Vişnap

Peynirli Brokoli Lokmaları.

0
Merhabalar.
Kar yağdı böyle oldu güzel oldu.Kapandık kaldık evlere bak bak camdan yağan karlara ilk başlar da çok hoş çok güzel geldi.Sonrası kar görmek nereye kadar sıkıldım gittim mutfağa brokolilerimle ve peynirlerimle aklıma düşen lezzeti yapmaya sonuç mu? Biz çok sevdik sizlere de tavsiye ederim.Hele aileniz de brokoli sevmeyenler varsa bir şansınızı deneyin.
Malzemeleri:
300/350 Gr brokoli
2/3 Yemek kaşığı mayonez
 1 Küçük su bardağı yoğurt
4/5 Diş sarımsak
1 Çay bardağı ufalanmış tulum peyniri
1 Çay bardağı ezilmiş beyaz peynir
1 T.kahve fincanı sızma zeytinyağ
5/6 Sap ince kıyılmış dereotu
Tuz

Tarifi:
Brokolileri dal dal ayırıp yıkayıp buharda haşlayalım.Blendır ile ezelim brokoliyi.Karıştırma kabına alalım üzerine ufalanmış tulum peynirini,ezdiğimiz beyaz peyniri,mayonezi,sızma zeytin yağını ezdiğimiz sarımsakları ve incecik kıydığımız dereotlarını ilave edelim.Tuzunu peynirlerin tuzunu da hesaba katarak ölçülü katalım.Alt üst edip malzemelerin bir biri ile iyice karışmasını sağlayalım.

Servis tabağına istediğimiz şekil ve sunumla alıp üzerini  bir miktar ince kıyım dereotları ve ufalanmış tulum peyniri ile süsleyip az da etrafına nar ekşisi gezdirip servise sunalım.Yapacak olanlara afiyetler olsun.
Çok güzel bir salata,meze,atıştırmalık veya gerektiğinde dip sos olarakta değerlendireceğimiz bir tarif oldu.Dediğim gibi bizler çok sevdik bir an ceviz içi de koymayı düşündüm sonra vazgeçtim bu da cevizsiz olsun istedim.Ama ceviz içi çok yakışır artık bir daha sefere koyarım cevizini fındığını fıstığını:)
SEVGİLERİMLE.




0 yorum:

Yorum Gönder