Vişnap

Kaşar Peynirli Poğaca.

0
Merhabalar.
Havalar soğuk böyle  içerilere kapandık kaldık can sıkılıyor iç daralıyor.Kalk git mutfağa bir şeyler yap yap hah ondan sonra da tedirgin ol eyvah ya kilo alırsam diye.

Yine duramadım poğaca yaptım.Pişman filan olmaları fark ettim ki çoktan rafa kaldırmışım:) artık iyice şımardım bu sıralar ya da vurdum duymaz oldum kilo konusunda.

Ben öyle kolay kilo almam aldığım kiloların farkına varana kadar onlar gelir bana bir güzel yerleşirler sonra da isterim hemen vereyim o kiloları ama ne mümkün kolay vermem canım çıkar aç bilaç gezerim gram gram veririm aldıklarımı:)

Kaşar peynirleri ne zamandır durup duruyordu git gel kahvaltı sofrasına o da bıktı bende onu görmekten bıktım ve tuttum  poğaca yaptım onlardan:)Birde bitsinler diye çok koydum içlerine kaşar peynirlerini aktılar fırın tepsisine kağıtta sermemiştim tepsiye acelemden.Bir güzel iş çıkardım başıma:)
Malzemeleri:
200 Gr margarin
Yarım çay bardağı fındık yağı
1 Su bardağı süt
1 Adet yumurta
1 Ufak su bardağı yoğurt
 1 Paket kabartma tozu
 1 Tatlı kaşığı tuz
 1 Çay kaşığı toz şeker
Aldığı kadar un
 (Hamurun kıvamı kulak memesi yumuşaklığından biraz daha yumuşak hafif ele yapışacak kıvamda olsun)
Kaşar peynir
Tarifi:
Poğaça hamurunu yapmak için derince yoğurma kabına unun bir kısmını dökelim ortasını havuz  gibi açalım bu boşluğa fındık yağını,sütü,yoğurdu,yumurtayı,dışarıda oda ısısına getirdiğimiz margarini,tuzu,toz şekerini ve kabartma tozunu ilave edelim.Margarini eritmeden koyacağız.Hepsini birden azar azar un ilave ederek yoğuralım.

Poğaça hamurumuzun kıvamı hafif ele yapışacak kıvamda kulak memesi yumuşaklığından biraz daha hafif yumuşak olsun,ondan dolayı ununu yavaş yavaş bir yandan yoğurarak ilave edelim.Yoğurduktan sonra vaktimiz varsa bir yarım saat dinlendirelim hamurumuzu.

Daha sonra hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar kopartıp avuç içimizde yuvarlak şekle getirip ortasına kaşar peyniri koyup kapatalım ister yarım ay şeklinde isterseniz yuvarlak olarak şekil verip yapıştırdığımız ekli kısmı alta getirerek fırın tepsisine sıralayalım poğacaları.Üzerlerine yumurta sarısı sürüp çörek otu,susam vs serperek 180/190 derece ön ısıtma yaptığımız fırına atıp pişirelim.
Yapacak olanlara afiyetler olsun.

Aynı günde hem soğanlı börek hem poğaça yapınca yaptıklarımın yarısını cafeye yolladım.Yoksa ye ye nereye kadar değil mi ya:)

Bugün de burada benim canımın içi çocukluk arkadaşımı çağırdım gelecek birazdan ve çay eşliğinde bir yandan yerken bir yandan yine büyük ihtimal çocukluğumuzu yad edeceğiz.Onunla zaman öyle güzel geçiyor ki sesi de muazzam harika güzel bir de bana tek kişilik bir müzik ziyafeti çeker bir tanem. Çocukluğumun en güzel oyun arkadaşı ve bugünlerimin en yakın içimi açtığım her şeyimi konuşup paylaştığım arkadaşım.Kapı çaldı ve geldi;hoşça kalın,sevgilerimle.




0 yorum:

Yorum Gönder