alamadım o sesi.Öyleyse madem neden ben seni merak edeyim neden neden diye kendimi sorguladım silmezden önce ve ani bir kararla sildim beni üzeni.

Vefasızlara gelince daha geri dönüşüm olmaz bende onlara.Çizdiğim çizgilerim çok kalındır ve de hiç bir silgi silemez o çizgilerimi ben istemedikçe.

Dün kendimi dışarılara attım önce güzel bir yürüyüş sonrası ufak bir alışveriş yaptım yolumun üzerinde ki marketten.İnsant maya yoktu evde almam gerekiyordu.Uğradım aldım ve doğru cafeye gittim tabii bana huzur veren deniz kenarında ki masada oturdum ve tost çay kahve günüm güzel geçti.Güneş dinlenmek için saklandığında eve dönüş için çıktım yola.Eve gelince hemen ekmek yapmak için geçtim unların başına aaaah olamaz insant mayayı cafede unutunca artık mayanın eve gelişini beklemek zorunda kaldım geldi mayaladım ve ertesi güne kadar iyice mayalandı ekmek hamurum.
Malzemeleri:
1 + 1/8 Ölçek su veya süt
2 Küçük ölçek tuz
2 Büyük kaşık toz şeker
2 Büyük kaşık sıvıyağ
3 Kap ölçek un
2 Küçük ölçek insant maya
Tarifi:
Malzemelerin hepsini geceden ekmek yapma makinesinde karıp 8 no lu programda mayaladım.Süre sonun da temiz ve kuru kaba alıp üzerini streç film ile kapatıp bekletmeye aldım.

Ertesi günü baton kek kalıbına hamuru alıp elimle düzelttim üzerini ve biraz daha yaklaşık yarım saat kadar tepsi mayası için beklettim.Süre sonunda bir ufak kasede 1 yemek kaşığı un ile 2 yemek kaşığı suyu çırpıp bulamaç haline getirip hamurun üzerine fırça ile bolca sürdüm.

Bu arada fırının içine ısıya dayanıklı ufak bir kaseye su koyup fırının kenarına koydum.

160 derece ön ısıtma yaptığım fırında alt üst konumda yarım saat kadar pişmeye bıraktım fırının ısısını süre sonunda 190 dereceye getirip bir 10 dakika daha pişmesi için fırında tuttum.
Uzun çöp şiş tahtasını içine batırdığımda baktım temiz kuru çıkınca baton ekmeğimi fırından alıp temiz bir mutfak havlusu ile sarıp bir on dakika beklettim.

Sonrası hemen kalın bir dilim kesip üzerine parçaçıklı fıstık ezmesi sürdüm yetmedi fıstık ezmesinin üzerine de bal döktüm bir güzel yedim.Durdum acaba bir dilim daha kesip onun da üzerine zeytin ezmesi mi sürsem filan ama yok tuttum kendimi bu kadar yetmeli yetsin diye.Yoksa vallahi yarısını yerdim sıcacık ekmeğin:)
Dünden beri unlara taktım,tuttum bir daha hamur mayaladım makine de sanırım ondan ya pizza ya pide ya da börek filan yapacağım.Yarın olsun bakalım durum ne gösterecek:)SEVGİLERİMLE.




0 yorum:

Yorum Gönder