Vişnap

Sarımsaklı Bulgurlu Kara Lahana Çorbası.

0
Merhabalar.
Aslında kara lahanadan Görele'de adına kaynatma dedikleri çorba yapacaktım.Her şey benim unutmamdan dolayı karıştı kaynatma oldu sarımsaklı,bulgurlu kara lahana çorbası.

Öncesi yaptım tam sarımsakları da ezip içine attım ama içimde bir eksiklik var acaba ne derken Görele'de ki arkadaşıma telefon açıp sordum sarımsak konuyordu değil mi kaynatmanın içine dedim.Yok ısırganın içine konur sarımsak aaa demeee hadi ya ee ben koydum filan böyle güldük birazda sohbet ettik beni çağırıyor "Görele'ye"gelsene özledim diye.Vardı bir ihtimal ama olmadı olamadı en kısa zaman da geleceğim çok istiyorum uygun zamanını kolluyorum canım dedim kapattık telefonu.

Ve gelelim benim sarımsaklı çorbaya Allah'ım bugünler de bende bu dalgınlıklar neden oluyor aklım bende değil kaybettim geri ver arada yok olan aklımı diye diye dualarımı ettim.
Malzemeleri:
Yarım kilo kara lahana
Et,tavuk veya sade su
1 Çay bardağı fırın mısır unu
3/4 Diş sarımsak
 1 Çay bardağı bulgur
1 Tatlı kaşığı tohumlu acı kırmızı yaprak biber
2 Yemek kaşığı tereyağ
Tuz
Tarifi:
Kara lahanaların saplarını kopartıp atalım.Yapraklarını bol su ile yıkayıp süzgece alalım.Keskin bıçakla çok çok ince adeta tütün kıyımı inceliğinde keselim.Tencereye sade suyu varsa et veya tavuk suyu da katalım.Kaynayınca içine kıydığımız kara lahanaları katalım.

Yarı kıvam pişmeye gelince içine mısır ununu çok yavaş azar azar bir yandan çırpıcı ile karıştırarak çorbaya ilave edelim.Topaklanmaması için devamlı karıştıralım çorbayı.

Bulgurları ve ezdiğimiz sarımsakları katıp kara lahanalar ve bulgurlar şişip yumuşayana kadar pişirelim.Tereyağını ufak sahanda eritelim içine tohumlu acı kırmızı yaprak pul biberini katıp çorbamıza ilave edelim.

Deep Freeze de pırasalı mısır ekmeğim vardı onu çıkarttım ısıttım yanında iyi gider diye ama tadını beğenmedik donunca lezzetini kaybetmiş.Biraz kara lahana çorbası ile ıslatıp sokağımızın kedilerine verdim.Onlarda yöresel takılıp yöresel yesinler arada değil mi?Yapacak olanlara afiyetler olsun.
Sarımsak o kadar çok değiştirdi ki lezzetini yöresellikten çıktı başka güzel leziz bir çorba oldu.Kendi kasemde ki lahana çorbamın içine birazda sirke kattım içerken adeta sebzeli paça çorbası gibi ve çok hoş bir lezzetti.Bulgurda ayrı bir tat  kattı velhasıl güzel oldu ve sevilip içildi unutkanlık çorbam.^^SEVGİLERİMLE.
































0 yorum:

Yorum Gönder