Vişnap

Rokalı Karnabahar Salatası.

0


Merhabalar.
Akşam yemeği için menü arnavut ciğeri,soğan piyazı,patates kızartması ve tereyağlı pilav.Memleketten tedarik ettiğimiz tereyağ da akşama sabaha bitti bitiyor.Buralardan almak istemiyorum arada çok lezzet farkı var.Bir giden gelen olur elbet Görele'ye ahh o gidip gelecek olan ben olsam keşke.

Baktım dolapta az haşlanmış karnabaharlar ve de az da roka kalmış ikisinden de tek tek salata olmaz ben de her ikisini birleştirip bu nefis rokalı karnabahar salatasını yaptım çok güzel oldu.


Malzemeleri:
Biraz haşlanmış karnabahar
Yarım ufak demet roka
Bir kaç tane yaban mersini
Yarım çay bardağı ince kıyım ceviz içi
Salata Sos Malzemeleri:
1 Tatlı kaşığı nar ekşisi
1 Tatlı kaşığı limon suyu
1 Tatlı kaşığı sirke
1/2 Diş sarımsak rendesi
Yarım çay bardağı sızma zeytinyağ
1 Tatlı kaşığı taneli hardal
Çay kaşığı uçu ile kırmızı pul biber
Tuz
Tarifi:
Haşlanmış karnabaharları en küçük dallara minicik olacak şekilde ayıralım derince kaseye alalım.Rokaları dal dal ayırıp sap kısımlarını kesip atalım.Yıkayıp kurulayalım tütün inceliğin de kesip kıyalım.Karnabaharların olduğu kaseye alalım.Üzerine ceviz içi ve yaban mersinlerini  ilave edelim.

Bir diğer sos kasesine salata sos malzemelerini (nar ekşisi,limon suyu,sirke,ezilmiş sarımsaklar,sızma zeytinyağ,taneli hardal,kırmızı pul biber ve tuz) katıp hepsini birden iyice çırparak karıştıralım.

Karnabahar ve rokalı salata malzemelerinin olduğu kaseye boca edelim çırpılmış salata sosunu kaşıkla alt üst edip iyice harmanlayalım.Vaktimiz varsa bir yarım saat bekletelim sosu iyice içine çeksin daha bir lezzetlensin ve sonrası tabii ki servis zamanıdır.Yapacak olanlara afiyetler olsun.
,
Karnabaharları kızartma yapmak için miktar olarak biraz fazla haşlamışım baktım bir sürüler,bir kısmını ayırmıştım bir gün öncesi.

Ertesi günü ne yapsam bunları derken böyle de aniden rokalı salata olarak yapmış oldum ve de çok çok lezzetli mayhoşlu harika bir salata oldu.

Sofrada ilk baş bu salata bitti benden demesi artık yapıp yapmamak size kalmış.Hepinize mutlu güzel sağlıklı günler dileğimle hoşça kalın.









0 yorum:

Yorum Gönder